Sygemeldt med bækkenløsning men har planlagt rejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Tusind tak for din søde besked  Det er nemlig helt rigtigt.

Støttebælte ? det vil jeg prøve at kigge på  Jeg har ikke prøvet det her bækkenløsning før. Så må se hvad der er af muligheder. 

Jeg lånte et hos min kiropraktor. Det var rigtig godt når jeg stod eller gik. Men det skal sidde ret stramt, så jeg syntes det var ubehageligt at sidde ned med. Men fx til ophold og gang i lufthavnen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Ja det sagde min ledelse også. At den mulighed var der at man kunne raskmeldes midlertidigt. Hvordan gjord du ? 

Var det hos kommunen eller ? For det har jeg lidt svært ved at finde ud af. 

Det er også det som er suuuper træls. jeg får intet ud af ferien andet end at jeg kan spise aftensmad med familien om aften og nyde dem der men græder bare dagligt over det. Havde ikke regnet med at graviditet skulle udvikle sig den her måde. Rejsen er om 2 uger. Sååå det når nok ikke at blive bedre. Men håber det måske ikke bliver værre end det er nu når jeg nu er sygemeldt så jeg kan få lidt ro også forhåbentlig kunne klare turen til jeg kommer på hotellet og bare skal have massage og pool  

Vi må se om jeg gør det. Gør det kun hvis jeg kan få lov selvfølgelig ellers bliver ferien aflyst for hele familien

Jamen jeg valgte som sagt ikke at rejse, fordi det ikke gav mening for mig. Det var en rejse over til gamle venner og bekendte i New York, hvor jeg ville skulle rende rundt til koncerter, i byen, på ture mv. Men jeg husker det som om min kontakt var med jobcentret, men jeg har heller ikke så stor erfaring med “kommunen” eller udbetaling Danmark.

Det lød som om, du egentlig heller ikke havde lyst til at rejse, og i så fald ville det måske være dejligt at være alene hjemme og ikke skulle tage hensyn til familien i en uges tid.

Når det så er sagt, så tror jeg min arbejdsplads ville synes det så mærkeligt ud, hvis jeg som sygemeldt (uanset at du raskmelder dig i den uge) tog på storbyferie med familien, så det ville ikke være forvirringen værd for mig, hvis jeg var i din situation. men der kender du jo din arbejdsplads bedst :-)

Anmeld Citér

26. marts 2024

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Wooow nogle svar du har fået.. Jeg har aldrig forstået hvorfor der skal forsvares og forklares når der er en sygemelding. Det er ikke noget som man bare får, men bliver det fordi det er nødvendigt. Og en afslappende ferie med din familie er ikke som et belastende arbejde. Ja transporten kan være hård, men det klare I sikkert hvis i hjælpes ad. Du skal på ingen måder tage hensyn til hverken kollegaer eller arbejde når du er sygemeldt. Hvis din sagsbehandler vurdere at du godt kan tage på den her ferie, som har været planlagt længe, skal du bare gøre det. Er så træt af folk som har ondt i rø… fordi det ikke er dem selv eller det aldrig kunne være dem selv.. 

Husk en ting, som jeg fandt ud af med tiden og da det var forsent.. Hvis du slider dig selv op og kommer til skade fordi du ikke passede på dig selv, og bare vil tænke på dit arbejde og kollegaer, kommer de aldrig hen og takker dig eller anerkender din indsat. De ansætter bare en ny når du ligger med store problemer, fordi du ikke passede på dig selv.

Ferien er din egen vurdering, i samarbejde med din sagsbehandler, ingen andres, og især ikke dine kollegaers.. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Tjek lige din rejseforsikring om der er noget i din tilstand der gør at du ikke er dækket ift hvis der skulle opstå behov for læge eller hospital

og i lufthavn kan man blive transporteret hvis man er dårligt gående. Tjek om dette skal bookes på forhånd 

god rejse, håber du får nydt det til trods for din tilstand. Husk du og din krop skal holde i mange år, så Overvej også om du måske af fysiske årsager bør blive hjemme og passe på din krop så du ikke ender med langvarige eller kroniske følger efter graviditet. Jeg kender ikk så meget til bækkenløsning. Kender kun en der 7 år efter fødsels ikke kan varetage normale dagligdagsopgaver fordi hendes bækken er smadret.

Anmeld Citér

26. marts 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg ville overveje alvorligt, om en flyvetur var risikoen værd. 

Hvad end man mener om din sygemelding ifht arbejde, så er der kvinder, der sidder i kørestol, fordi de ikke tog en bækkenløsning alvorligt. Det handler altså ikke om bare at bide tænderne sammen. 

Jeg havde sendt far og børn afsted.

Anmeld Citér

26. marts 2024

Tullebadulle

Du skal undersøge din rejseforsikring. Og du skal også undersøge om flyselskabet overhoved vil rejse med dig som sygemeldt. Det er jeg slet ikke sikker på. Send børnene afsted uden dig?

