Drengenavnet Urban ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

oo

altså min ene søster hedder Ditte og hun blev kaldt skelet-magnus igennem hele folkeskolen, så den type børn skal skam nok finde en eller anden måde at mobbe dem de vil på, man kan da ikke låse sig selv ind i små bokse for at undgå de dumme mennesker i verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

Anonym trådstarter

NikitasMoar skriver:

Tror bare jeg har boet for længe i kbh lige ved siden af Urban planen - så jeg er skadet med det navn, men navne som andre syntes er søde bryder jeg mig ikke om, fordi jeg har haft en unge der hed det og var lidt små træls.. sådan er det jo med navne..  hvis du syntes det, så er det vel som jeg skriver ligegyldig med vores mening.. jeg syntes det handler om at vi skal vælge det vi syntes for vores børn, min søster har altid været rigtig ked af hendes navn - og ja jeg er heller ikke just begrejstret for mit.. men der er ikke mange andre på vores alder der hedder det samme, Lone og Jane.. men jeg har da lært at leve med det.. og så betyder et navn sku heller ikke mere end som så.. jeg er jo ikke defineret af mit navn - i så fald burde jeg leve i en skov med tarzan - og som jeg ser det er der sku ingen tarzan i sigte.. 

det med ano var blot en forundring - jeg ville nemlig aldrig selv drømme om at bruge ano til andet end meget personlige spørgsmål.. så blot en forundring eller konstatering om du vil det om at vi er meget forskellige - ikke andet..  en lille nissemand får du med på vejen

Super ..

Man har bare svært ved at se navnene for sig selv, og for hvad de er. Istedet sammenligner man med det man forbinder det med.

Er glad for at høre jeres meninger , så er klar på at høre hele verdens fordømmelser. Smiler !

Et navn kan jo også være personligt!

Nissemand til dig også

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

altså min ene søster hedder Ditte og hun blev kaldt skelet-magnus igennem hele folkeskolen, så den type børn skal skam nok finde en eller anden måde at mobbe dem de vil på, man kan da ikke låse sig selv ind i små bokse for at undgå de dumme mennesker i verden

HELT enig !!

Anmeld

8. december 2009

LinLin

Minder mig om en bog jeg læste da jeg var barn; "Natten i safarihulen" - der var en underlig dreng med der hed Urban. Kan ikke huske så meget andet end at han spiste mus!

Altså: ikke noget jeg ville kalde min egen søn...

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

sparre skriver:

Minder mig om en bog jeg læste da jeg var barn; "Natten i safarihulen" - der var en underlig dreng med der hed Urban. Kan ikke huske så meget andet end at han spiste mus!

Altså: ikke noget jeg ville kalde min egen søn...

Delte meninger ..

Anmeld

8. december 2009

Ansemusen

Jeg synes da du skal bruge det navn, hvis du synes det er flot! Det er det vigtigste  Mange rynkede også på næsen, da vi sagde, at vi gerne ville have at vores dreng skulle hedde Anias. Det skal han så ikke alligevel (men ikke af den grund).

Kan fortælle dig, at mine bedsteforældre virkelig ikke syntes man kunne kalde et barn for Anna, da jeg blev født. Det var for gamle damer. Nu hedder jeg Anna og de er glade for navnet og en masse andre i samme generation og generationerne efter kom også til at hedde det!

Anmeld

8. december 2009

Heidi.

Hej..

Jeg kan godt lide specielle navne... Men jeg tænker osse meget på om mine børn vil blive drillet på grund af deres navn..

Da jeg gik i skole, gik jeg i parallelklasse med en der hed Urban. Jeg kan huske at han blev drillet rigtig meget, f. eks Urban går med turban, og Urban har du husket din turban.

Men jeg syntes man skal vælge navn som man selv kan lide og dernæst være skide ligeglad med hvad andres mening er..

Kh Heidi

Anmeld

8. december 2009

Becks

Hejsa.. Jeg elsker specielle navne, men ikke lige Urban.. Men hvis det er det navn du kan lide og det betyder noget for dig mht din oldefar, saa synes jeg da helt klart, at I skal kalde ham det

Hvor kan man finde noget om navnets betydning?

Knus - Af en som er blevet mobbet gennem hele hendes liv med hendes navn

Anmeld

8. december 2009

Mum33

Anonym skriver:

MEN hold da op , hvor er I bare lidt positive overfor lidt specielle navne

ikke normalt, kan godt lide at man hedder noget anderledes - men det der er ikke pænt syntes jeg (og mange andre kan jeg se)

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

Tutter skriver:

Hejsa.. Jeg elsker specielle navne, men ikke lige Urban.. Men hvis det er det navn du kan lide og det betyder noget for dig mht din oldefar, saa synes jeg da helt klart, at I skal kalde ham det

Hvor kan man finde noget om navnets betydning?

Knus - Af en som er blevet mobbet gennem hele hendes liv med hendes navn

Det kan man såmænd her : www.baby-navne.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.