Kan 7 mennesker bo sammen uden planlægning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2024

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Hvor gamle er hans børn ?

De er 9 og 12

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Hej.

Kan se du har fået mange svar, og kan godt se det fra din side, men hvis jeg var sammen med dig og du forslog at mine børn skulle melde ankomst dagen før, jaa så skulle vi ikke være sammen. Men det vigtigste for mine børn er altid en åben dør og et køleskab fyldt af mad. Alt kommer bare i anden række når det er mine børn. 

Hvis jeg bor der har mine børn altid mulighed for at komme forbi når de har lyst om så det er midt om natten, og det kan bare ikke diskuteres, om jeg er der eller ikke er der så skal mit hjem være lige så åbent for dem som det er for mig. 

Anmeld Citér

26. august 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Hanspige skriver:

Hold da op.. 

Altså jeg synes åbenbart modsat alle andre ikke at der er noget i vejen med at give besked inden man dropper ind. 

Altså at en teenager skal give besked en dag i forvejen hvis han/hun ønsker at komme hjem? Det synes jeg ville være svært at forene med er frit ungdomsliv, spontane aftaler og en følelse af at være velkommen hjemme. De teenagere jeg kender, ville i bedste både blive hæmmet i deres sociale liv og i relationen til far under en sådan konstellation. Med mindre det er tvingende nødvendigt, ser jeg ikke en fordel i at de skal leve med sådanne rammer.

Anmeld Citér

26. august 2024

Anonym

Min søn måtte ikke komme på spontan besøg hos hans far, selvom han legede med nabodrengen til hans far. Det har mærket ham for livet at han ikke var velkommen hos far, stedmoder og halvsøskende, uden at det var aftalt på forhånd 

Anmeld Citér

27. august 2024

Hanspige

Mor og meget mere skriver:

Inden man dropper ind i sit eget hjem? Eller skal de opfatte sig selv som gæster hos deres far? 
Jeg forstår i den grad, at man som far med delebørn ønsker at vise sine børn, at de altid er velkomne, og at det også er deres hjem. Det er da så fedt for både far og børn, at det er muligt med spontane besøg. Både far og børn lider afsavn, når samværet er begrænset til få dage og/eller forhåndsaftalte besøg - og i situationen, hvor far måske skal leve 24/7 med sin nye partners børn, er det sidste, de har brug for, at få begrænset deres samvær igen, mens far har sin dagligdag sammen med børn, som ikke er hans egne. 
Hvordan tænker du, det vil påvirke dem at få at vide, at fremover skal de ikke komme forbi uden at varsle det dagen før? Hvordan vil man så opfatte sin fars hjem og relationen til ham og den nye partner? 

Jeg synes ikke der er noget i vejen for at give besked dagen før så ved de også om de har stedet for dem selv, om far er hjemme osv.. 

Anmeld Citér

27. august 2024

Hanspige

StortOgSmåt skriver:

Altså at en teenager skal give besked en dag i forvejen hvis han/hun ønsker at komme hjem? Det synes jeg ville være svært at forene med er frit ungdomsliv, spontane aftaler og en følelse af at være velkommen hjemme. De teenagere jeg kender, ville i bedste både blive hæmmet i deres sociale liv og i relationen til far under en sådan konstellation. Med mindre det er tvingende nødvendigt, ser jeg ikke en fordel i at de skal leve med sådanne rammer.

De er 9 og 12. 

Anmeld Citér

27. august 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Hanspige skriver:

De er 9 og 12. 

Ja … så passer det vel også meget godt med at de lige om lidt er teenagere med behov for et “almindeligt” teenageliv hos deres far, når der på et tidspunkt flyttes sammen (hvis der flyttes sammen).

Min egen ældste er da i hvert fald allerede godt i gang i den alder, hvor det fylder meget at kunne fx gå på visit hos en veninde efter træning, eller invitere en klassekammerat spontant med hjem at lege eller spise aftensmad… og jeg kender vist ikke nogen teenagere, som altid kender deres social aftaler mindst 24 timer i forvejen … 

Anmeld Citér

27. august 2024

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg synes ikke der er noget i vejen for at give besked dagen før så ved de også om de har stedet for dem selv, om far er hjemme osv.. 

Nu siger vi at det var dig der var flyttet sammen med en ny partner og du var weekend forældre, så ville du helt seriøst afvise dine egne børn ved døren, fordi at de ikke havde meldt deres ankomst dagen før ?. Du ville ikke tænke at det var dejligt at mine børn spontant havde lyst til at se dig og “bonus familien” ?

og nej, jeg er ikke som sådan efter ts, jeg tænker bare at det er ikke det rigtige tidspunkt at flytte sammen på, hvis der ikke er plads til hele flokken

Anmeld Citér

27. august 2024

Anonym

Hold da op.. 

Altså jeg synes åbenbart modsat alle andre ikke at der er noget i vejen med at give besked inden man dropper ind. 

Men hvordan hvis de IKKE ved at de kommer næste dag? Hvad hvis det er SPONTANT besøg.. de har fri og vil gå hjem til faren, som også er DERES hjem? 

Giver du besked før du kommer hjem? 

Hvorfor skal de give besked i deres eget hjem? 

Anmeld Citér

27. august 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hanspige skriver:

Nej, det skrev du også i det indlæg, jeg reagerede på, men du besvarer ikke mine spørgsmål. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.