Og hvad nu hvis man bare ikke har lyst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
anikaingibjorg skriver:

det kan da godt være du synest det, men hvis du (kan) amme, hvorfor så give dig barn "falsk" modermælk?..

Og er du sikker på at det er bedst for baby at væmmes ved hende når hun skal spise? Jeg har hørt noget om at små børn kan mærke at mor ikke kan lide det. Det skaber en dårlig stemning og fjerne nærheden. Og det skaber utryghed ved spisesituationer og påvirke baby i høj grad. Hvad er så bedst - mad og tryghed eller bryst og spiseværing?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Skouboe skriver:

Fedt comeback...

Det er fredag og jeg har en lortedag

Anmeld

26. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Maja84 skriver:

Tja jeg tænker jo lidt det er en personlig sag om man vil eller ej, forstået på den måde, jeg ikke synes man kan kritisere andre for hvad man vil.

Personligt vil jeg egrne amme, når vi får den første, men det er fordi jeg synes det er naturligt og vil gerne have nærheden med mit varn, og tænker min mælk må være bedst frem for MME, MEN synes igen det ikke er negativt at vælge noget andet.

Nogle vælger amning, andre malker ud, og bruger mælken, nogle supplerer med MME andre bruger kun MME, og synes helt klart det er op til den enkelte.

Hvis du havde svært ved det sidst, kan man jo evt hvis folk spørger sige enten den ærlige man foretrækker ikke at amme, eller fortælle fra sidst hvorfor man ikke kunne fortsætte amning og derfor foretrækker ikke at amme denne gang, men uanset hvad burde ens familie og venner da respektere ens valg

håber på din omgangskreds vil støtte dig i det du vælger

Jeg har også tit følelsen af at det er mit barn - andres valg Der er kun en i min familie der tilhører "amme-mafiaen" (et træls ord forresten). Jeg ser ofte hendes mund bevæge sig, men jeg fatter ikke hvad hun siger

Anmeld

26. februar 2010

Skouboe

Jeanne skriver:

Det er fredag og jeg har en lortedag

Det havde jeg også - så læste jeg dit svar, og min dag blev meget morsommere...

Anmeld

28. februar 2010

Alína Hólm

Jeanne skriver:

Og er du sikker på at det er bedst for baby at væmmes ved hende når hun skal spise? Jeg har hørt noget om at små børn kan mærke at mor ikke kan lide det. Det skaber en dårlig stemning og fjerne nærheden. Og det skaber utryghed ved spisesituationer og påvirke baby i høj grad. Hvad er så bedst - mad og tryghed eller bryst og spiseværing?

men det er jo bare så naturligt,

er det ikke noget man kan vænne sig til?

Anmeld

28. februar 2010

Alína Hólm

anikaingibjorg skriver:

men det er jo bare så naturligt,

er det ikke noget man kan vænne sig til?

altså at amme? og kommer til at bryde sig om det, også tænker man at det er det bedste i verden?

Anmeld

1. marts 2010

1977

Profilbillede for 1977
anikaingibjorg skriver:

altså at amme? og kommer til at bryde sig om det, også tænker man at det er det bedste i verden?

Nej det er ikke noget man bare vænner sig til. Og det er her mit problem opstår. Mange kvinder er så optaget af hvor naturligt det er at amme, at de ikke kan se det kan være anderledes.

Anmeld

1. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Maja84 skriver:

Tja jeg tænker jo lidt det er en personlig sag om man vil eller ej, forstået på den måde, jeg ikke synes man kan kritisere andre for hvad man vil.

Personligt vil jeg egrne amme, når vi får den første, men det er fordi jeg synes det er naturligt og vil gerne have nærheden med mit varn, og tænker min mælk må være bedst frem for MME, MEN synes igen det ikke er negativt at vælge noget andet.

Nogle vælger amning, andre malker ud, og bruger mælken, nogle supplerer med MME andre bruger kun MME, og synes helt klart det er op til den enkelte.

Hvis du havde svært ved det sidst, kan man jo evt hvis folk spørger sige enten den ærlige man foretrækker ikke at amme, eller fortælle fra sidst hvorfor man ikke kunne fortsætte amning og derfor foretrækker ikke at amme denne gang, men uanset hvad burde ens familie og venner da respektere ens valg

håber på din omgangskreds vil støtte dig i det du vælger

Jeg vil sige det sådan at inden jeg fødte var jeg også stensikker på at jeg gerne ville amme.

Og synes faktisk også at dem der gav deres børn flaske var lidt forkert på den. Men havde på det tidspunkt jo heller ingen ide om hvordan det ville være, og havde da slet ikke forventet at få et barn der IKKE ville ammes.

Men som trådstarter også selv siger. Så synes jeg også det er bedre at barnet har en glad mor frem for en der absolut ikke synes det er rart. Og at give ens barn flaske kan da absolut også være trygt og hyggeligt.

Anmeld

3. marts 2010

lion

Min mening og holdninger.

Gør som DU vil, for det er dig der er sammen med barnet/babyen hver dag, det er dig og babyen der skal være glade. Det er ikk alle os andre eller jm.

Sig til din jm hvordan du har det og ikk vil amme. Andet kan du ikk gøre hvis det er det du vil. Så "skid" på hvad alle andre siger.

Jeg ammede Cassandra og ammer Julius nu. Jeg kan ikk se det DEJLIGE OG SKØNNE ved det som nogen snakker om. Men jeg vil stadigvæk gerne amme så længe jeg kan.

Men det vil altid være nogen der har en anden mening. Ja min egen mor som har 3 børn, synes det er "klamt" og ulækkert at amme ens barn efter de er 6 mdr. Men det er fordi hun så sin niece bare gik hen til sin mor og hev patten frem for at få noget at spise. Så har hun den holdning.

Men jeg vil sige at jeg selv synes at en glad og tilfred mor er bedre end en, der gør noget fordi andre synes det er det "rigtige" at gøre.

Jeg håber at din jm lytter til dig og forstår dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.