Anonym skriver:
Min kæreste og jeg snakker om at flytte sammen han har 2 'weekend' børn og jeg har 3 'fuldtids' alle i alderen 7-13 år.
Jeg har adhd/autisme og 2 af mine børn har også.
I mit hjem har vi derfor faste rutiner da det giver ro og overblik for mine børn og mig.
Min kæreste er her efter sommerferien begyndt at få sine børn forbi nogle dage når de er færdige efter skole. Det er dog altid spontane aftaler .
Er jeg for streng når jeg har sagt til min kæreste at jeg helst ser den slags planlægges dagen før hvis vi skal flytte sammen ? Jeg har både brug for at forberede mig mentalt og praktisk i forhold til feks indkøb hvis de skal spise med osv.
Han vil ikke sige nej til dem. De kommer også selvom han er på arbejde og først er hjemme kl 22
Min første tanke er ja, det er for strengt. Så snart i flytter sammen, så er hjemmet ligeså meget hans børns, som det er dit. Og har de brug for, spontant, at komme hjem til jer, så skal jeres dør selvfølgelig være åben. Så må du koge lidt ekstra ris, så alle kan spise med.
Selvfølgelig kan far ikke sige nej til sine børn.
Har du brug for at have så meget struktur, så er det måske ikke nu i skal flytte sammen? Blot en tanke.
Men jeg forstår dig godt. Jeg har selv autisme og kan ikke døje ændringer. Men lige i denne situation, bliver du nød til at åbne dit hjem op. Du må tage en familiesnak. Fortæl at børnene altid er velkomne. Men de skal vide, at hvis du virker sur eller stresset, så er det din autisme der spiller ind og det er altså ikke noget med børnene at gøre.
Anmeld
Citér