Drengenavnet Urban ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

Anonym trådstarter

MEN hold da op , hvor er I bare lidt positive overfor lidt specielle navne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

Valle81

Anonym skriver:

Hejsa,

Har svaret tidlere, men vil lige sige at selvom jeg slet ikke synnes om Urban, så har jeg ikke noget imod specielle navne, men de kan altså også blive for specielle og opfindsomme:0)

Men som en anden skriver, det er jo dig der bestemmer og ikke os andre:0)

Christina, som har en datter der hedder Asta Emilie og venter en søn der skal hedde Anton.

Anmeld

8. december 2009

karina1980

jeg tænkte med det samme urban legend, kan ikke forklare hvorfor,

men nu det jo jer der bestemmer, jeg har en kusin hvis barn hedder cosmo og det skulle man da også lige vænne sig til, jeg er ikke selv til de der helt vildt specielle navne, men nu det jo hellere ikke mine børn der skal hedde det.

hvis du kan lide det, hvad betyder det så om andre kan, uanset navn, så skal børn nok finde noget at mobbe med, hvis de vil mobbe,

Anmeld

8. december 2009

Kaufie

- skriver:

Nej.... tænker gratis avis eller lign

Gør jeg også.

Eller Urban Olsen - uden helt at vide hvem han lige er

For mig er navne ikke et spørgsmål om de skal være specielle eller ej - men mere hvad de giver mig af associationer. Og eftersom min første tanke ikke "blot" er en person jeg ikke bryder mig om (dvs noget personligt for mig), så er det altså også  fra mig.

Anmeld

8. december 2009

LouiseNielsen

Anonym skriver:

For mit vedkommende er det ikke fordi jeg ikke kan lide specielle navne, for det kan jeg godt. Til en vis grænse....

Men navnet Urban syntes jeg er direkte grimt! Sorry....

Anmeld

8. december 2009

Ox.

Det er ikke for at være ond, men jeg bryder mig slet slet ikke om navnet Urban, jeg tænker straks avis eller computerspil, og jeg har intet imod specielle navne, jeg var den eneste i min årgang i folkeskolen der hed det jeg gør, og min datter har også et specielt navn, der er vist kun 8 i hele DK der hedder det ...  

Anmeld

8. december 2009

Sasja77

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg synes om navnet....hmm...Men jeg bor i sverige og her er det altså ikke så sjældent et navn! Jeg har hørt om flere svenskere der hedder det Så jeg synes da bare at hvis I føler at det er lige det rette navn til Jeres dreng jamen så er han en Urban!

Kh

Sasja

Anmeld

8. december 2009

Kløver

Jeg er ikke så vild med det, men det er jo op til en selv. Synes man skal tænke meget over navnet til sit barn for barnets skyld. Synes der er kommet mange flotte men også meget specielle navne til, den godkendte navneliste, og det kan være svært at vælge da mange navne jo også er modepræget, eller brugt meget.

For mig tror jeg det handler om at finde et navn, jeg synes er pænt, men som også mit barn vil blive glad for, at det er nemt at udtale og noget som ikke kan være anledning til mobning eller andet.

Urban er et specielt navn, og kommer til at tænke på avisen med samme navn, vidste ikke det var et godkendt navn

Anmeld

8. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes som udgangspunkt at lidt mere specielle navne er cool nok. Men Urban er for mig ikke et navn jeg ville kalde min dreng. Jeg forstår ikke navnet og det er et navn, hvor drille/mobbe øgenavne ligger lige til højrebenet. - Det vil simpelthen være for nemt.

Urban-Turban, fx...

Derfor ville jeg ikke vælge navnet. Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, hvor det kommer fra. Det virker som et sydlandsk navn, men vi havde jo en borgmester i kbh engang der hed det, som byggede Urban-planen, på Amager og det er da et grusomt byggeri.

Så for mig, ligger der ikke særlig mange gode kvaliteter i navnet.

Anmeld

8. december 2009

Anonym trådstarter

Tak for kritikken !

Urban hed min oldefar, så derfra har jeg navnet.
- og derfor kommer jeg ikke til at tænke på Avisen, fordi det ikke er det som jeg forbinder navnet med.

Og den der med at man kan blive mobbet med det, så kan man sgu da finde på alt muligt grimme øgenavne til almindelige navne..
Fx Anna anal, Sisse fisse, Louise fise/grise,   osv .. Børn er meget opfindsomme!

Så er Urban Turban vist ganske harmløst, eller er det bare mig ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.