Anonym skriver:
Det er virkelig godt at du tænker det igennem i den! Du er megey bevidst om dine egne begrænsninger og din stresstærskel ! Hvilke udfordringer har dine egne børn med autisme? Kan de klare de her spontane input? For er normalt teenageliv er at man kommer og går og forhåbentlig også har venner med. Og de larmer med musik, tv, diskussioner og latter. Og selvom man godt kan sænke lydniveauet lidt så er hjernerne ikke udviklet til et niveau hvor de oprigtigt forstår hvorfor og så glemmer de det. Men de har ogsp brug for at have et frirum! Ligesom du har! Og dine biologiske børn har. Det er virkelig svært at forene to familier og i mine ører er jeg bange for at det lyder til at I alle kommer til at brænde ud fordi I skal være så meget over med hinanden og tage alt for mange hensyn. Og det gælder begge veje
hans børn kan ikke blomstre i et miljø som ikke er frit for dem og med dine “strikse” regler så kommer de til at trække sig, men du skal også være ærlig overfor dig selv! Kan du holde til uforudsigeligheden?! Kan dine børn?! Der er jo en grund til at du har sat dine rammer
snak ærligt om det og lad dine kæreste være ærlig. Er det realistisk for ham at bede hans børn planlægge deres besøg. Er din og sine børns livsstil realistiske for hans når de kommer i weekenderne? Larmer de for meget? Får dine børn mange nedsmeltninger og hvis de gør kan dine kæreste og hans børn så holde til den slags stress? Jeg følte som søster at jeg skulle bære rigitg meget over min søskende og være lidt en ekstra mor, fordi min bror ikke kunne rumme verdenen og han var autisme i en grad hvor han ikke fik en diagnose i sin tid så “velfungerende”. Men for dir barn uden autisme ville det måske være fedt at have nogle mennekser ifamilien der fungerede lidt mere som det barn
jeg har forsøgt at se det hele vejen rundt. Og jeg håber det kan hjælpe lidt på tankerne og dialogerne i hjemmet. Hvis I fungerer godt sammen aom familie sp kan I måske have en dialog med teenagerne om hvad de kan trives med. Jeg kan godt lide den slags åben kommunikation - det kan min mand ikke. Teenagerne bestemmer ikke udfaldet! Men det er rart at blive hørt uanset hvilken alder man har
og måske kan de sagtens planlægge besøgene hvis de ved at det er det der er brug for 
De to ældste af mine har også adhd/autisme.
Så ja de har også deres begrænsninger og det gør feks at vi allerede spiser kl 17 og går i seng/der er ro kl 19.
Hver morgen får de af vide hvornår de bliver hentet, hvad de skal have at spise osv.
De har det også svært med ændringer og derfor er jeg også bekymret for hvordan de reagere på at de ikke ved hvad der venter dem. Og at jeg vil mangler overskud til at støtte dem da det også er en stress faktor for mig
Anmeld
Citér