A hva?! Koster hjemmefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - det er fuldstændig gratis at føde hjemme med region sj ordningen. Det er fordi de har lavet en aftale med regionen, så det er regionen der betaler.

Andre steder i landet, så får man en JM ud fra fødegangen, til hjemmefødsler, men ikke din egen JM:

Andre steder kan man så købe sig en Jm til formålet, privatpraktisernede JM'er og de koster så ca de der 15.000 kr. Men det er så det du får i tilskud i region sj.

Og de tjener fedt på det, for det koster ca 1/3 af en normal sygehus fødsel, uden komplikationer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

bagger26

Senia skriver:

Var jo også sådan vi troede det var, men prøv at se linket? hm.. ?

Altså når jeg læser det, forstår jeg det ligesom jeg skrev, at hvis det er via det offentlige, altså det der står under første afsnit "hjemme fødsels via sygehuset", så er det gratis...

I andet afsnit står der at det koster 14-20.000 hvis man vælger en privatpraktiserende hjemmefødselsjordemoder.

De efterfølgende kapitler læser jeg som, en masse praktiske oplysninger om hvorfor region sjælland vælger at betale for en hjemmefødsel.  Der står nemlig en masse om hvad det koster af føde på sygehuset kontra en privat hjemmefødselsjordemoder, og at det derfor kan betale sig for regionen at betale for en hjemmefødsel...

Men det kan også være jeg misforstår det, men sådan læser jeg det..

Anmeld

2. februar 2010

oo

nu kan jeg ikke svare på om det koster noget !! men ved for 7 år siden da jeg skulle have min søn, måtte jeg ikke føde hjemme pga det er 1. barn.. man skal ( hvertfald den gang ) have en normal fødsel før de anbefaler det... Og i mit tilfælde var det så heldigt , da det endte med akut kejsersnit Men ved selvfølgelig ikke om reglerne er lavet om !!

Knus Marlene 7+0

min veninde fødte hjemme og det var hendes 1. barn, og det var under hvidovre hospital (fordi de var de eneste i kbh der tilbød hjemmefødsel), det er 2 år siden til maj

Anmeld

2. februar 2010

Mumto3

Det er helt sikkert helt gratis!!!!

Du kan dog vælge at ville have en privat jordemoder, og så skal du betale, ligesom du kan vælge at føde på et privathospital, og det skal du også selv betale for.

Anmeld

2. februar 2010

Trolde_mor

Mumto3 skriver:

Det er helt sikkert helt gratis!!!!

Du kan dog vælge at ville have en privat jordemoder, og så skal du betale, ligesom du kan vælge at føde på et privathospital, og det skal du også selv betale for.

Okay tusind tak

Anmeld

2. februar 2010

Trolde_mor

bagger26 skriver:

Altså når jeg læser det, forstår jeg det ligesom jeg skrev, at hvis det er via det offentlige, altså det der står under første afsnit "hjemme fødsels via sygehuset", så er det gratis...

I andet afsnit står der at det koster 14-20.000 hvis man vælger en privatpraktiserende hjemmefødselsjordemoder.

De efterfølgende kapitler læser jeg som, en masse praktiske oplysninger om hvorfor region sjælland vælger at betale for en hjemmefødsel.  Der står nemlig en masse om hvad det koster af føde på sygehuset kontra en privat hjemmefødselsjordemoder, og at det derfor kan betale sig for regionen at betale for en hjemmefødsel...

Men det kan også være jeg misforstår det, men sådan læser jeg det..

Arh på den måde Tak fordi du udpenslede det for mig hehe.. kunne simpelthen ikke lige se mig ud af det hehe..

Men det er bare super

Anmeld

2. februar 2010

Trolde_mor

Zafir skriver:

Altså - det er fuldstændig gratis at føde hjemme med region sj ordningen. Det er fordi de har lavet en aftale med regionen, så det er regionen der betaler.

Andre steder i landet, så får man en JM ud fra fødegangen, til hjemmefødsler, men ikke din egen JM:

Andre steder kan man så købe sig en Jm til formålet, privatpraktisernede JM'er og de koster så ca de der 15.000 kr. Men det er så det du får i tilskud i region sj.

Og de tjener fedt på det, for det koster ca 1/3 af en normal sygehus fødsel, uden komplikationer.

OKay, så er det skisme da super at man flyttede til det sjællandske hehe

Tak for svaret Zafir

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Senia skriver:

OKay, så er det skisme da super at man flyttede til det sjællandske hehe

Tak for svaret Zafir

lige præcis

hvilket område bor du i? Hvem har du som jm?

Anmeld

2. februar 2010

Trolde_mor

lige præcis

hvilket område bor du i? Hvem har du som jm?

Bor i Slagelse kommune - så vestsjælland. Har slet ikke fået jdm endnu, skal først til 1. lægebesøg i næste uge, pga. mit uheld i sidste uge..

Så skulle lige scannes først - hvilket jeg blev idag

Så det må tiden vise

Senia 5 + 5

Anmeld

2. februar 2010

Cris

Jeg har født gratis hjemme i Kbh Kommune, hvor de mangler masser af penge Jeg tror, at der koster penge, hvis man selv vil vælge en privat JM.

JM var super-dygtig! Og det er faktisk kun de super-dygtige som fører hjemmefødsel. Og faktisk er de fleste (for jeg kunne læse herinde at der er nogle som små griner lidt af det ) glade for hjemmefødsel, for generelt der er færre problemer end på sygehuset. Og komunen er meeeget glad for det, for det er billiger for dem at vi føder derhjemme end på sygehuset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.