A hva?! Koster hjemmefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2010

Mumto3

mariamiss6 skriver:

da jeg spurgte min JM på frederikssund sygehus (fødsel på hillerød, konsultation på frederikssund) om hjemmefødsel, smågrinede hun lidt, og gav mig så et kort til en privat jordemoder klinik.... tak for hjælpen siger jeg så....

EJ,, jeg håber virklig at du er blevet klogere siden hen!!!

Der findes jordmoder der brænder for hjemmefødsler og så findes der jordmoder som bare er lidt usikre og derfor ikke bryder sig om hjemmefødsler hvor de står med ansvaret på en anden måde end på en fødeafdeling.

Det fede ved hjemmefødsler (blandt 100 andre fede ting) er jo at man er sikker på kun at få en af de aller dygtigste jordmødre med til sin fødsel. De andre siger simphelthen 'nej tak' til sådan en tjans.

-og lad os så få banket fast med 7-tommerssøm, at det er GRATIS at føde hjemme!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

Mumto3

LN_ mor skriver:

Okay, ej det er dejligt at høre

Men hvad så når man ikke har bil?

Jeg er blevet overflyttet to gange (har født 3 gange, og alle 3 fødsler er startet som hjemmefødsel).

Første gang tog vi bussen ind til sygehuset, selvom min mand var ved at gå helt ud af sit gode skind!!! Han kunne slet slet ikke overkue mig med veer i en HT-bus! Men jeg kunne ikke overskue at skulle sidde eller ligge i en bil! BASTA!!! Jeg ville stå op og det kan man kun i en bus.

Anden gang foregik det med ambulance og blå blink. Ikke fordi der var noget galt, for det var der faktisk ikke!!! Jeg var bare lidt længe om at føde, og så synes jordmoderen at det var bedst at overflytte, så det gjorde vi.

Da vi kom ind på hospitalet skete der ikke andet end at jeg kom ind på en fødestue og efter et par timer fødte jeg helt normalt. Jeg fik ingen ekstra undersøgelser, ingen smertelindring, ingen 'mekanik' i form af at få kørt en strimmel eller andet. Alt var bare stille og roligt!

Både min mand og min jordemoder var med i ambulancen. (og to falckfolk selvfølgelig)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.