nu har jeg ikke læst hele tråden - men de første 2-3 sider...
jeg synes den er svær egentlig 
Min kusine på 5 år, som starter i skole efter ferien, vil bare SÅ gerne have huller i ørene, og hendes forældre siger nej. De vil gerne hun venter til hun er blevet 10. I hvert fald faderen, jeg tror moderen er lidt nemmere at rykke med.
En dag jeg var derhjemme sagde min kusines mor så, inden min kusine kom ind i stuen, vil du ikke prøve og forklare anna-katrine (min kusine) at det gør ondt, og at man ikke behøver få det så tidligt, og det ville jeg da gerne.
Jeg forklarede hende at jeg selv var 14 fordi min mor ikke ville have det, og det respekterede jeg (egentlig sagde min mor 18, men hun blev ikke sur da jeg kom hjem med dem), så forklarede jeg det med betændelse og viste hende at jeg ikke havde brugt mine i laaang tid, så det var ikke nød vendigt og bla bla bla...
Hun har ikke snakket om det siden
det skal siges at hun ser meget op til mig, og vil gerne have alt det jeg har, så det havde da en god virkning... Nu vil hun så gerne have høje sko, så mon ikke der bliver kaldt til "overtalelse" om ikke så længe. Jeg synes så længe hun kan blive påvirket af hvad jeg siger, så er det fordi hun ikke ønsker det nok, og så kan hun godt vente.
Mine egne børn skal være fyldt 6, være startet i skole, og så kommer det an på om det er noget de VIRKELIG vil, eller det bare er fordi veninden fra klassen gerne vil 
Anmeld