huller i ørerne og børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvornår syntes du det er okay at piger får huller i ørerne?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

18.871 visninger
70 svar
0 synes godt om
22. november 2009

kiroo

hvornår er det okay at børn får huller i ørerne, selv var jeg vidst nok 12år.
og min pige på 5 år får ikke huller i ørerne, lige her og nu.. har ikke helt taget stilling til hvornår hun får lov..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

oo

jeg syntes ikke det er okay før de er konfirmationsalder

Anmeld

22. november 2009

Valle81

kiroo skriver:

og min pige på 5 år får ikke huller i ørerne, lige her og nu.. har ikke helt taget stilling til hvornår hun får lov..

Hejsa,

Jeg har stemt blankt, da jeg mener at det afhænger meget af barnet. Jeg mener ikke man skal gøre det, så længe de ikke selv har bestemt det.

Min datter havde i et års tid snakket om det og ville så gerne, der var hunlidt over fire. Jeg sagde nej, du må få det når du bliver syv og fortalte om at det gjorde ondt, bakterier osv. Men hun snakkede ikke om andet, og da hun var lidt over fem, sagde hun en lørdag formiddag, mor nu vil jeg altså.

Jeg sagde ok, men du skal vide at det gør pisse hamrende ondt. Det ved jeg sagde hun.

Vi tog ned i byen og hen til vores faste guldsmed. Asat valgte dem hun vill ehave skudt i og fik markeret hvor de skulle sidde, hoppede op på skødet. Knips i det ene øre, hun sagde ikke et ord, fældede ikke en tåre. Jeg svedte som en besat og det gjorde så ondt på mig, knips sagde det i det andet øre og hun sagde stadig intet.

Hun fik set dem i spejlet og var lykkelig.

Da vi kom ud sagde hun, nu svider det lidt. Ja sagde jeg, det er ovre inden længe og så var det det.

Hun har nu snart haft dem i et år, og hun er så glad for dem, og jeg så stolt.

Anmeld

22. november 2009

jannilaursen

kiroo skriver:

Jeg synes at det er okay ved 10års alderen ..

var i praktik i en vuggestue .. og der var en pige på 11 mdr som havde fået huller i ørene ..- det synes jeg virkelig ikk man kan gøre når de er så små..

Anmeld

22. november 2009

Vingummien

jannilaursen skriver:

Jeg synes at det er okay ved 10års alderen ..

var i praktik i en vuggestue .. og der var en pige på 11 mdr som havde fået huller i ørene ..- det synes jeg virkelig ikk man kan gøre når de er så små..

Det er godt nok tidligt, men i nogle lande er det faktisk et krav hvis man kan sige det sådan, er lidt vildt syntes jeg.

Jeg syntes også det afhænger af barnet, men tidligst 10 år vil jeg nok sige.

Anmeld

22. november 2009

Fines mor

Her er Josephine på snart 6 år begyndt at plage om at få hul i ørene. Jeg har sagt det gør ondt, men hun er stadigvæk lige opsat på at få det gjort. Jeg selv var ca. 10 år gammel.

Hun har set et par piger til svømning som har det, så jeg tror hun er ved at være klar.

Nogle som aner hvad det koster idag??

Anmeld

22. november 2009

jannilaursen

suanne85 skriver:

Det er godt nok tidligt, men i nogle lande er det faktisk et krav hvis man kan sige det sådan, er lidt vildt syntes jeg.

Jeg syntes også det afhænger af barnet, men tidligst 10 år vil jeg nok sige.

Ja det var meget tidligt ..

Jeg synes ihvertfal man skal vente til barnt selv  kan bestemme

Anmeld

22. november 2009

Valle81

Fines mor skriver:

Her er Josephine på snart 6 år begyndt at plage om at få hul i ørene. Jeg har sagt det gør ondt, men hun er stadigvæk lige opsat på at få det gjort. Jeg selv var ca. 10 år gammel.

Hun har set et par piger til svømning som har det, så jeg tror hun er ved at være klar.

Nogle som aner hvad det koster idag??

Hejsa,

Jeg gav 135 kr inkl de sødestesmå sølvøreringe med en lille blomst og en blå sten i midten.

Anmeld

22. november 2009

millesofie

Jeg synes de skal være omkring en 6 år før de skal have lavet sådan noget

de skal have en alder hvor man kan forklare dem betydningen af det de vil have og ansvaret

jeg mener også at barnet skal have fortalt gentagende gange at det ønsker hul i ørene helst over et år

og så skal man som forældre også selv tage del i ansvaret, altså huske barnet på at vaske hulet og hjælpe så barnet ikke føler at det bliver ladt alene med det hele, komme med gode råd og støtte barnet

jeg var selv kun 2 år gammel da jeg fik hul i ørene, og synes selv nu at det lige var tidligt nok, men samtidig har jeg altid været glade for dem.. og jeg har aldrig selv stået for ansvaret, det gjorde min mor tilgengæld godt, har ingen hukomelse omkring at det har gjort ondt

Anmeld

22. november 2009

Valle81

millesofie skriver:

Jeg synes de skal være omkring en 6 år før de skal have lavet sådan noget

de skal have en alder hvor man kan forklare dem betydningen af det de vil have og ansvaret

jeg mener også at barnet skal have fortalt gentagende gange at det ønsker hul i ørene helst over et år

og så skal man som forældre også selv tage del i ansvaret, altså huske barnet på at vaske hulet og hjælpe så barnet ikke føler at det bliver ladt alene med det hele, komme med gode råd og støtte barnet

jeg var selv kun 2 år gammel da jeg fik hul i ørene, og synes selv nu at det lige var tidligt nok, men samtidig har jeg altid været glade for dem.. og jeg har aldrig selv stået for ansvaret, det gjorde min mor tilgengæld godt, har ingen hukomelse omkring at det har gjort ondt

Hejsa

Idag skal man ikke gøre det samme som da vi var børn oh fik huller i ørerne.

De øreringe de får skudt i er meget tynde, og man skal ikke længere rense eller dreje på øreringene.

De er holdt op med at sige dette, da de har fundet ud af at helingsprocessen bliver for lang og infektionsrisikoen større ved at dreje rense osv, da man hver gang man drejer, "river" såret op og gør det mere sårbart for infektioner.

nå jah sagde jeg, da guldsmeden sagde dette. Så vi rørte dem ikke før de havde siddet i i 6 uger. Så tog vi dem ud, rensede dem og på plads igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.