A hva?! Koster hjemmefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2010

Hava

Ligemeget hvor du bor, så har du ret til at føde hjemme. Det betyder, at det er gratis.

De forskellige regioner har så forskellige måder at administrere dette på. I Hovedstaden er der otte jordemødre fra Hvidovre Hospital, der står for hjemmefødslerne. Man går så i konsultation hos dem indtil fødslen, så der er en chance for at have set dem før den store dag.
De to af dem jeg foreløbigt har mødt, er SÅ søde og seje.

Region Sjælland har en meget populær hjemmefødselsordning, som Zafi allerede har skrevet om. Men det er gratis. Og det er en ret. Og hvis jordemødre mener, at det er for risikobetonet, så skal de nok sige til.
Under fødslen er det så ren luksus, at jordemoderen BLIVER hos en og ikke skal tilse andre imens.

kh.

Hava
- der glæder sig til (om alt går vel) at føde hjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Trolde_mor

Tusind tak for jeres svar

Vi skal til lægn på torsdag og der får hun at vide at vi vil føde hjemme Kæresten er vist stille og roligt gået med til det.

Der er lige et problem med den ene kat ( der er MEGET forkælet og lavet en del ballade) Men mon ikke vi lige får det løst inden

God hjemmefødsel til jer begge

Anmeld

19. februar 2010

Slettet

Senia skriver:

Ja, vi er lidt i tvivl min kæreste og jeg, pga. denne side: http://www.hjemmefoedsel.net/why.asp

Hvis man ser under hjemmefødselsordning sjælland, står der nemlig at det er gratis, men så kommer der beløb på 14 og 17.000 længere nede?

Så koster det? Hvor meget betalte i og giver kommunen tilskud eller noget?

Jeg fødte hjemme gratis .. Jeg mener kun at det er hvis du vil have en privat jordemoder som så følger dig gennem hele graviditeten at du skal betale for hende, men det skal du jo også for at føde på privatklinik osv...

Anmeld

19. februar 2010

Trolde_mor

Tak

Men ja, nu er jeg blevet nervøs for smerterne. Var du nervøs for det?

Tænkte meget i starten at det jo nok er veerne inden man må presse der er slemme, og at der må jeg jo blot forsøge at gå rundt og evt. tage et bad, og forsøge at få det til at hjælpe.

Men der er jo en del der vælger smertestillende under deres fødsel på sygehuset Men ved hjemmefødsel vælger man jo på forhånd smertestillende fra..

Ja, det har fået mig til at tvivle - har ellers været så selvsikker syntes jeg

Swips.. skriver:

Jeg fødte hjemme gratis .. Jeg mener kun at det er hvis du vil have en privat jordemoder som så følger dig gennem hele graviditeten at du skal betale for hende, men det skal du jo også for at føde på privatklinik osv...

Anmeld

19. februar 2010

DK

Jeg fødte på sygehuset og fik kun "badekar" som smertestillende! Og det vil du jo også kunne få/bruge hjemme.

Hvis du er bange for smerter, kan du jo prøve at oprette en afstemning om hvorvidt folk har fået smertestillende og hvilke? Måske bliver du overrasket over hvor mange der ikke har fået noget?

Anmeld

19. februar 2010

Trolde_mor

DK skriver:

Jeg fødte på sygehuset og fik kun "badekar" som smertestillende! Og det vil du jo også kunne få/bruge hjemme.

Hvis du er bange for smerter, kan du jo prøve at oprette en afstemning om hvorvidt folk har fået smertestillende og hvilke? Måske bliver du overrasket over hvor mange der ikke har fået noget?

Vil også enormt gerne med badekar

Passer det at vandet er enormt varmt så man kommer til at svede som i en sauna eller er det bare opblæst?

Sikke er fantastisk idé

Hm.. hvad er der af smertestillende? Epiduralblokade, pudendusblokade, lattergas og badekar?

Anmeld

19. februar 2010

Slettet

Senia skriver:

Tak

Men ja, nu er jeg blevet nervøs for smerterne. Var du nervøs for det?

Tænkte meget i starten at det jo nok er veerne inden man må presse der er slemme, og at der må jeg jo blot forsøge at gå rundt og evt. tage et bad, og forsøge at få det til at hjælpe.

Men der er jo en del der vælger smertestillende under deres fødsel på sygehuset Men ved hjemmefødsel vælger man jo på forhånd smertestillende fra..

Ja, det har fået mig til at tvivle - har ellers været så selvsikker syntes jeg

Jeg fødte uden smertestillende på sygehuset første gang, så den spekulation havde jeg ikke omkring en hjemmefødsel. Du skal tænke på at ved at føde et sted hvor du er tryg og på hjemmebane, vil din psykiske tilstand også hjælpe dig mht. smerterne - du skal ikke oveni dem forholde dig til en klinisk fødestue, evt. jordemoderskift, mærkelig lugte, slanger og underlige ting på væggene, spekulationer omkring hvornår I skal tage på sygehuset og så afsted ud i trafikken med veér osv. osv.

Jeg oplevede ved min hjemmefødsel at bruseren var utrolig smertelindrende

Begge mine fødsler var SÅ vellykkede og fantastiske, men jeg er ikke ét sekundt i tvivl om, at den næste også skal være en hjemmefødsel..

Anmeld

19. februar 2010

Trolde_mor

Tror nemlig også at det vil skabe en masse tryghed Og ro omkring mig selv, så jeg ikke stresser / bliver urolig / nervøs og ikke føler jeg har styr på hvad der sker omkring mig.

Men er virkelig dejligt at høre at det har været så fantastisk for dig.. håber jeg også det bliver for mig 

Anmeld

19. februar 2010

Corn

Senia skriver:

Tror nemlig også at det vil skabe en masse tryghed Og ro omkring mig selv, så jeg ikke stresser / bliver urolig / nervøs og ikke føler jeg har styr på hvad der sker omkring mig.

Men er virkelig dejligt at høre at det har været så fantastisk for dig.. håber jeg også det bliver for mig 

Jeg har født mine to første uden smertelindring, og heller ikke i vand, og det er derfor endnu en grund til, at jeg ligeså godt kan føde hjemme.. Jeg har slet ikke nogen grund til at køre 40 minutter i bil for at komme til sygehuset, føde og så køre hjem igen... Synes turen i bil er værst.

Og jeg er helt sikker og overbevist om, at jeg ved at føde hjemme, vil have nemmere ved at håndtere veer, og undgå den stress der har været inden vi skulle afsted de andre gange.

Naboer og familie i nærheden står klar til at tage ungerne, hvis det overhovedet bliver nødvendigt. Bhv er 5 minutters gang fra hvor vi bor... Alting er lige i nærheden, pånær sygehuset.

Anmeld

19. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

For mig er den bedste smertestillende roen, kontrollen og kærligheden i mit eget hjem.

Jeg ville blive stresset og bange på sygehuset. Der er meget mere ro og omsorg derhjemme, derfor vil jeg helst føde hjemme

Derudover, er 30 min i bil til sygehuset med veer heller ikke super tillokkende Så hellere lad folk komme til mig haha...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.