Sygemeldt med bækkenløsning men har planlagt rejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2024

Anonym

Fortvivlet skriver:

En arbejdsplads kan ikke fungerer hvis folk sygmelder sig så snart de nyser, men det er en anden sag. Jeg har ikke sagt noget om at ts ikke har så ondt at hun ikke kan passe sit job, det ved jeg ikke noget om, men hvis ts så samtidig (hvis reglerne tillader det) mener at hun sagtens kan flyver i 2-3 timer, så tænker jeg at vi er ude i en person som sygmelder sig "så snart hun nyser" og sådanne kollegaer ødelægger en arbejdsplads

På min arbejdsplads skal vi konstant snakker sygefravær fordi det er for højt og målet er max 5 sygedage inkl barnets sygedag pr medarbejder, konstant skal vi dunkes i hovedet. Det resulterer i at de pligtopfyldende medarbejdere (som ikke er problemet) kommer syge på arbejdet. De personer som er problemet sygemelder sig stadig, da de åbentbart ingen samvittighed har 

Du kan altså godt være i besiddelse af samvittighed selvom du har 5 sygedage inkl. barn syg (mener du om året?). Det lyder som en meget restriktiv arbejdsplads, du har. Så kan da godt forstå, du er "fortvivlet". Men du behøver vel ikke glæde dig over at sparke andre ned fordi du selv har det skidt. 

Læste du iøvrigt TS tråd? Hun forsøgte at blive på arbejdspladsen. Men ledelsen fandt det bedre hun blev sygemeldt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Du kan altså godt være i besiddelse af samvittighed selvom du har 5 sygedage inkl. barn syg (mener du om året?). Det lyder som en meget restriktiv arbejdsplads, du har. Så kan da godt forstå, du er "fortvivlet". Men du behøver vel ikke glæde dig over at sparke andre ned fordi du selv har det skidt. 

Læste du iøvrigt TS tråd? Hun forsøgte at blive på arbejdspladsen. Men ledelsen fandt det bedre hun blev sygemeldt. 

Jeg læser tråden, så længe hun passer sit job ville ledelsen ikke sygmelde hende, det er jo fordi hun har trukket mange sygedage.

Jeg skriver ikke at jeg har 5 sygedage inkl barns syg, det er det min ledelse vil have er max pr medarbejder om året og det er jo pga andre "ødelægger" det ved at trække mange sygedage, så skal vi andre bruge en halv time på at høre om det ved hver møde, total spile af tid, fordi nogen ikke har samvittighed og ja det pisser mig voldsomt af, så personer som ts gør mig virkelig harm og så snakker jeg rent ud af posen, så må man scroller over hvis man ikke gider høre på det

Anmeld Citér

26. marts 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella
Fortvivlet skriver:

Jeg læser tråden, så længe hun passer sit job ville ledelsen ikke sygmelde hende, det er jo fordi hun har trukket mange sygedage.

Jeg skriver ikke at jeg har 5 sygedage inkl barns syg, det er det min ledelse vil have er max pr medarbejder om året og det er jo pga andre "ødelægger" det ved at trække mange sygedage, så skal vi andre bruge en halv time på at høre om det ved hver møde, total spile af tid, fordi nogen ikke har samvittighed og ja det pisser mig voldsomt af, så personer som ts gør mig virkelig harm og så snakker jeg rent ud af posen, så må man scroller over hvis man ikke gider høre på det

Jeg synes det er synd for dig at du har et arbejde med så tåbeligt et fokus fra ledelsens side. Man kan ikke sætte antal på sygedage. Og 5 sygedage pr år (inkl børns syg) er fuldstændig urealistisk  

Men ledelsen lykkedes tilsyneladende med strategien.. alle begynder at mistænke og se skævt til hinanden, i sådan en grad at man også begynder at dømme fremmede på internettet.. 

Hvad de ikke fatter er 1) folk kommer syge på arbejde 2) de øger risikoen for mistrivsel og stress hvilket i sidste ende øger sygefraværet...

Bare et venligt råd: find dig et arbejde med bedre forhold -hvem ved? måske du så også fik overskud nok i dit liv til at se på folk med omsorg fremfor fordømmelse

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Fortvivlet skriver:

Som en anden også spørger - læste du TS' svar? Altså ift. hvad hun laver. Hvis man ikke kan udføre sit arbejde sikkert og forsvarligt for sig selv og sine kollegaer, så er det også i arbejdsgivers interesse at sygemelde på fuldtid. Der er jo ikke tale om at hun "har trukket mere end 5 sygedage", der er tale om langtidsstgemelding, og arbejdspladsen får refusion, så de har mulighed for at ansætte barselsvikar eller finde andre løsninger for dækning i tilfælde af langtidssygemelding. Så kan der lige præcis blive sørget for kollegaernes sikkerhed og fortsat optimale arbejdsvilkår.

