Jeg FATTER ikke hvad det går ud på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

Pige2009

Ja, jeg glæder mig helt vildt meget - synes ventetiden bliver længere og længere! Jeg har termin 3. marts, så det er om cirka halvanden måneds tid 

Det bliver nok på min fødselsdag... Den 10. marts. Jeg gik 15 dage over tid med Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

Lullaby

Tja, 1 gang sagde jeg naturligt... lige indtil veerne kom så skreg jeg epidural!!!

2 gang ville jeg have epidural men udvidede mig for meget så det kunne ikke nås..

Jeg havde planer men det blev ikke til noget..

Næste gang vil jeg dog gerne føde i vand fordi det måske er den sidste gang

Anmeld

18. januar 2010

baby2010

Linda2009 skriver:

Det bliver nok på min fødselsdag... Den 10. marts. Jeg gik 15 dage over tid med Laura

Ja, det kunne da lige passe! Jeg går garanteret over tid, som en typisk førstegangsfødende 

Meeen hvis der er én fødselsforventning jeg har, så er det at føde til tiden - det ville bare være dejligt, for nu har jeg gået hjemme uden job i snart 8 måneder - og er MEGA utålmodig 

Anmeld

18. januar 2010

baby2010

Bavianis skriver:

Ja. Men der står også flere interessante ting i artiklen. Bl.a.at "Engagement/delagtighed og følelse af kontrol påvirker fødslen i posotiv retning."

Netop dette citat er det, der i virkeligheden forklarer hver Jeres pointer.

1) Det giver mange tryghed at planlægge fødslen. Når man, pga smerter og indlevelse, mister talens magt, er det for mange trygt at vide, at deres ønsker allerede er kommunikeret ud - derfor "Ønskesedlen". På denne måde kan man "deltage i beslutnings-processen (for man deltager jo selvfølgelig fysisk uanset hvad, det er alle jo enige om) uden at skulle bruge energi på at ytre sine holdninger til personalet der ikke kender een.

2) På den anden side kan jeg også forstå Julies pointe med det: At netop denne panlægning og og de drømme der hører med (der er jo MANGE følelser), kan være med til at ødelægge netop følelsen af kontrol for nogel - når det ikke går som man havde forventet.

Giver dette overhovedet mening for nogen af Jer??

Sus du er så klog! 

Det er det bedste argument jeg har hørt endnu for at lave en ønskeseddel! Men det er vel også det mange mener - at de vil gøre opmærksom på deres ønsker, så de professionelle bare skal kigge i journalen og ikke hive svar ud af den fødende kvinde...

Endnu en gang kan jeg vende tilbage til, at det er helt fint at have ønsker - jeg synes bare ikke man skal måle sit værd som kvinde i relation til om man er i stand til at føde på en helt bestemt måde.

Anmeld

18. januar 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg havde forventing om det gjorde ondt, så jeg bad om alt hvad de overhovedet havde af smertstillende.  JM bad mig vente en times tid inden jeg fik andet end lattergas, og da timen var gået, var det hele overstået. Så det blev ikke helt som jeg havde forestillet mig.

Men når man ligger med veer, så er det godt man har taget stillig til det hele, for man tænker ikke helt klart når først det går i gang  

Anmeld

18. januar 2010

Bavianis

baby2010 skriver:

Sus du er så klog! 

Det er det bedste argument jeg har hørt endnu for at lave en ønskeseddel! Men det er vel også det mange mener - at de vil gøre opmærksom på deres ønsker, så de professionelle bare skal kigge i journalen og ikke hive svar ud af den fødende kvinde...

Endnu en gang kan jeg vende tilbage til, at det er helt fint at have ønsker - jeg synes bare ikke man skal måle sit værd som kvinde i relation til om man er i stand til at føde på en helt bestemt måde.

Jeg er enig i alt hvad du skriver!

Anmeld

18. januar 2010

BinaMor

Zafir skriver:

Jeg tror det er MEGET vigtigt at tage aktivt del i sin fødsel. Have en kontrol og en ro, der gør at man kan føle sig tryg. Det er vigtigt at man føler sig tryg under fødslen, så det bliver et positivt forløb og det ikke kun er smerten man husker

For mit vedkommende, er det hjemmet der er trygt at føde i. Jeg vil IKKE have smertestillende, med mindre fødslen ender på sygehuset og der er en medicinsk årsag til at jeg skal have smertestillende. Jeg er imod medicinsk smertestillende, fordi man fjerner kroppens naturlige forsvar og man derfor mindsker udledningen af endorfiner og babyen så bliver født i smerte, fordi den ikke får endorfiner fra moren... DET kan jeg ikke lide...

Så sådan er det for mig. Jeg syntes helt sikkert du skal tænke over, hvordan du vil føde, så det bliver et positivt forløb.

helt enig. vil også føde hjemme denne gang.

havde intet planlagt sidst og havde en meget negativ oplevelse af fødslen på hospitalet. bla. fordi jeg ikke ordenlig havde sat mig ind i hvordan man trækker vejret under veerne. men også fordi jeg ikke vidste hvad mine ønsker var så det hele kørte lidt hep hep. og når man er usikker/stresset bliver veerne værre.  kom heller ikke i bad eller fik bedøvelse

Anmeld

18. januar 2010

baby2010

Bavianis skriver:

Jeg er enig i alt hvad du skriver!

Haha ja især det første jeg skriver haha du er så herlig 

Anmeld

19. januar 2010

mullesmith2

baby2010 skriver:

Jamen det er jo netop DET jeg ikke forstår - man ved jo IKKE hvad der kommer - det kan man jo ikke forberede sig på.

Det var da heldigt for dig, at du fik det som du ville, men jeg forstår ikke hvorfor det er SÅ vigtigt for nogle kvinder... Folk bliver jo decideret skuffede, hvis det ikke går som de vil have det til at gå.

Man kan jo ikke på forhånd planlægge, at man ikke vil have epidural - for hvis det gør så ondt, at man føler man dør, så skal man jo have én alligevel! Og så kan man bruge tid på at dunke sig selv i hovedet over, at nu fik man det alligevel, og det var ikke som man gerne ville osv. Spild af tid, hvis du spørger mig... 

Tror ikke man bebrejder sig selv hvis man får epidural selom man havde sagt man ikke vil, tror bare man er glad for det. Men det er jo også sådan noget der skal planlægges hvis man skal have sådan en, det skal jo helst ske inden presseveerne. Og jeg syntes da det er rart nok at planlægge noget i forhold til ens fødsel. Hvis man gerne vil føde hjemme så skal man jo planlægge det det kan man jo ikke bare tage som det kommer uden at have snakket med nogen om det. Men det kan da godt være der er nogen der er total hysteriske omkring deres fødsel, men jeg syntes da bare det ville være en tryghed at vide lidt om hvad muligheder man har og hvilke valg man kan tage i forhold til sin fødsel.

Anmeld

19. januar 2010

mor-til-vanessa

baby2010 skriver:

Nåhr hvor sødt - det er også min "forventning" - at jeg kan tage det, som det kommer  Jeg kan virkelig godt forstå, at du valgte at få smertestillende! Og hvor er det super fedt at høre du har det godt med det! 

desværre var det så lidt morfin at det ikke tog smerterne, var kun lige så man kunne sove lidt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.