Drengenavnet Urban ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

Anonym trådstarter

tascia skriver:

måske som mellemnavn, men ikke som fornavn

Dette har jeg også tænkt på, men så skal jeg virkelig også finde et perfekt fornavn, som jeg synes lige så godt om, som Urban

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Mange tak .. Det betyder nemlig meget for mig, derfor ved jeg så meget om det !

Det med din søns navn, det skal du ikke være ked af, tænk alle dem som har et almindeligt navn, de ved da heller ikke hva deresn navn det betyder

..igen tak for posetiv tankegang !! hehe

jamen jeg ved hvor hårdt det er når man bare ikke kan få et navn ud af hovedet og alle står med store spørgsmålstegn, og spørger hvordan man dog kan kalde sin søn det. en enkelt spurgte mig om jeg absolut synes de sku tro min søn var perker (beklager....det var hendes ord)

men når først din søn hedder det...ja så vænner folk sig til det, og pludselig kan han jo ikke hedde andet

Anmeld

8. december 2009

N&J

Jeg er så absolut til specielle navne, men jeg tænker også gratis avis, jeg syntes en af de ting der er rigtig svært ved at vælge navn er at det skal have en betydning, helst ikke kunne misforstå udtalen af det, skal kunne bruges mens de vokser op og igen når de skal ud og søge job og sidder til en jobsamtale og siger goddag jeg hedder: ... Alt det havde jeg i tankerne da jeg navngav min datter og jeg endte med Nikita, som egentlig ikke er et særligt normalt navn i danmark, men som har alle de overstående ting for mig og passer sammen med vores efternavn.. så det er vel egentlig ligegyldig hvad vi andre syntes, det handler jo mere om hvad du syntes.. forstår dog ikke helt det med at være ano om et navn - men det er jo også fordi vi er forskellige.. 

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

nutche skriver:

jamen jeg ved hvor hårdt det er når man bare ikke kan få et navn ud af hovedet og alle står med store spørgsmålstegn, og spørger hvordan man dog kan kalde sin søn det. en enkelt spurgte mig om jeg absolut synes de sku tro min søn var perker (beklager....det var hendes ord)

men når først din søn hedder det...ja så vænner folk sig til det, og pludselig kan han jo ikke hedde andet

Lige præcist ..

Synes måske at nogle mennesker skulle tænke en ekstra gang, før de åbner munden !
Selvom der skal MEGET til at såre mig, så har det aldrig gjort nogen ondt, ikke at svine andre

Anmeld

8. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Netop, det er nemlig små mennesker som mobber !

Uanset om det er små mennesker der mobber eller ej, er det ikke fedt, at blive ødelagt af mobning som barn. Jeg vil gøre ALT hvad der står i min magt, for at Idun ikke skal have en barndom som jeg havde og jeg vil gøre ALT for at hun ikke er en af dem, der gør verden forfærdelig for de andre børn.

Så små mennesker eller ej, hvad man ka gøre for at undgå mobning...

Og ja, - ved også godt at børn er kreative. Jeg troede Idun var skudsikkert mobningsfrit navn, men hun er da blevet kaldt for IDUM eller IDUN-DIDUN osv...

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

Jeg er så absolut til specielle navne, men jeg tænker også gratis avis, jeg syntes en af de ting der er rigtig svært ved at vælge navn er at det skal have en betydning, helst ikke kunne misforstå udtalen af det, skal kunne bruges mens de vokser op og igen når de skal ud og søge job og sidder til en jobsamtale og siger goddag jeg hedder: ... Alt det havde jeg i tankerne da jeg navngav min datter og jeg endte med Nikita, som egentlig ikke er et særligt normalt navn i danmark, men som har alle de overstående ting for mig og passer sammen med vores efternavn.. så det er vel egentlig ligegyldig hvad vi andre syntes, det handler jo mere om hvad du syntes.. forstår dog ikke helt det med at være ano om et navn - men det er jo også fordi vi er forskellige.. 

Har tænkt over det samme, og jeg synes at en baby kan hedde Urban og lige så med barn, teenager, ungt mennesker, voksen og gammel.

Ser intet negativt ved navnet og jeg synes det er flot!
Det er ikke gammeldags og er meget fremtidssikret, hvis man kan kalde det, det!

Ja, om man er anonym eller ej, er vel ligegyldigt ..
- mindes ikke, at det, er det som denne debat handler om ?

