huller i ørerne og børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

kiroo

det ere bare ikke hos alle at de gror sammen. jeg syntes da det godt kan
se sødt ud til piger, men små børn syntes jeg skal undgå den smerte. selv om det kun er lidt. Men giv mig lige en grund til at give børn der ikke selv har spurgt huller i ørerne, hvorfor skal de have det? det er mig en gåde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Mor Til Julie<3

Jeq var selv 8år da jeq fik mine huller i ørene oq noqn år efter fik jeq et hul mere i det ene øre ... Oq da jeq var 14år fik jeq en rinq i næsen ...

Sys de selv ska have lov til oq siqe a nu vil de qerne have huller i ørene ...

Anmeld

16. marts 2010

myprincess

Kender mange der har fået huller i ørerne før de var fyldt 1 år. Min datters kusine på 3,5 år har lige fået lavet dem sidste uge men jeg venter lidt endnu med min datter

Anmeld

16. marts 2010

LotteGabriella

Jeg har stemt blank, da jeg ikke har nogen egentlig holdning til det lige pt.....jeg ta'r den, når den tid kommer

Både min kusines og min ene fætters datter fik hul i øerne inden de overhovedet kunne gå, og jeg var selv 9 år da jeg fik dem

Anmeld

16. marts 2010

Ansemusen

Det er egentlig sjovt, som ens holdning kan ændre sig så hurtigt. Jeg er stadig i tvivl om hvornår jeg selv vil sige ja til at mit barn får det, hvis jeg en dag får en pige, fordi man ikke kan udtale sig om det før man står i det. Sidst stemte jeg 3-4 år, men har siden tønkt over det. Det er jo ikke bare det, at de får lavet nogle uskyldige huller i ørerne. Det er også det med, hvad så næste gang?! Så er der ikke huller i ørerne at se frem til når man er 10,12 eller 15 år, så så vil man måske pludselig noget andet allerede der.. Så jeg tager det til den tid..

Jeg synes dog, det er ganske forfærdeligt at lave huller i ørerne (eller andre steder for den sags skytld) på små børn, som ikke selv har indflydelse på det. Hvad er idéen dog med at lave huller i ørerne på et spædbarn? Det ser jeg lidt som et overgreb (ikke et slemt et af slagsen som giver traumer eller andet, men på den måde forstået, at man gør noget på sit barn, som det skal leve med resten af livet, uden at det selv har haft noget som helst at skulle have sagt. En unødvendig ting, som for mig at se kun er for at gøre ens barn mere prinsesseagtigt eller smukt, noget man gør af egoistiske årsager, noget som ikke gavner barnet!)

Anmeld

16. marts 2010

LotteGabriella

UngMor83 skriver:

Nu får jeg nok hug, men jeg har overvejet at give min datter huller i ørerne når hun fylder 2år. Selv var jeg 3 dengang. Men kæresten er ikk enig, men jeg må godt gøre det. Bare han ikk blir slæbt med til guldsmeden, nu hvor hun skal "pines". Har en veninde der er udlænding, og ifølge deres kultur og tro, så skal døtrene have huller i ørerne inden de fylder 3uger. Det er så alt for tidligt sys jeg!!

>> Sonja << *dukker mig for flyvende genstande* SS

Ingen hug herfra, som skrevet så har jeg selv familie hvor børnene fik huller i øerne inden de overhovedet kunne gå

Anmeld

16. marts 2010

lonemus

Jeg har sagt 5-6 år - jeg var selv 4 år, da jeg fik og var super stolt.

Alligevel kan jeg ikke forestille mig at give min datter det til sommer, så jeg vil nok sige 5-6 års alderen, hvis hun selv ønsker det

Lone

Anmeld

16. marts 2010

LotteGabriella

reginella skriver:

Hmmm...kender nu flere hvor de er groet sammen. Selvfølgelig kan man se en lille prik,men der kan ikke komme en ørering i.

jeg har selv 3 huller som jeg har la' vokse sammen 1 i hvert ører og 1 i næsen og det kan man slet ikke se med mindre du ta'r en lup

Anmeld

16. marts 2010

Vidunderligeunger

nu har jeg ikke læst hele tråden - men de første 2-3 sider... 

jeg synes den er svær egentlig

Min kusine på 5 år, som starter i skole efter ferien, vil bare SÅ gerne have huller i ørene, og hendes forældre siger nej. De vil gerne hun venter til hun er blevet 10. I hvert fald faderen, jeg tror moderen er lidt nemmere at rykke med. 

En dag jeg var derhjemme sagde min kusines mor så, inden min kusine kom ind i stuen, vil du ikke prøve og forklare anna-katrine (min kusine) at det gør ondt, og at man ikke behøver få det så tidligt, og det ville jeg da gerne.

Jeg forklarede hende at jeg selv var 14 fordi min mor ikke ville have det, og det respekterede jeg (egentlig sagde min mor 18, men hun blev ikke sur da jeg kom hjem med dem), så forklarede jeg det med betændelse og viste hende at jeg ikke havde brugt mine i laaang tid, så det var ikke nød vendigt og bla bla bla... 

Hun har ikke snakket om det siden det skal siges at hun ser meget op til mig, og vil gerne have alt det jeg har, så det havde da en god virkning... Nu vil hun så gerne have høje sko, så mon ikke der bliver kaldt til "overtalelse" om ikke så længe. Jeg synes så længe hun kan blive påvirket af hvad jeg siger, så er det fordi hun ikke ønsker det nok, og så kan hun godt vente.

Mine egne børn skal være fyldt 6, være startet i skole, og så kommer det an på om det er noget de VIRKELIG vil, eller det bare er fordi veninden fra klassen gerne vil

Anmeld

16. marts 2010

Cris

Jeg har stemt på andet. Det betyder for mig "når som helst!"

Jeg kommer fra Spanien og ALLE piger (eller næsten alle) få lavet hullerne inden de første 6 måneder. Der bliver solgt nogle meget meget små øreringe i guld (ikke lakeret, men det skal være ægte guld) for at undgå allergi og som ikke hænger fast i tøjet. Jeg er så vandt til at se pigerne med øreringe, at det ikke betyder noget especielt for mig... De er bare der, jeg kan ikke se problemet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.