huller i ørerne og børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

reginella

Hej igen

Min mand er italiener og i Italien er der gammel tradition for at gøre det tidligt. Jeg kan ikke se noget problem i det. Ingen af vores piger har haft nogen problemer eller ondt!Det hele var overstået så hurtigt.

Min største datter på 3år var meget stolt da hun startede i børnehaven,fordi alle de store piger misundte hende,fordi de måtte ikke få huller i ørerne før de var meget store . Det var lidt sjovt,for der havde hun jo haft dem længe( siden hun var 5mdr). Jeg synes at det er lidt voldsomt at give dem huller i ørerne når de nærmest er nyfødte,som nogle har tradition for.

VH Reginella

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

helora

Jeg har stemt 10 år og opefter men tænker, at mine piger ikke skal have lov før de er min. 12-13 år. Jeg kan ikke se nogen som helst grund til, at mindre piger skal have huller i ørerne - synes slet ikke det er pænt. Og får i øvrigt myrekryb ved tanken om, hvad der kan ske med ørerne når de leger vildt eller der kommer jord og skidt i, hvilket jo ikke kan undgås når det er børn vi snakker om.

Anmeld

20. marts 2010

Kvindemin

Fines mor skriver:

Her er Josephine på snart 6 år begyndt at plage om at få hul i ørene. Jeg har sagt det gør ondt, men hun er stadigvæk lige opsat på at få det gjort. Jeg selv var ca. 10 år gammel.

Hun har set et par piger til svømning som har det, så jeg tror hun er ved at være klar.

Nogle som aner hvad det koster idag??

Det koster vel ikke mere end 100 kr.
Jeg syntes at omkring 6-7 års alderen

Anmeld

20. marts 2010

myprincess

220 kom min svigerinde af med her for 2 uger siden

Anmeld

20. marts 2010

reginella

Det kommer meget an på hvor man får det lavet henne.

Vi betalte kun 50kr for at få lavet det i en guldsmed på Nørrebro gade, og det var med de der sterile standart øreringe.

Anmeld

20. marts 2010

myprincess

^^ Ja eller om man har valgt nogle andre end standard øreringene

Anmeld

27. juli 2012

Kitty82

Hej

Til de mødre, som har fået deres babyers ører piercet; Min datter på 12 mdr. har lige fået sine ører piercet af en børnelæge, men det viste sig at lægen ikke anede hvad hun lavede for resultatet blev rigtig skidt - jeg har fået at vide at hullene godt kan gro sammen igen (nogen idé om hvor lang tid det tager?) hvis man tager øreringene ud. Kan man pierce igen i øreflippen, selvom (går jeg ud fra) der dannes arvæv??

Såfremt det er rigtigt at hullene gror sammen igen og at man godt kan pierce oven i igen (selvom der dannes arvæv), kan I så anbefale et godt sted at få hendes ører piercet af en professionel i Hovedstadsområdet? Efter denne ulykkelige oplevelse med børnelægen vil jeg gerne besøge en piercer, som andre mødre har haft gode erfaringer med..

På forhånd tak!

Anmeld

27. juli 2012

MortilCilas

kiroo skriver:

hvornår er det okay at børn får huller i ørerne, selv var jeg vidst nok 12år.
og min pige på 5 år får ikke huller i ørerne, lige her og nu.. har ikke helt taget stilling til hvornår hun får lov..

Jeg var 4 år

Anmeld

27. juli 2012

chael

Min datter var 5 år. Og havde spurgt længe efter det.

Hun fik skudt det ene i og ville ikke have i det andet. Fint nok, så var vi ved at gå, så fortrød hun og fik det andet også. Og en stor is bagefter

Hun blev forskrækket og ked af det. Men er glad for dem i dag.

Der har aldrig været problemer med dem. Og hun har små stjerner, sommerfugle, blomster osv. Hun har en del forskellige. Der ryger en ørering i ny og næ, men det tager vi med, så køber vi et par nye, de er heldigvis ikke så dyre

Jeg selv var vel 7-8 år

*C

Anmeld

27. juli 2012

Frk. Himmelblå

Synes 10 år er for ungt, så jeg har stemt blankt. 

Måske ca. når man bliver teen... Afhænger naturligvis af barnet også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.