A hva?! Koster hjemmefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2010

Winnie

Senia skriver:

Okay Tusind tak, mon ikke det er det samme - falck er vel falck?

Jo det går jeg ud fra, men det skader jo ikke at spørger din JM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

Trolde_mor

Winnie skriver:

Jo det går jeg ud fra, men det skader jo ikke at spørger din JM

Nej, det må jeg lige gøre, når jeg skal forbi hende første gang. Man vil jo gerne være så forberedt som muligt.

Tusind tak for dine svar

Anmeld

20. februar 2010

Winnie

Senia skriver:

Nej, det må jeg lige gøre, når jeg skal forbi hende første gang. Man vil jo gerne være så forberedt som muligt.

Tusind tak for dine svar

Ja selvfølgelig er det rart at have styr på det hele inden fødslen.

Velbekommen

Anmeld

20. februar 2010

Trolde_mor

Winnie skriver:

Ja selvfølgelig er det rart at have styr på det hele inden fødslen.

Velbekommen

Nemmerlig - så der er mindst muligt at tænke over når det sker, og at man ikke får ubehagelige "overraskelser"

Anmeld

20. februar 2010

Corn

Hvis der er behov for at flytte fødslen fra hjemmet til sygehuset, ses det som værende akut, ikke nødvendigvis med vild babu, nok som kørsel to, hvor de tager en lidt mere med ro... Men det er stadig ambulance JM ringer efter

Ambulance er stadig gratis i DK

Anmeld

21. februar 2010

DK

Senia skriver:

Vil også enormt gerne med badekar

Passer det at vandet er enormt varmt så man kommer til at svede som i en sauna eller er det bare opblæst?

Sikke er fantastisk idé

Hm.. hvad er der af smertestillende? Epiduralblokade, pudendusblokade, lattergas og badekar?

Altså vandet havde helt normal temperatur. Jeg havde det varmt, men tror faktisk ikke at vandet var sådan super varmt. Så vidt jeg husker var det bare lunkent!

Anmeld

21. februar 2010

DK

Enayia skriver:

Nu har jeg ikke fulgt med i det hele. Men det med at blive hentet med falck fik vi af vide godt kunne live riiigtig dyrt hvis ikke man er medlem, JM sagde det koster mere at blive kørt med falck end en taxa

Vi fik af vide vi skulle have bekendte/venner til at køre os hvis det var muligt. Så her er mine veninder på standby.

Jeg tror at det din JM har talt om er at hvis du er "normal" fødende der skal på sygehuset når der er 5 min mellem veerne, så har du jo ikke brug for en ambulance, men en bil der kan køre dig ind på sygehuset til din fødsel. Så kan man få "sygetransport" af Falck, men det koster meget mere end en taxa.

Hvis man PLUDSELIG har en halv baby hængende ud af sig, så ringer man efter en ambulance ba bu ba bu, og så kommer de naturligvis gratis. Ligesom hvis noget "går galt" under hjemmefødslen, så kommer der også en ambulance og henter en gratis.

Anmeld

21. februar 2010

Enayia

DK skriver:

Jeg tror at det din JM har talt om er at hvis du er "normal" fødende der skal på sygehuset når der er 5 min mellem veerne, så har du jo ikke brug for en ambulance, men en bil der kan køre dig ind på sygehuset til din fødsel. Så kan man få "sygetransport" af Falck, men det koster meget mere end en taxa.

Hvis man PLUDSELIG har en halv baby hængende ud af sig, så ringer man efter en ambulance ba bu ba bu, og så kommer de naturligvis gratis. Ligesom hvis noget "går galt" under hjemmefødslen, så kommer der også en ambulance og henter en gratis.

Det giver meget mere mening nu, tak skal du have for dit svar

Anmeld

22. juni 2010

isimaven

LN_ mor skriver:

Ja, vi er lidt i tvivl min kæreste og jeg, pga. denne side: http://www.hjemmefoedsel.net/why.asp

Hvis man ser under hjemmefødselsordning sjælland, står der nemlig at det er gratis, men så kommer der beløb på 14 og 17.000 længere nede?

Så koster det? Hvor meget betalte i og giver kommunen tilskud eller noget?

den offentlige ordning er gratis (på nær fødekar hvis man ønsker et)
disse beløb er hvad det koster det offentlige for hhv. en hospitalsfødsel (ca. 17.000) og en hjemmefødsel (ca. 4000)

så bare rolig det er gratis !!!
knus isimaven

Anmeld

29. juni 2010

signelynge

Bavianis skriver:

Ej! Det burde sgu da være gratis! De skal jo ikke gøre rent efter en og lægge lokaler til! Kun en jordemoder - det kan da ikke andet end spare dem for penge!

jeg har født hjemme. jeg bor i vestsjællands amt og jeg fik det gratis. jeg havde 2 jordmødrer. de skiftedes til at komme. først en gang om måneden, så hver 3 uge, hver 14 dag og til sidst hver uge. det var super godt, jeg fødte i vand og har aldrig fortrudt det.

men det er også meget forskelligt hvordan ordningen er i de forskellige kommuner meget forskellig, men ring dog og snak med jordmoderen...

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.