huller i ørerne og børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2009

jannilaursen

sparre skriver:

Jeg bryder mig heller ikke om :-(

Hos nogle af dem sidder huller også et "mærkelig" sted nu (de er omkring 2 år) fordi øreflipperne var så små da de fik dem...

ej .. det er jo forfærdeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

N&J

Med alt hvad mine øreringe har hæng fast i, så kan jeg slet ikke se det forsvarlige i at ens barn får lavet huller i ørene før de er 10+.. (medmindre de skal sidde som små prinsesser og ikke deltage i leg, der kan udvikle sig en smule vildt..) ved godt det er lidt groft, men altså det er jo ikke sådan at de bliver ekskluderet eller kommer til at hade en fordi man siger nej, det er altså et hul i ens krop, og mine huller (har en del), men de første huller i ørene fik jeg da jeg var 11, da min mor havde sat grænsen, når du får din mens, kan vi fejre det med at du får huller i ørene (jeg havde også plaget), og de sidder altså heller ikke fantastisk den dag i dag, en fra en af klasserne over mig i folkeskolen, hans øre havde krøllet sig sådan lidt sammen, fordi de havde ramt en nerve.. altså fik lidt respekt for det derefter.. forstår det bare slet ikke.. og Nikita ja hun må vente til hun får sin mens eller skal have sit 12 års stik.. hvad der nu kommer først hvis hun overhovedet vil have dem til den tid.. 

Anmeld

23. november 2009

JustAnotherName

Jeg har svaret 6-8 år.

Jeg var dog selv kun 5 år, da jeg fik lavet huller i ørerne.

Anmeld

23. november 2009

Cris

Jeg kommer fra Spanien og de fleste piger får huller inden de bliver 3 måneder. Måske 6 nogle gange. Så jeg er vandt til at se babier piger med øreringe. Men de sælger baby øreringe lavet af god guld (med lidt blanding) som er bedre for at undgå allergi og de er meget meget små, så de ikke sidder fast i tøjet. Om det er rigtigt eller forkert kan jeg ikke sige, for det er meget kulturel i denne tilfalde. Men babier tager ikke skade (så vidt jeg har set) af det, så hvis man virkelig har lyst til det, så kan de godt få huller.

Anmeld

23. november 2009

..

Aller aller tidligst konfirmationsalderen hvis det står til mig.. Jeg måtte ikke selv før jeg blev 18 og så havde jeg ikke lyst til det. Jeg er idag 33 og har stadig ingen trang til at lave hul i mig selv..

Kan slet ikke se grunden til at små børn skal have lavet huller i sig selv så tidligt..

Anmeld

23. november 2009

reginella

Hejsa

jeg synes at det er helt individuelt. 

Vores datter Lucia fik det da hun var 5mdr. Det var hurtigt overstået og glemt. Hun fik nogle meget små øreringe i. Hun har aldrig haft problemer med dem,specielt fordi hun var så ung. Hun pillede jo aldrig ved dem, samt havde ikke langt hår som kunne tilføre dem bakterier.

Og nu går hun i børnehave, og er 3år, og er SÅ glad for sine øreringe. Specielt fordi de store piger ikke har huller i ørerne, og ikke må få

Vores anden datter Angelina er lige blevet 5mdr og skal nok have lavet det snart. Hvis man venter piller de bare i dem.

Vi synes at det er fint nok at gøre det nu, for så er det ligesom "overstået". De kan jo ikke huske det,samt det er jo ikke værre for dem end at få en vaccination.

Jeg synes at det virker lidt voldsomt på nyfødte. Synes fra 4mdr og opefter.

Mit største problem er at alle andre mennesker skal kommentere, og se på en som børne mishandler.Synes måske at det er at gøre de øreringe til mere end hvad det er. Hvis barnet ikke ønsker dem senere i livet kan hun jo bare tage dem ud, og så gror de sammen .

Jeg har også en del udenlandske veninder og i deres lande er der altid tradition for det, samt min mand er italiener.

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

Macrolf skriver:

Aller aller tidligst konfirmationsalderen hvis det står til mig.. Jeg måtte ikke selv før jeg blev 18 og så havde jeg ikke lyst til det. Jeg er idag 33 og har stadig ingen trang til at lave hul i mig selv..

Kan slet ikke se grunden til at små børn skal have lavet huller i sig selv så tidligt..

Bare det var mig der havde sådan en mor...jeg fik da jeg var 10 år og det er jo ikke til at fortryde, så nu har jeg huller i mine øre, som jeg synes er grimt og unødvendigt...så bare min mor havde sagt jeg skulle være atten år.

Knus..

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Idun vil rigtig gerne have det NU. Jeg trækker lidt på det, af den simple grund, at hun har aftalt med far, at det er far der skal lave det på hende.

Ikke fordi han ikke har piercet før og ikke fordi han ikke kan finde ud af det, men det GØR jo ondt på et eller andet punkt og jeg vil hellere have at hun bliver sur eller ked på en piercer...

Mmm. Men altså - jeg fik selv da jeg blev 5år på min fødselsdag, igen da jeg var 10, 13, 15 osv... hehe... Så jeg skal IKKE tale.

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

reginella skriver:

Hejsa

jeg synes at det er helt individuelt. 

Vores datter Lucia fik det da hun var 5mdr. Det var hurtigt overstået og glemt. Hun fik nogle meget små øreringe i. Hun har aldrig haft problemer med dem,specielt fordi hun var så ung. Hun pillede jo aldrig ved dem, samt havde ikke langt hår som kunne tilføre dem bakterier.

Og nu går hun i børnehave, og er 3år, og er SÅ glad for sine øreringe. Specielt fordi de store piger ikke har huller i ørerne, og ikke må få

Vores anden datter Angelina er lige blevet 5mdr og skal nok have lavet det snart. Hvis man venter piller de bare i dem.

Vi synes at det er fint nok at gøre det nu, for så er det ligesom "overstået". De kan jo ikke huske det,samt det er jo ikke værre for dem end at få en vaccination.

Jeg synes at det virker lidt voldsomt på nyfødte. Synes fra 4mdr og opefter.

Mit største problem er at alle andre mennesker skal kommentere, og se på en som børne mishandler.Synes måske at det er at gøre de øreringe til mere end hvad det er. Hvis barnet ikke ønsker dem senere i livet kan hun jo bare tage dem ud, og så gror de sammen .

Jeg har også en del udenlandske veninder og i deres lande er der altid tradition for det, samt min mand er italiener.

De gror ikke sammen!!

Jeg synes det er forfærdeligt at påføre børn unødvendig smerte, kan slet ikke se grunden. Andet end det er for forældrenes skyld, men så længe det er lovligt at forældre lader sine børn pierce, så kan man jo bare se på ogundres.

Anmeld

24. november 2009

reginella

Hmmm...kender nu flere hvor de er groet sammen. Selvfølgelig kan man se en lille prik,men der kan ikke komme en ørering i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.