Anmeld

8. december 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Lige præcist ..

Synes måske at nogle mennesker skulle tænke en ekstra gang, før de åbner munden !
Selvom der skal MEGET til at såre mig, så har det aldrig gjort nogen ondt, ikke at svine andre

nej og for min dreng som i forvejen er en lille mørk dreng, ja der er det nok ikke navnet de falder først over.

jeg tænker også lidt at man lærer af modstand. forstå mig ret, selv jeg synes der er grænser.... men min datter som hedder noget meget normalt, er blevet drillet alligevel. så jeg tog en snak med hendes lære, og så stoppede det.

min veninde ønskede at kalde hendes søn for develin.... men det satte hendes mor en stoppe for.... for selvfølgelig er der grænser for hvad man skal kalde sine børn. men ellers har alle mine børn et mellemnavn som de jo kan bruge i stedet for.

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

nutche skriver:

nej og for min dreng som i forvejen er en lille mørk dreng, ja der er det nok ikke navnet de falder først over.

jeg tænker også lidt at man lærer af modstand. forstå mig ret, selv jeg synes der er grænser.... men min datter som hedder noget meget normalt, er blevet drillet alligevel. så jeg tog en snak med hendes lære, og så stoppede det.

min veninde ønskede at kalde hendes søn for develin.... men det satte hendes mor en stoppe for.... for selvfølgelig er der grænser for hvad man skal kalde sine børn. men ellers har alle mine børn et mellemnavn som de jo kan bruge i stedet for.

Ja .. Det nytter ikke noget man vokser op i en verden af vat !

Urban Turban er nok ikke det værste han kan blive kaldt , men I er meget velkomne, til at komme med andre øgenavne til Urban. Hehe.

.. det er ikke kun navne børn bliver drillet med , tænk hvis de skulle have fregner, briller, modersmærker, krøller mm .. ja whatever.
Lige meget hvad, så skal børn nok finde noget at mobbe med !!

Men self. der er grænser for hvad man kan kalde sine børn, men Urban er helt bestemt rigtig for mig !

Anmeld

8. december 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Ja .. Det nytter ikke noget man vokser op i en verden af vat !

Urban Turban er nok ikke det værste han kan blive kaldt , men I er meget velkomne, til at komme med andre øgenavne til Urban. Hehe.

.. det er ikke kun navne børn bliver drillet med , tænk hvis de skulle have fregner, briller, modersmærker, krøller mm .. ja whatever.
Lige meget hvad, så skal børn nok finde noget at mobbe med !!

Men self. der er grænser for hvad man kan kalde sine børn, men Urban er helt bestemt rigtig for mig !

sådan havde jeg det også med min søns navn. jeg overvejede andre... men ku bare ikke få hans navn ud af hovedet...og det blev hurtigt godkendt.

Anmeld

8. december 2009

N&J

Anonym skriver:

Har tænkt over det samme, og jeg synes at en baby kan hedde Urban og lige så med barn, teenager, ungt mennesker, voksen og gammel.

Ser intet negativt ved navnet og jeg synes det er flot!
Det er ikke gammeldags og er meget fremtidssikret, hvis man kan kalde det, det!

Ja, om man er anonym eller ej, er vel ligegyldigt ..
- mindes ikke, at det, er det som denne debat handler om ?

Tror bare jeg har boet for længe i kbh lige ved siden af Urban planen - så jeg er skadet med det navn, men navne som andre syntes er søde bryder jeg mig ikke om, fordi jeg har haft en unge der hed det og var lidt små træls.. sådan er det jo med navne..  hvis du syntes det, så er det vel som jeg skriver ligegyldig med vores mening.. jeg syntes det handler om at vi skal vælge det vi syntes for vores børn, min søster har altid været rigtig ked af hendes navn - og ja jeg er heller ikke just begrejstret for mit.. men der er ikke mange andre på vores alder der hedder det samme, Lone og Jane.. men jeg har da lært at leve med det.. og så betyder et navn sku heller ikke mere end som så.. jeg er jo ikke defineret af mit navn - i så fald burde jeg leve i en skov med tarzan - og som jeg ser det er der sku ingen tarzan i sigte.. 

det med ano var blot en forundring - jeg ville nemlig aldrig selv drømme om at bruge ano til andet end meget personlige spørgsmål.. så blot en forundring eller konstatering om du vil det om at vi er meget forskellige - ikke andet..  en lille nissemand får du med på vejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.