A hva?! Koster hjemmefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.746 visninger
61 svar
0 synes godt om
2. februar 2010

Trolde_mor

Ja, vi er lidt i tvivl min kæreste og jeg, pga. denne side: http://www.hjemmefoedsel.net/why.asp

Hvis man ser under hjemmefødselsordning sjælland, står der nemlig at det er gratis, men så kommer der beløb på 14 og 17.000 længere nede?

Så koster det? Hvor meget betalte i og giver kommunen tilskud eller noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Bavianis

Ej! Det burde sgu da være gratis! De skal jo ikke gøre rent efter en og lægge lokaler til! Kun en jordemoder - det kan da ikke andet end spare dem for penge!

Anmeld

2. februar 2010

oo

min veninde fødte da gratis derhjemme med jordmor, er jeg temmelig sikker på. hun skulle bare selv anskaffe sig badekar da hun ville føde i vand.

Anmeld

2. februar 2010

bagger26

Altså nu skal jeg ikke gøre mig klog på emnet, har ikke forstand på det. Men jeg mener nu det er gratis hvis man bruger det offentlige.. Men man kan vist også vælge en privatløsning som koster penge, passer vist meget godt med det beløb du nævner..

Men det er ikke lige et emne jeg ved så meget om..

Anmeld

2. februar 2010

Bavianis

Ja - og badekarret kan man leje inde på fogf.dk :-)

Anmeld

2. februar 2010

mariamiss6

da jeg spurgte min JM på frederikssund sygehus (fødsel på hillerød, konsultation på frederikssund) om hjemmefødsel, smågrinede hun lidt, og gav mig så et kort til en privat jordemoder klinik.... tak for hjælpen siger jeg så....

Anmeld

2. februar 2010

Trolde_mor

mariamiss6 skriver:

da jeg spurgte min JM på frederikssund sygehus (fødsel på hillerød, konsultation på frederikssund) om hjemmefødsel, smågrinede hun lidt, og gav mig så et kort til en privat jordemoder klinik.... tak for hjælpen siger jeg så....

Kæft en k... Ja, undskyld mig, men hvad bilder hun sig ind, det er jo en mulighed om hjælp til hjemmefødsel fra syghusets side, som hun ikke fortæller dig om..

Anmeld

2. februar 2010

Trolde_mor

bagger26 skriver:

Altså nu skal jeg ikke gøre mig klog på emnet, har ikke forstand på det. Men jeg mener nu det er gratis hvis man bruger det offentlige.. Men man kan vist også vælge en privatløsning som koster penge, passer vist meget godt med det beløb du nævner..

Men det er ikke lige et emne jeg ved så meget om..

Var jo også sådan vi troede det var, men prøv at se linket? hm.. ?

Anmeld

2. februar 2010

mariamiss6

Senia skriver:

Kæft en k... Ja, undskyld mig, men hvad bilder hun sig ind, det er jo en mulighed om hjælp til hjemmefødsel fra syghusets side, som hun ikke fortæller dig om..

ja dumme dame... jeg ville gerne have født hjemme.. fødslen gik jo også fint, så ingen ko på isen dér....

jeg følte det dog meget mageligt at kunne gå fra rodet efter at have født på sygehuset, og min kæreste havde været enormt meget imod hjemmefødslen... han sagde det selvfølgelig ikke, men jeg tror han var lidt bange for hvordan sådan en fødsel skulle gå for sig....

2. gang var det lige omvendt... jeg tænkte lige hurtigt tanken om hjemmefødsel, men tænkte så igen på det magelige ved at gå fra rodet, og så lande hjemme i min helt egen sofa... og jeg fik lovning på at hvis ikke noget selvfølgelig gik galt under fødslen på sygehuset, så kunne jeg gå hjem, når jeg havde mit barn i armene....
Til gengæld ville manden pludselig den hjemmefødsel, og så var han igen træt af mig...

men jeg endte nu med fødsel på sygehuset - med nød og næppe...

skulle jeg engang have nummer 3 eller flere, så skal det foregå hjemme... især set i lyset af at min 2. fødsel nær var foregået i bagagerummet....

Anmeld

2. februar 2010

MarleneH

nu kan jeg ikke svare på om det koster noget !! men ved for 7 år siden da jeg skulle have min søn, måtte jeg ikke føde hjemme pga det er 1. barn.. man skal ( hvertfald den gang ) have en normal fødsel før de anbefaler det... Og i mit tilfælde var det så heldigt , da det endte med akut kejsersnit Men ved selvfølgelig ikke om reglerne er lavet om !!

Knus Marlene 7+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.