huller i ørerne og børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2009

Ranarupta

Jeg har svaret, at børnene skal være 10 år eller ældre. 

Jeg har lidt den holdning, at børnenes hjerne ikke er nok udviklet til at tage sådanne beslutninger. Det er min derimod. Heldigvis er der ikke de store risici ved alm. huller i ørerne og smerterne, synes jeg, er minimale. 

Men det kan være, at jeg skifter holdning, når jeg selv står med et barn, der ønsker det.

Selv fik jeg det, da jeg var fire. Jeg husker det ikke, som om jeg selv har bedt om det, men min mor var under uddannelse som guldsmed og ville derfor gerne lave det på mig. Hun har flere gange undskyldt og sagt at hun aldrig ville gøre det så tidligt en anden gang. 
Mine tre yngre søstre har fået det omkring 10 års alderen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

UngMor83

Nu får jeg nok hug, men jeg har overvejet at give min datter huller i ørerne når hun fylder 2år. Selv var jeg 3 dengang. Men kæresten er ikk enig, men jeg må godt gøre det. Bare han ikk blir slæbt med til guldsmeden, nu hvor hun skal "pines". Har en veninde der er udlænding, og ifølge deres kultur og tro, så skal døtrene have huller i ørerne inden de fylder 3uger. Det er så alt for tidligt sys jeg!!

>> Sonja << *dukker mig for flyvende genstande* SS

Anmeld

22. november 2009

FrkT

Jeg fik selv da jeg var 7 eller 8 (kan ikke helt huske det), men vil sige jeg synes det er okay fra 8 års-alderen. Så har stemt 8-10, da jeg synes 6-8 er for tidligt!

Anmeld

22. november 2009

Honningblomst

Piercinger synes jeg ikke er noget børn skal have...så står det til mig så bliver det først når mine børn er myndige...omend jeg nok ikke kan bestemme det så længe... men altså, børn skal ikke stikkes i for sjov...

Knus Eva.

Anmeld

22. november 2009

Stumpen

Jeg har stemt 8-10 år -som udgangspunkt..

Jeg synes personligt ikke det er pænt til børn under 6 år.. Synes at får de huller i før er det for forældrenes skyld og ikke børnenes ønsker.. Så her får Mathilde tidligst huller i, når hun selv ber om det, pt er hun 3 år og snakker slet ikke om det, selvom hun taler meget om hendes bedstemors øreringe (da hende og victoria har givet hende dem)

Qnus..

Anmeld

22. november 2009

Valle81

Stumpen skriver:

Jeg har stemt 8-10 år -som udgangspunkt..

Jeg synes personligt ikke det er pænt til børn under 6 år.. Synes at får de huller i før er det for forældrenes skyld og ikke børnenes ønsker.. Så her får Mathilde tidligst huller i, når hun selv ber om det, pt er hun 3 år og snakker slet ikke om det, selvom hun taler meget om hendes bedstemors øreringe (da hende og victoria har givet hende dem)

Qnus..

Hmm, at min datter fik huller i ørerne,var bestemt ikke for min fornøjelse, skyld eller andet. Jeg ønskede egentlig ikke hun skulle have det, men hun ønskede det selv brændende og talte ikke om andet i over et år.

Se evt mir indlæg i star af denne debat

Anmeld

22. november 2009

LinLin

jannilaursen skriver:

Jeg synes at det er okay ved 10års alderen ..

var i praktik i en vuggestue .. og der var en pige på 11 mdr som havde fået huller i ørene ..- det synes jeg virkelig ikk man kan gøre når de er så små..

Jeg arbejder i  en multietnisk vuggestue - mange af vores muslimske piger har huller i ørerne. Mener at huske en mor fortalte mig at det var en tradition for dem at gøre det inden pigen var 40 dage!

Anmeld

22. november 2009

Pia.

Min datter fik det som 6½ årig - der havde hun spurgt stort set hver dag i et helt år (da en fra hendes klasse og hendes kusine havde det) - de to første steder vi gik ind havde en alders grænse der hed 8 år - så det gav jo sig selv... Men I guldsmeden her hvor vi selv bor (hvor jeg selv fik det lavet for mange mange år siden) gik jeg ind og hendes svar at det lavede de så længe barnet selv kunne fortælle og forstå hvad det gik ud på...

Så damen talte selv med Mille, de fik en god snak, og der var ingen tvivl da der lyste glæde ud af hende og det skulle være de små lillae blomster der skulle pynte hendes små fine ører... Hun glædet sig helt vildt og selvfølgelig fik hun hul i ørerne Hun var godt klar over det gav et lille niv, og at det skulle ske to gange, men hun syntes ikke selv det gjorde ondt...

Knus Pia

Anmeld

22. november 2009

ekzunz

Jeg mangler en mulighed: 13-14 år.

Jeg kan slet ikke se nogen grund til at små børn skal have huller i ørene!

Anmeld

22. november 2009

Lillefe

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jeg har stemt blankt, da jeg mener at det afhænger meget af barnet. Jeg mener ikke man skal gøre det, så længe de ikke selv har bestemt det.

Min datter havde i et års tid snakket om det og ville så gerne, der var hunlidt over fire. Jeg sagde nej, du må få det når du bliver syv og fortalte om at det gjorde ondt, bakterier osv. Men hun snakkede ikke om andet, og da hun var lidt over fem, sagde hun en lørdag formiddag, mor nu vil jeg altså.

Jeg sagde ok, men du skal vide at det gør pisse hamrende ondt. Det ved jeg sagde hun.

Vi tog ned i byen og hen til vores faste guldsmed. Asat valgte dem hun vill ehave skudt i og fik markeret hvor de skulle sidde, hoppede op på skødet. Knips i det ene øre, hun sagde ikke et ord, fældede ikke en tåre. Jeg svedte som en besat og det gjorde så ondt på mig, knips sagde det i det andet øre og hun sagde stadig intet.

Hun fik set dem i spejlet og var lykkelig.

Da vi kom ud sagde hun, nu svider det lidt. Ja sagde jeg, det er ovre inden længe og så var det det.

Hun har nu snart haft dem i et år, og hun er så glad for dem, og jeg så stolt.

Enig stemte også blankt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.