Hejsa
jeg synes at det er helt individuelt.
Vores datter Lucia fik det da hun var 5mdr. Det var hurtigt overstået og glemt. Hun fik nogle meget små øreringe i. Hun har aldrig haft problemer med dem,specielt fordi hun var så ung. Hun pillede jo aldrig ved dem, samt havde ikke langt hår som kunne tilføre dem bakterier.
Og nu går hun i børnehave, og er 3år, og er SÅ glad for sine øreringe. Specielt fordi de store piger ikke har huller i ørerne, og ikke må få 
Vores anden datter Angelina er lige blevet 5mdr og skal nok have lavet det snart. Hvis man venter piller de bare i dem.
Vi synes at det er fint nok at gøre det nu, for så er det ligesom "overstået". De kan jo ikke huske det,samt det er jo ikke værre for dem end at få en vaccination.
Jeg synes at det virker lidt voldsomt på nyfødte. Synes fra 4mdr og opefter. 
Mit største problem er at alle andre mennesker skal kommentere, og se på en som børne mishandler.Synes måske at det er at gøre de øreringe til mere end hvad det er.
Hvis barnet ikke ønsker dem senere i livet kan hun jo bare tage dem ud, og så gror de sammen
.
Jeg har også en del udenlandske veninder og i deres lande er der altid tradition for det, samt min mand er italiener.
Anmeld