Anonym skriver:
ja det ved jeg faktisk heller ikke. Men det var ledelsen som sagde dette. Så jeg tænkte jeg bare ville følge det.
Men ja de får også refusion her. Jeg ved så ikke om det er udbetaling danmark som står for det. Men det må det næsten være så.
Der står følgende på borger.dk:
Hvis du bliver sygemeldt af din læge på grund af din graviditet, fx med bækkenløsning eller svangerskabsforgiftning, skal du sygemelde dig hos din arbejdsgiver, a-kasse eller Udbetaling Danmark afhængig af, om du er lønmodtager, ledig eller selvstændig.
Hvis du er lønmodtager, skal din arbejdsgiver give Udbetaling Danmark besked om din sygemelding senest 5 uger efter første fraværsdag.
Så umiddelbart skal du da slet ikke have med kommune og jobcenter at gøre. Jeg var sygemeldt med afbrydelser: vi havde tvungen ferie mellem jul og nytår, så der kunne arbejdspladsen ikke få refusion, så jeg skulle afholde ferie ligesom alle andre af mine kollegaer. Så meldte vi en ny sygeperiode efter det. Og jeg skulle have feriedag til en tur i Lalandia midt i, så det tog jeg også.
Måske skal du kontakte Udbetaling Danmark og evt. fagforening der kan hjælpe dig med at afklare det her. Måske er du ikke blevet vejledt korrekt? Og så kan du også bare bruge dine feriedage på turen?
Anmeld
Citér