Statusopdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Joan ( Smallie )

Joan som sover vildt længe i tiden. Anne sov til 7.30 idag vi plejer at stå op kl 6.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Siber

bette skriver:

hvad svarede du så  

Jeg svarede at børn skal sove mere end voksne, så derfor skal du i seng nu og jeg skal lidt senere! Hvoffor det, sprøger hun, jeg svarer ellers er du så sur og tvær når jeg vækker dig i morgen tidlig, NNNEEJJJ ikke mig siger hun så. OK siger jeg, godnat JOhanna (og den godtog hun)

Det med det er lyst udenfor, forklarer vi med at nu er det forår og snart sommer, så derfor bliver det lysere udefor når man skal i seng, hun svarer, jjjaaaa så skal vi bade til sommer

Anmeld

1. april 2011

Siber

Rikke - øv Astrid har ikke fået børnehaveplads. Ender sku nok med at jeg bliver hjemmegående!!! Lorte norske system

Anmeld

1. april 2011

Kaufie

Siber skriver:

Rikke - øv Astrid har ikke fået børnehaveplads. Ender sku nok med at jeg bliver hjemmegående!!! Lorte norske system

Øv da - kommer de direkte i børnehave i Norge? Fungerer det ligesom en integreret institution herhjemme, hvor vuggestuebørn er under samme tag som børnehavebørn, men dog adskilt i løbet af dagen?

Og er det et enten-eller spørgsmål - eller er hun bare ikke blevet tildelt plads ENDNU?

Er der ikke en pladsanvisning du kan kime ned?

Anmeld

1. april 2011

Siber

Kaufie skriver:

Øv da - kommer de direkte i børnehave i Norge? Fungerer det ligesom en integreret institution herhjemme, hvor vuggestuebørn er under samme tag som børnehavebørn, men dog adskilt i løbet af dagen?

Og er det et enten-eller spørgsmål - eller er hun bare ikke blevet tildelt plads ENDNU?

Er der ikke en pladsanvisning du kan kime ned?

Ja det er et integreret system, altså det er jo vuggestue, men her hedder det hele børnehave også går man på småbørns avd fra, også 1-3 år også rykker man op!

Her i Norge er der børnehave start en gang i året (i denne kommune) altså i august. Man skal være fyldt et år for at begynde, med mindre der er ledige pladser, så kan man være heldig at komme ind før man bliver et år. Men her er der bare stop fyldt
Jeg kan så være heldig at nogen siger nej, men altså hvem gør det??? eller nogen flytter!

Så ja jeg har fået svar på at vi ikke har fået plads og jeg må så vente på at nogen siger nej!

Hun er bare født på hel forkert måned!

Men vi kan selvfølgelig være heldige men lorte system er det!!!

Anmeld

1. april 2011

Kaufie

Siber skriver:

Ja det er et integreret system, altså det er jo vuggestue, men her hedder det hele børnehave også går man på småbørns avd fra, også 1-3 år også rykker man op!

Her i Norge er der børnehave start en gang i året (i denne kommune) altså i august. Man skal være fyldt et år for at begynde, med mindre der er ledige pladser, så kan man være heldig at komme ind før man bliver et år. Men her er der bare stop fyldt
Jeg kan så være heldig at nogen siger nej, men altså hvem gør det??? eller nogen flytter!

Så ja jeg har fået svar på at vi ikke har fået plads og jeg må så vente på at nogen siger nej!

Hun er bare født på hel forkert måned!

Men vi kan selvfølgelig være heldige men lorte system er det!!!

Ja, det må man sige det er - så alternativet er at du skal gå hjemme? Er der ingen arrangement a la dagplejere? 

Anmeld

1. april 2011

Siber

Kaufie skriver:

Ja, det må man sige det er - så alternativet er at du skal gå hjemme? Er der ingen arrangement a la dagplejere? 

jo der er dagplejere men de er ikke under kommunen, det er kun privat. Jeg har ikke lyst til en eller anden tilfældig dame skal passe Astrid!!! Så bliver jeg hellere selv dagplejer!!!

Ellers må jeg finde weekend arbejde, ej det kan jeg slet ikke overskue. Men vi for at der er nogen det siger nej tak eller flytter!!!!

Anmeld

1. april 2011

linemus

Siber skriver:

jo der er dagplejere men de er ikke under kommunen, det er kun privat. Jeg har ikke lyst til en eller anden tilfældig dame skal passe Astrid!!! Så bliver jeg hellere selv dagplejer!!!

Ellers må jeg finde weekend arbejde, ej det kan jeg slet ikke overskue. Men vi for at der er nogen det siger nej tak eller flytter!!!!

Hvad er det for et mærkeligt system? Vil det sige, at hvis barnet er født i september, så skal moren gå hjemme i lige knap 2 år, før det kan komme i pasning? Det lyder da helt åndsvagt

Anmeld

1. april 2011

linemus

Line - gider ikke mere tis! og ikke mere kursus!

PS. Signe er endelig - ved eget initiativ - ved at blive blefri. Hun kan bare ikke finde ud af at tisse på toilettet, ligemeget hvor længe hun sidder der. Hun har måske gjort det 1-2 gange på en hel uge. Det føles håbløst. What to do?

Anmeld

1. april 2011

Siber

linemus skriver:

Hvad er det for et mærkeligt system? Vil det sige, at hvis barnet er født i september, så skal moren gå hjemme i lige knap 2 år, før det kan komme i pasning? Det lyder da helt åndsvagt

ja det er et helt vildt mærkeligt system! Ja man skal da helst planlægge hvornår man skal have børn for ellers skal man gå hjemme med dem længe!!!

Der er nogen som vælger dagpleje, familiebørnehave eller børnepark, men det er bare ikke ind under kommunen! og børnepark er tidsbegrænset der kan de være fra kl.9-15

møj system, håber at der er nogen der siger nej tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.