Drengenavnet Urban ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

Becks

Anonym skriver:

Det kan man såmænd her : www.baby-navne.dk

Takker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

4kløver

Gud hvor er jeg træt af at høre at man bliver mobbet bare fordi man har et specel navn. Børn skal nok finde på en anden måde at mobbe på.. og som navnet mads peter mikkel o.s.v kan man også blivet mobbet med det navn...( har ikke noget imod de navne) 

Syndes det er helt ok med et anden navn ind alle andres

Hilsen Xenya´s Mor

Anmeld

8. december 2009

katti24

Har ikke læst alle indlæggene, men hvis vi snakker om en dansk dreng så syntes jeg det er direkte syndt, hvor det derimod ville være ok til en dreng med áf anden etnisk baggrund. Bare min mening

Anmeld

8. december 2009

FrkT

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er det på top 5-listen over de mest hæslige navne jeg nogensinde har hørt. Synes slet ikke det er et NAVN til et menneske. Det er for mig mere et begreb. Men nu er det heller ikke mig der skal kalde min søn det, for det ville jeg aldrig gøre, det er dig/jer. Og kan I lide det, så skal I selvfølgelig vælge det.

Men må dog også sige at jeg synes det er synd. Og ja, børn kan ALTID finde noget at mobbe med, men synes dog heller ikke man behøver at give dem en klokkeklar grund til det - hvilket jeg synes det vil være med dette navn. Sorry!

Synes også I skal tage med i jeres overvejelse at han jo KAN skifte sit navn når han bliver myndig, hvis han ønsker det. Og ville I ikke blive kede af det, hvis jeres søn voksede op og hadede sit navn hele sit liv så meget, at han skiftede det så snart han fik muligheden? Det ville jeg i hvert fald selv blive! Og ved godt det ikke er sikkert han vil hade det, men bliver han mobbet meget med det (og det gør han nok, vil jeg tro), så er der jo også stor chance for at han vil hade sit navn.

Synes man skal vælge det navn man begge elsker, men synes OGSÅ man skal tage barnet i betragtning og overveje om det nu også er et navn som han/hun vil blive glad for at hedde.

Anmeld

8. december 2009

ønskebørn74

Anonym skriver:

.. Ja, overskriften siger vel sig selv!
Hvad synes I om drengenavnet, Urban ?
- der er jo ikke ret mange som hedder det, (32 registeret i starten af 08) Det er både et dansk- og et internationalt navn !

Men jeg er bare helt tosset med det, og hvis jeg får en søn, så ska han helt klart hedde det

Ikke lige mig... For mig er det en gratis avis jeg får i toget og smider i kattebakken..

Knus Lene

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

FrkT skriver:

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er det på top 5-listen over de mest hæslige navne jeg nogensinde har hørt. Synes slet ikke det er et NAVN til et menneske. Det er for mig mere et begreb. Men nu er det heller ikke mig der skal kalde min søn det, for det ville jeg aldrig gøre, det er dig/jer. Og kan I lide det, så skal I selvfølgelig vælge det.

Men må dog også sige at jeg synes det er synd. Og ja, børn kan ALTID finde noget at mobbe med, men synes dog heller ikke man behøver at give dem en klokkeklar grund til det - hvilket jeg synes det vil være med dette navn. Sorry!

Synes også I skal tage med i jeres overvejelse at han jo KAN skifte sit navn når han bliver myndig, hvis han ønsker det. Og ville I ikke blive kede af det, hvis jeres søn voksede op og hadede sit navn hele sit liv så meget, at han skiftede det så snart han fik muligheden? Det ville jeg i hvert fald selv blive! Og ved godt det ikke er sikkert han vil hade det, men bliver han mobbet meget med det (og det gør han nok, vil jeg tro), så er der jo også stor chance for at han vil hade sit navn.

Synes man skal vælge det navn man begge elsker, men synes OGSÅ man skal tage barnet i betragtning og overveje om det nu også er et navn som han/hun vil blive glad for at hedde.

Det er en dansk dreng ..

hm .. kan ikke se grundet til at høvle navnet ned , men igen .. små mennesker mobber

= tomme tønder buldre mest !

Anmeld

8. december 2009

Ansemusen

Anonym skriver:

Hvor ser man navnenes betydning henne?

Anmeld

8. december 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

æv æv...min søns navn eksistere ikke derpå.....har du andre ideer til hvor man kan finde noget om det.... fx. en side over godkendte danske navne....

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Hvor ser man navnenes betydning henne?

Tryk på det navn du ønsker, så kommer der en lille tekst om navnet !

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

nutche skriver:

æv æv...min søns navn eksistere ikke derpå.....har du andre ideer til hvor man kan finde noget om det.... fx. en side over godkendte danske navne....

Hmm , det ved jeg ikke lige .. måske

http://www.lundskov.dk/menu/navn.htm

http://www.dst.dk/Statistik/Navne/HvorMange.aspx

http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=3149&id=155

http://www.familiestyrelsen.dk/navne/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.