kiroo skriver:
hvornår er det okay at børn får huller i ørerne, selv var jeg vidst nok 12år.
og min pige på 5 år får ikke huller i ørerne, lige her og nu.. har ikke helt taget stilling til hvornår hun får lov..
Hejsa,
Jeg har stemt blankt, da jeg mener at det afhænger meget af barnet. Jeg mener ikke man skal gøre det, så længe de ikke selv har bestemt det.
Min datter havde i et års tid snakket om det og ville så gerne, der var hunlidt over fire. Jeg sagde nej, du må få det når du bliver syv og fortalte om at det gjorde ondt, bakterier osv. Men hun snakkede ikke om andet, og da hun var lidt over fem, sagde hun en lørdag formiddag, mor nu vil jeg altså.
Jeg sagde ok, men du skal vide at det gør pisse hamrende ondt. Det ved jeg sagde hun.
Vi tog ned i byen og hen til vores faste guldsmed. Asat valgte dem hun vill ehave skudt i og fik markeret hvor de skulle sidde, hoppede op på skødet. Knips i det ene øre, hun sagde ikke et ord, fældede ikke en tåre. Jeg svedte som en besat og det gjorde så ondt på mig, knips sagde det i det andet øre og hun sagde stadig intet.
Hun fik set dem i spejlet og var lykkelig.
Da vi kom ud sagde hun, nu svider det lidt. Ja sagde jeg, det er ovre inden længe og så var det det.
Hun har nu snart haft dem i et år, og hun er så glad for dem, og jeg så stolt.
Anmeld