Det er da sørgeligt at du har en arbejdsplads med de vilkår du beskriver. Det er selvfølgelig ledelsen der fejler, men man er jo også med til at skabe og opretholde sådan et giftigt arbejdsmiljø som medarbejdere. Hvad så når man får at vide, at nu er Ole blevet langtidssygemeldt med depression. Står man så og taler om, at man har da lige spist frokost sammen med ham, og der sad han da og fyrede jokes af og smilede, så kan det nu også være rigtigt? Eller Anette har lagt sig syg med sin ryg - men hun kunne da sagtens være med da vi alle var ude at spise på restauranten på afdelingsdagen forleden? Eller er det kun forbeholdt den gravide med bækkenløsning?

Jeg er godt nok heldig, at jeg er fritaget for sådan et miljø. Når en af mine kollegaer bliver langtidssygemeldt, så er jeg ret rolig omkring, at min arbejdsgiver har styr på det, og skal nok sørge for det ikke går for meget ud over mig og de andre. Samtidig er det også noget meget personligt, som ikke rager mig, og jeg ikke skal være dommer over hvorvidt Ole nu også virkede oprigtigt deprimeret op til sygemeldingen. 

Og så ville jeg da ønske at folk blev hjemme når de kan mærke de er ved at blive lidt snottede. Det kunne have f.eks. sparet mig for at ligge syg med corona i 3 uger oveni en svær graviditet. Vi måtte aflyse jul, altså bogstaveligt talt over for familien der var inviteret og alting, fordi jeg og datter og hendes far var fuldstændig ude af drift. Min kollega gjorde det jo ikke i ond mening, hun var bare lidt snottet..

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Fortvivlet skriver:

Du har ret. Det er nok bedst blot at scrolle forbi dine opslag. Det vil jeg huske i fremtiden. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Pb18

Fortvivlet skriver:

En arbejdsplads kan ikke fungerer hvis folk sygmelder sig så snart de nyser, men det er en anden sag. Jeg har ikke sagt noget om at ts ikke har så ondt at hun ikke kan passe sit job, det ved jeg ikke noget om, men hvis ts så samtidig (hvis reglerne tillader det) mener at hun sagtens kan flyver i 2-3 timer, så tænker jeg at vi er ude i en person som sygmelder sig "så snart hun nyser" og sådanne kollegaer ødelægger en arbejdsplads

På min arbejdsplads skal vi konstant snakker sygefravær fordi det er for højt og målet er max 5 sygedage inkl barnets sygedag pr medarbejder, konstant skal vi dunkes i hovedet. Det resulterer i at de pligtopfyldende medarbejdere (som ikke er problemet) kommer syge på arbejdet. De personer som er problemet sygemelder sig stadig, da de åbentbart ingen samvittighed har 

Hold da op en rigid arbejdsplads. Min søn startede i vuggestue i slutningen af sidste år og vi har bare været lagt ned af sygdom herhjemme. Jeg kan heldigvis arbejde hjemmefra men trods det så havde jeg 5 sygedage/barnets første sygedag bare i februar. Far var tilsvarende ramt. Det er meget atypisk for os, men det er jo sådan det var. Heldigvis har jeg en god arbejdsplads, hvor der er fuld forståelse

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Fortvivlet skriver:

Kan godt forstå dit brugernavn er ‘fortvivlet’! Du lyder sådan! 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Skal vi ikke lukke debatten nu inden det stikker mere af. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

TS - Husk at tjekke med SOS International.

Jeg kan ikke ud fra hjemmesiden læse, om det også gælder for graviditetsbetinget sygdom. Men hellere spørge for en sikkerheds skyld. De har en sagsbehandlingstid på ca 5 hverdage.

Bare mere så du, hvis du må tage afsted, ikke står på jeres destination, og ikke kan få hjælp til en eventuel behandling på sygehuset. Det kan blive en meget dyr fornøjelse

Det er dem, der skal forhåndsgodkende, om du kan forsikres ved rejse udenlands, når nu du er sygemeldt. Men som skrevet, ved jeg ikke, om de også forhåndsgodkender i dit tilfælde.

Rigtig god bedring!

Anmeld Citér

28. marts 2024

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

God rejse og nyd den så meget du kan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.