Drengenavnet Urban ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg må også melde mig ind i gruppe med dem som ikke kan lide det, jeg tænker også på en gratis avis

men syntes bestemt at hvis du er så vild med det navn, så skal din dreng da hedde det.

knus karina 31+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

Valle81

Zafir skriver:

lUrban-Turban, fx...

Hvor sjovt, det skrev jeg også, det var det første der faldt mig ind:0)

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

Navnets betydning

Urban : Latinsk drengenavn, der betyder "fra byen"

Anmeld

8. december 2009

malou

Anonym skriver:

Tak for kritikken !

Urban hed min oldefar, så derfra har jeg navnet.
- og derfor kommer jeg ikke til at tænke på Avisen, fordi det ikke er det som jeg forbinder navnet med.

Og den der med at man kan blive mobbet med det, så kan man sgu da finde på alt muligt grimme øgenavne til almindelige navne..
Fx Anna anal, Sisse fisse, Louise fise/grise,   osv .. Børn er meget opfindsomme!

Så er Urban Turban vist ganske harmløst, eller er det bare mig ?

Jeg forbinder bare ikke Urban som et navn, noget som et menneske kan hedde... men som alle andre skriver... det er jo helt op til den enkelte hvad de vil kalde deres børn.. hvis de er godkendte. At din oldefar har heddet det gør det jo så fint at de så er et navn din søn arver... men jeg må stadig sige at jeg altid ville studse over sådan et navn... lige før jeg tror det er det mest specielle navn jeg er stødt på... næstefter Sirius

knus malou

Anmeld

8. december 2009

oo

Anonym skriver:

Tak for kritikken !

- og derfor kommer jeg ikke til at tænke på Avisen, fordi det ikke er det som jeg forbinder navnet med.

Og den der med at man kan blive mobbet med det, så kan man sgu da finde på alt muligt grimme øgenavne til almindelige navne..
Fx Anna anal, Sisse fisse, Louise fise/grise,   osv .. Børn er meget opfindsomme!

jeg er  enig! og hvor mon børn har det der med at mobbe andre fra? det eneste man kan gøre i den forbindelse er, at opdrage sine børn til at vide at de er gode nok uanset hvad andre siger og at de ikke har ret til at dømme andre mennesker - især ikke på deres udseende eller navn! jeg syntes bestemt ikke man skal lade sig diktere af små mennesker (som mobbere jo er) og undlade at kalde sine børn de navne man helst vil

Anmeld

8. december 2009

Lone Jakobsen

jeg er vild med at du har så meget viden om navnet...og det får mig til at støtte fuldt op om ideen med at kalde din søn det.

jeg har en søn med et meget specielt navn....og netop fordi jeg totalt manglede viden om navnet...har jeg måtte stå og stamme lidt når folk spørger til hvor jeg har fundet på så specielt et navn.

så ja er det dit drømme navn til din søn....så synes jeg klart han skal hedde det.... de skal såmænd nok finde noget andet at drille med....hvis de virkelig ønsker det.

mange hilsner Lone....som blev drillet langt ind i skole tiden.... med alt andet end mit navn

Anmeld

8. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Tak for kritikken !

Jeg ville heller aldrig kalde min datter for Sisse og slet ikke sisse fisker (fordi den netop endnu mere ligger til højrebenet).

Men det allervigtigste i alt det her, er at DU har det godt med navnet.

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

jeg er  enig! og hvor mon børn har det der med at mobbe andre fra? det eneste man kan gøre i den forbindelse er, at opdrage sine børn til at vide at de er gode nok uanset hvad andre siger og at de ikke har ret til at dømme andre mennesker - især ikke på deres udseende eller navn! jeg syntes bestemt ikke man skal lade sig diktere af små mennesker (som mobbere jo er) og undlade at kalde sine børn de navne man helst vil

Netop, det er nemlig små mennesker som mobber !

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

nutche skriver:

jeg er vild med at du har så meget viden om navnet...og det får mig til at støtte fuldt op om ideen med at kalde din søn det.

jeg har en søn med et meget specielt navn....og netop fordi jeg totalt manglede viden om navnet...har jeg måtte stå og stamme lidt når folk spørger til hvor jeg har fundet på så specielt et navn.

så ja er det dit drømme navn til din søn....så synes jeg klart han skal hedde det.... de skal såmænd nok finde noget andet at drille med....hvis de virkelig ønsker det.

mange hilsner Lone....som blev drillet langt ind i skole tiden.... med alt andet end mit navn

Mange tak .. Det betyder nemlig meget for mig, derfor ved jeg så meget om det !

Det med din søns navn, det skal du ikke være ked af, tænk alle dem som har et almindeligt navn, de ved da heller ikke hva deresn navn det betyder

..igen tak for posetiv tankegang !! hehe

Anmeld

8. december 2009

tascia

måske som mellemnavn, men ikke som fornavn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.