Kan 7 mennesker bo sammen uden planlægning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Altså hvis de kæreste ved i har add/adhd så kan han vel også lave en kompromis om at det er senest dagen før de giver besked, så længe du viser de selvfølgelig er velkommen men pga at i nu engang har den diagnose kan småting altså godt vælte ens hverdag. Kan se på min den store dreng han skal have tingene afvide senest dagen før så han er forberedt og det er da intet ondt i, det giver det overskud man har brug for fordi man forbereder sig mentalt. Så tænker jeg da bestemt at du godt kan forlange

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2024

Hanspige

Slapper af.

Måske er der små børn hos moren og de har brug for ro.. hvorfor er børn alene hjemme? 

Sært.. 

Ville da ikke lade to børn i alderen 7-13 år tage hjem i et tomt hus, hvor de selv skal lave mad, gøre klar til skole, læse lektier, og gå I seng. 

Far er jo først hjemme kl. 22. 

Anmeld Citér

25. august 2024

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Hanspige skriver:

Sært.. 

Ville da ikke lade to børn i alderen 7-13 år tage hjem i et tomt hus, hvor de selv skal lave mad, gøre klar til skole, læse lektier, og gå I seng. 

Altså bonusmor og søskende er der jo? Det er da også fars børns hjem, så selvfølgelig må de komme / droppe ind?? 

Anmeld Citér

25. august 2024

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Altså bonusmor og søskende er der jo? Det er da også fars børns hjem, så selvfølgelig må de komme / droppe ind?? 

Vi bor ikke sammen endnu så de er der nogle gange alene

Anmeld Citér

25. august 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hanspige skriver:

Sært.. 

De kan være 12 og 13. Der står bare at alle børnene er mellem 7-13. Ikke at hans børn er 7 og 13. 

Anmeld Citér

25. august 2024

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Vi bor ikke sammen endnu så de er der nogle gange alene

Hvor gamle er hans børn ?

Anmeld Citér

26. august 2024

Hanspige

SØS skriver:

Nej? 

De bor jo ikke sammen endnu. 

Anmeld Citér

26. august 2024

Hanspige

Anonym skriver:

De spiller, ser tv , har venner med hjem osv Og så får de hans dankort så de kan købe mad , da han aldrig har noget hjemme når de kommer spontant

Hold da op.. 

Altså jeg synes åbenbart modsat alle andre ikke at der er noget i vejen med at give besked inden man dropper ind. 

Anmeld Citér

26. august 2024

drabo

Profilbillede for drabo
Hanspige skriver:

Hold da op.. 

Altså jeg synes åbenbart modsat alle andre ikke at der er noget i vejen med at give besked inden man dropper ind. 

Pointen er vel, at der ikke er tale om gæster, men kærestens børn.

hvis man beder dem om at give besked, så bliver det netop et signal om, at de ikke er en del af familien, men gæster, som skal give besked.

nu lyder det også til at være forholdsvis ny ting, det med at komme forbi, hvis det kun er her efter ferien, men måske der sker noget i børnenes liv, som gør de opsøger deres far mere eller teenagere, som nyder at have et fristed.

men i det hele taget, så virker det til at i har to familier med meget forskellige behov og i vil komme til at gå hinanden på nerverne. 

tænker også at udover at hams børn kan komme uanmeldt, så er de nu også ved at nå den alder, hvor man selv laver aftaler og spontant tager med hinanden hjem efter skole, og det forestiller jeg mig så også vil presse dit/ jeres behov for at kende dagens forløb.

Anmeld Citér

26. august 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hanspige skriver:

Hold da op.. 

Inden man dropper ind i sit eget hjem? Eller skal de opfatte sig selv som gæster hos deres far? 
Jeg forstår i den grad, at man som far med delebørn ønsker at vise sine børn, at de altid er velkomne, og at det også er deres hjem. Det er da så fedt for både far og børn, at det er muligt med spontane besøg. Både far og børn lider afsavn, når samværet er begrænset til få dage og/eller forhåndsaftalte besøg - og i situationen, hvor far måske skal leve 24/7 med sin nye partners børn, er det sidste, de har brug for, at få begrænset deres samvær igen, mens far har sin dagligdag sammen med børn, som ikke er hans egne. 
Hvordan tænker du, det vil påvirke dem at få at vide, at fremover skal de ikke komme forbi uden at varsle det dagen før? Hvordan vil man så opfatte sin fars hjem og relationen til ham og den nye partner? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.