A hva?! Koster hjemmefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Trolde_mor

For mig er den bedste smertestillende roen, kontrollen og kærligheden i mit eget hjem.

Jeg ville blive stresset og bange på sygehuset. Der er meget mere ro og omsorg derhjemme, derfor vil jeg helst føde hjemme

Derudover, er 30 min i bil til sygehuset med veer heller ikke super tillokkende Så hellere lad folk komme til mig haha...

Det er nemlig også sådan jeg tænker lidt - tror bare jeg ville være mere fattet og rolig derhjemme.

Og vi har så kun 5-10 min. ind til slagelse sygehus, hvis der er noget der går galt... Men hm... der er noget med at deres fødegang er lukket, og så skal jeg til holbæk.. Men mon ikke det nok skal gå?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

creative

jeg skal føde hjemme her til  marts og det er ganske gradis, vi starte med at ville leje et fødekar fra svendborg syhus det ville koste 500 kr. men så fant vi ud af man kunne købe et oppuslig kar på www.mamaslife.dk til 785 kr. vilket vi syndes så mere behaligt ud og da vi ikke har bil er det ret at vi slipper for at skulle hente det leget kar. jeg vil klart råde dig til at læse bogen om hjemmefødsler ( husk at den bare kan lånes på biblioteket helt gradis der er jo nok at bruge penge på )

Anmeld

19. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Senia skriver:

Det er nemlig også sådan jeg tænker lidt - tror bare jeg ville være mere fattet og rolig derhjemme.

Og vi har så kun 5-10 min. ind til slagelse sygehus, hvis der er noget der går galt... Men hm... der er noget med at deres fødegang er lukket, og så skal jeg til holbæk.. Men mon ikke det nok skal gå?

Alle overflytninger jeg har hørt om er gået fint i fred og fordragelighed JM tager jo med...

Anmeld

19. februar 2010

Trolde_mor

Zafir skriver:

Alle overflytninger jeg har hørt om er gået fint i fred og fordragelighed JM tager jo med...

Okay, ej det er dejligt at høre

Men hvad så når man ikke har bil?

Anmeld

19. februar 2010

Moderator

Senia skriver:

Okay, ej det er dejligt at høre

Men hvad så når man ikke har bil?

Jeg tror de fleste blir overflyttet med falck

Anmeld

19. februar 2010

Enayia

Zafir skriver:

Jeg tror de fleste blir overflyttet med falck

Nu har jeg ikke fulgt med i det hele. Men det med at blive hentet med falck fik vi af vide godt kunne live riiigtig dyrt hvis ikke man er medlem, JM sagde det koster mere at blive kørt med falck end en taxa

Vi fik af vide vi skulle have bekendte/venner til at køre os hvis det var muligt. Så her er mine veninder på standby.

Anmeld

19. februar 2010

Moderator

Enayia skriver:

Nu har jeg ikke fulgt med i det hele. Men det med at blive hentet med falck fik vi af vide godt kunne live riiigtig dyrt hvis ikke man er medlem, JM sagde det koster mere at blive kørt med falck end en taxa

Vi fik af vide vi skulle have bekendte/venner til at køre os hvis det var muligt. Så her er mine veninder på standby.

´Hvis det er overflytning midt i en fødsel, så er det falck, som i en ambulance Det er så vidt jeg ved gratis i dk´

Anmeld

20. februar 2010

Trolde_mor

´Hvis det er overflytning midt i en fødsel, så er det falck, som i en ambulance Det er så vidt jeg ved gratis i dk´

Ja, hvis den er hel gal er det vel ambulance?

Må jeg lige hører JM ad, mon ikke hun ved det? Ellers skal jeg til lægen på Torsdag, hun er godt nok nyuddannet, men hun kan vel finde ud af det?

Ellers kan man vel tage taxa og bruge Slagelse sygehus, hvis det er nød, så man ikke skal helt op til Holbæk?

Anmeld

20. februar 2010

Winnie

Ja, hvis den er hel gal er det vel ambulance?

Må jeg lige hører JM ad, mon ikke hun ved det? Ellers skal jeg til lægen på Torsdag, hun er godt nok nyuddannet, men hun kan vel finde ud af det?

Ellers kan man vel tage taxa og bruge Slagelse sygehus, hvis det er nød, så man ikke skal helt op til Holbæk?

Jeg forstod på min JM at når de ringer efter falck er det gratis. Det havde jeg jo heldigvis ikke brug for  Men ved ikke om der kan være forskel fra region til region ???

Anmeld

20. februar 2010

Trolde_mor

Winnie skriver:

Jeg forstod på min JM at når de ringer efter falck er det gratis. Det havde jeg jo heldigvis ikke brug for  Men ved ikke om der kan være forskel fra region til region ???

Okay Tusind tak, mon ikke det er det samme - falck er vel falck?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.