A hva?! Koster hjemmefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Senia skriver:

Bor i Slagelse kommune - så vestsjælland. Har slet ikke fået jdm endnu, skal først til 1. lægebesøg i næste uge, pga. mit uheld i sidste uge..

Så skulle lige scannes først - hvilket jeg blev idag

Så det må tiden vise

Senia 5 + 5

Nååeee... Undskyld det havde jeg vidst ikke helt styr på

Men bare kontakt dem så hurtigt som muligt. Så du kommer ind i forløbet fra starten ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Trolde_mor

Nååeee... Undskyld det havde jeg vidst ikke helt styr på

Men bare kontakt dem så hurtigt som muligt. Så du kommer ind i forløbet fra starten ...

Griner.. er jo også svært lige at huske hvor langt hvem er henne hehe

Hvornår kan man tidligst kontakte dem? Der er også nogen steder de kontakter en, er der ikke?

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Senia skriver:

Griner.. er jo også svært lige at huske hvor langt hvem er henne hehe

Hvornår kan man tidligst kontakte dem? Der er også nogen steder de kontakter en, er der ikke?

Altså du kan sagtens kontakte dem nu Så får du en tid... I 14. uge...

Hvis du vil i følge HF ordningen skal du sige det til din læge, så bliver det skrevet i din vandrejournal også bliver du ikke indkaldt på sygehuset.

Hvis du har været på sygehuset og det til JM, så kan du sagtens springe over på HF ordningen, hvis der er plads. Det er jo først til mølle ...

Så jeg ville da bare melde mig til så snart som muligt.

Anmeld

2. februar 2010

Trolde_mor

Zafir skriver:

Altså du kan sagtens kontakte dem nu Så får du en tid... I 14. uge...

Hvis du vil i følge HF ordningen skal du sige det til din læge, så bliver det skrevet i din vandrejournal også bliver du ikke indkaldt på sygehuset.

Hvis du har været på sygehuset og det til JM, så kan du sagtens springe over på HF ordningen, hvis der er plads. Det er jo først til mølle ...

Så jeg ville da bare melde mig til så snart som muligt.

Okay, jamen skal have en tid ved lægen i slutningen af næste uge, så der siger vi det jo bare, så hun kan kontakte.

Så bliver det allerede bestemt i 7. uge

Tak for hjælpen Havde jeg ikke lige undesøgt så meget i, syntes ellers jeg har læst i timevis overalt på nettet det sidste halve år hehe

Så er det godt man lige er herinde og møder nogen der minder en om det

Tak

Nu vil mig og den lille i maven hoppe under dynen, så vi kan stå tidlig op på en fridag og ringe til lægen

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Senia skriver:

Okay, jamen skal have en tid ved lægen i slutningen af næste uge, så der siger vi det jo bare, så hun kan kontakte.

Så bliver det allerede bestemt i 7. uge

Tak for hjælpen Havde jeg ikke lige undesøgt så meget i, syntes ellers jeg har læst i timevis overalt på nettet det sidste halve år hehe

Så er det godt man lige er herinde og møder nogen der minder en om det

Tak

Nu vil mig og den lille i maven hoppe under dynen, så vi kan stå tidlig op på en fridag og ringe til lægen

Velbekomme... Jegivl også snart i seng. Jeg har bare glemt at tænde mit varmetæppe, så jeg må lige vente lidt...

Vi snakkes bare om HF igen en anden dag det er altid skønt at snakke om.

Anmeld

2. februar 2010

bagger26

Senia skriver:

Arh på den måde Tak fordi du udpenslede det for mig hehe.. kunne simpelthen ikke lige se mig ud af det hehe..

Men det er bare super

hehe det var skam så lidt, nogle gange kan man jo stirre sig blind på det..

Anmeld

4. februar 2010

MarleneH

Tjuhl skriver:

min veninde fødte hjemme og det var hendes 1. barn, og det var under hvidovre hospital (fordi de var de eneste i kbh der tilbød hjemmefødsel), det er 2 år siden til maj

Okay  Jamen så lærte jeg jo lige noget nyt

Anmeld

5. februar 2010

Tina2

Zafir skriver:

Altså - det er fuldstændig gratis at føde hjemme med region sj ordningen. Det er fordi de har lavet en aftale med regionen, så det er regionen der betaler.

Andre steder i landet, så får man en JM ud fra fødegangen, til hjemmefødsler, men ikke din egen JM:

Andre steder kan man så købe sig en Jm til formålet, privatpraktisernede JM'er og de koster så ca de der 15.000 kr. Men det er så det du får i tilskud i region sj.

Og de tjener fedt på det, for det koster ca 1/3 af en normal sygehus fødsel, uden komplikationer.

Hej Zafir, Stine har haft sin egen JM, som også kom hjem til dem da hun fødte Ditte, så det er ikke alle steder det "bare" er en tilfældig der kommer.

Stine har ikke betalt noget for at føde hjemme.....

Anmeld

8. februar 2010

Moderator

Tina2 skriver:

Hej Zafir, Stine har haft sin egen JM, som også kom hjem til dem da hun fødte Ditte, så det er ikke alle steder det "bare" er en tilfældig der kommer.

Stine har ikke betalt noget for at føde hjemme.....

Der kan sagtens være at der er mindre ordninger der ikke er så kendte. Men normalen er at man skal betale for en privatpraktiserende jm, på nær i region sj.

Anmeld

8. februar 2010

Corn

Senia skriver:

Var jo også sådan vi troede det var, men prøv at se linket? hm.. ?

Jeg VIL føde hjemme denne gang, og manden tøver... Nok om det..

Vi var til JM, godt nok her i Jylland, men hun sagde at i DK var det gratis, medmindre man ville have en privat jm.

Og i DR programmet, tror det hedder "I smerte skal du føde", siger parret, at de tidligere har født med en offentlig JM, men at de denne gang har valgt en privat-som de selv betaler...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.