Anmeld Citér

26. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Nej det ene er noget man gør for at få en indkomst det andet er fornøjelse, det ene er et sted hvor du har pligt og kollegaer som regner med dig, det andet er igen fornøjelse

Jeg har også været gravid og har mange smerter , jeg ville da aldrig sætte mig i et fly i 2-3 timer , men har dog aldrig været sygemeldt i mine graviditeter, det handler vel egentlig og ens samvittighed og ansvar 

Jeg ville ti - nej tusind - gange hellere være kollega med eller leder for en, som tog ansvar for sin arbejdsplads ved at sygemelde sig pga. manglende evner til at udføre jobbet, end med en, som mødte sine kolleger med mistro, fordømmelse og i øvrigt forherligede sig selv og sin egen indsats. En, som heller ikke bakkede op om ledelsens vurderinger og afgørelser vedrørende medarbejderes aktuelle muligheder for at udføre deres arbejde. 

Et giftigt arbejdsmiljø næres af holdninger og udsagn som dine, og et giftigt arbejdsmiljø forårsager dårlig kvalitet af det udførte arbejde, mistrivsel og sygdomsfravær hos medarbejderne. Men du holder selvfølgelig dine tanker for dig selv i en lignende situation, undlader at tale bag om kollegers og ledelses rygge og nøjes med at få afløb for din mistillid hér, hvor det er konsekvensfrit for dig at ytre dig giftigt, og hvor samvittighed og ansvar ikke omfatter at møde andre med lydhørhed - ? 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Mor og meget mere skriver:

Jeg ville ti - nej tusind - gange hellere være kollega med eller leder for en, som tog ansvar for sin arbejdsplads ved at sygemelde sig pga. manglende evner til at udføre jobbet, end med en, som mødte sine kolleger med mistro, fordømmelse og i øvrigt forherligede sig selv og sin egen indsats. En, som heller ikke bakkede op om ledelsens vurderinger og afgørelser vedrørende medarbejderes aktuelle muligheder for at udføre deres arbejde. 

Et giftigt arbejdsmiljø næres af holdninger og udsagn som dine, og et giftigt arbejdsmiljø forårsager dårlig kvalitet af det udførte arbejde, mistrivsel og sygdomsfravær hos medarbejderne. Men du holder selvfølgelig dine tanker for dig selv i en lignende situation, undlader at tale bag om kollegers og ledelses rygge og nøjes med at få afløb for din mistillid hér, hvor det er konsekvensfrit for dig at ytre dig giftigt, og hvor samvittighed og ansvar ikke omfatter at møde andre med lydhørhed - ? 

En arbejdsplads kan ikke fungerer hvis folk sygmelder sig så snart de nyser, men det er en anden sag. Jeg har ikke sagt noget om at ts ikke har så ondt at hun ikke kan passe sit job, det ved jeg ikke noget om, men hvis ts så samtidig (hvis reglerne tillader det) mener at hun sagtens kan flyver i 2-3 timer, så tænker jeg at vi er ude i en person som sygmelder sig "så snart hun nyser" og sådanne kollegaer ødelægger en arbejdsplads

På min arbejdsplads skal vi konstant snakker sygefravær fordi det er for højt og målet er max 5 sygedage inkl barnets sygedag pr medarbejder, konstant skal vi dunkes i hovedet. Det resulterer i at de pligtopfyldende medarbejdere (som ikke er problemet) kommer syge på arbejdet. De personer som er problemet sygemelder sig stadig, da de åbentbart ingen samvittighed har 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres søde beskeder  

Jeg ved hvad jeg skal gøre nu Det er super dejligt der er så mange skønne kvinder herinde og ikke kun de giftige kvinder som nedgør  

Min mand kan ikke tage alene afsted. Det vil jeg ikke gå i dybden i da der sikker er mange kvinder der også ville nyde at skrive grimme ting om en mand med et handicap.

Som sagt - så har jeg heldigvis en masse dejlige kollegaer der ved præcis hvordan landet ligger  

For at være helt på det rene - så arbejder jeg i et felt hvor man nemt kan blive overfaldet af borgere og har flere gange måtte undgå at løbe efter alarmer når mine kollegaer kalder da jeg ikke kan gøre noget for dem i situationen. 

DER - kan man tale om at føle sig som en dårlig kollega. Tro mig - jeg har overvejet situationen meget nøje og jeg har ikke bare "smidt håndklædet i ringen" fordi jeg ikke vil på arbejde. Elsker mit arbejde og min kollegaer.  

Så nej - nu gider jeg ikke forsvare mig mere i kan læse mine kommentarer rundt i tråden her. 

Jeg gør hvad jeg kan for at komme afsted og jeg er lige ved at have det hele på plads i forhold til transporten. Tusind tak for alle jeres søde forslag. Det har været mega fedt. Så har jeg lidt jeg vil gå på påskeferie med og snakke med familien om. 

Rigtig dejlig påskeferie til jer alle sammen.

Anmeld Citér

26. marts 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Fortvivlet skriver:

Jamen det var så lidt. Håber du ved at komme lidt længere ned, tænker lidt mere over det næste gang at du smider håndklædet i ringen, men samtidig mener du godt kan klarer at sidder 2-3 timer i et fly. Det handler vist helt sikkert om prioriteringer og dine synes jeg ikke er iorden 

Hvordan kan et voksent menneske skrive sådan til en fremmed (eller til nogen i al almindelighed)? Uanset hvad du så end mener om vedkommendes prioriteringer. Du ønsker alligevel bevidst at trække et andet menneske længere ned. Det er virkelig trist. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.