Sygemeldt med bækkenløsning men har planlagt rejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Tusind tak for svar. Sikke et informativt svar. Det er jeg virkelig glad for.

Der er godtnok mange sure kvinder herinde. haha. Så dejligt at få et svar som kan bruges til noget. Det vil jeg gå videre med.

Måske er der mange sure kvinder herinde fordi du helt bevidst udnytter systemet og din arbejdsplads

Føj jeg ville blive gal, hvis min kollega var sygemeldt fordi hun ikke kunne holde til at sidde eller stå med bækkensmerter for så at holde ferie og sidde i et fly i 2-3 timer, det er sku at røvrende folk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

ja det ved jeg faktisk heller ikke. Men det var ledelsen som sagde dette. Så jeg tænkte jeg bare ville følge det. 

Men ja de får også refusion her. Jeg ved så ikke om det er udbetaling danmark som står for det. Men det må det næsten være så.

Det er det, når du er graviditetsbetinget syg  

Nu jeg tænker lidt over det, så kan det godt være, at Udbetaling Danmark også skal med ind over, når det er dem, der udbetaler refusionen.

Jeg ville give dem begge et kald for en sikkerheds skyld Heller spørge en gang for meget end at få et rap over nallerne.

Anmeld Citér

25. marts 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Nå ja for en flyvetur på 2-3 timer er det samme som en arbejdsdag..... Aha. 

Håber du får dig en dejlig aften og aldrig står i en situation hvor du er ked af din situation og spørger efter hjælp fra nogle der måske ved noget.

Ha det dejligt. 

Nej det ene er noget man gør for at få en indkomst det andet er fornøjelse, det ene er et sted hvor du har pligt og kollegaer som regner med dig, det andet er igen fornøjelse

Jeg har også været gravid og har mange smerter , jeg ville da aldrig sætte mig i et fly i 2-3 timer , men har dog aldrig været sygemeldt i mine graviditeter, det handler vel egentlig og ens samvittighed og ansvar 

Anmeld Citér

25. marts 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Nej det ene er noget man gør for at få en indkomst det andet er fornøjelse, det ene er et sted hvor du har pligt og kollegaer som regner med dig, det andet er igen fornøjelse

Jeg har også været gravid og har mange smerter , jeg ville da aldrig sætte mig i et fly i 2-3 timer , men har dog aldrig været sygemeldt i mine graviditeter, det handler vel egentlig og ens samvittighed og ansvar 

Så er jeg da hvertfald rigtig glad for jeg ikke arbejder sammen med dig  min ledelse og kollegaer håber inderligt jeg kan komme afsted når det nu er ændret så meget som det er. De ved også hvor meget jeg har kæmpet for at blive på arbejdspladsen. 

Men det er helt okay - du kender mig jo også bare fra enkelte sætninger på internettet - så nu føler du dig berettet til at være gal på mine kollegaers vegne. Jeg prøver netop ikke at snyde systemet ved at finde ud af hvad jeg kan gøre. 

Ser du nogen steder at jeg skriver at jeg tager afsted hvis jeg ikke får det godkendt ? nej vel ? jeg prøver faktisk. Og ja - en flyvetur på 2-3 timer er ikke det samme som en arbejdsdag. Men det bliver ikke sjovt nej. Det bliver skide hårdt  

Men dvæl du bare ved min elendighed. Jeg er nemlig SÅ ked af alt hvad jeg går igennem lige nu og med dårlig samvittighed både over mine børn som har glædet sig til ferien, for mine arbejdskolleger og for hele min familie... 

Tusind tak fordi du får mig endnu længere ned. Du er da et helt igennem dejligt menneske hva ? håber du har en dejlig  aften og aldrig har brug for hjælp fra fremmede. 

Anmeld Citér

25. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er det, når du er graviditetsbetinget syg  

Nu jeg tænker lidt over det, så kan det godt være, at Udbetaling Danmark også skal med ind over, når det er dem, der udbetaler refusionen.

Jeg ville give dem begge et kald for en sikkerheds skyld Heller spørge en gang for meget end at få et rap over nallerne.

Årh ja det har du da ret i  

Det vil jeg gøre. Bare for en sikkerhedsskyld. Tusind tak for det.

Anmeld Citér

25. marts 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Hmm… er det mig er der er en “vred kvinde”? Jeg huskede blot fra en sygemelding, at jeg ikke måtte rejse udenlands (med mindre jeg raskmeldte mig midlertidigt), netop fordi min arbejdsplads fik refusion. Det var en kortere sygemelding på grund af en akut rygskade, og jeg valgte ikke at rejse, både fordi rejsen/transport risikerede at forværre skaden, og også fordi jeg ikke ville få noget ud af rejsen ( New York).
Men jeg ville stadig i din situation blive hjemme, så din familie får mest muligt ud af turen, og du kan hvile din krop.

Anmeld Citér

25. marts 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Hmm… er det mig er der er en “vred kvinde”? Jeg huskede blot fra en sygemelding, at jeg ikke måtte rejse udenlands (med mindre jeg raskmeldte mig midlertidigt), netop fordi min arbejdsplads fik refusion. Det var en kortere sygemelding på grund af en akut rygskade, og jeg valgte ikke at rejse, både fordi rejsen/transport risikerede at forværre skaden, og også fordi jeg ikke ville få noget ud af rejsen ( New York).
Men jeg ville stadig i din situation blive hjemme, så din familie får mest muligt ud af turen, og du kan hvile din krop.

Ja det sagde min ledelse også. At den mulighed var der at man kunne raskmeldes midlertidigt. Hvordan gjord du ? 

Var det hos kommunen eller ? For det har jeg lidt svært ved at finde ud af. 

Det er også det som er suuuper træls. jeg får intet ud af ferien andet end at jeg kan spise aftensmad med familien om aften og nyde dem der men græder bare dagligt over det. Havde ikke regnet med at graviditet skulle udvikle sig den her måde. Rejsen er om 2 uger. Sååå det når nok ikke at blive bedre. Men håber det måske ikke bliver værre end det er nu når jeg nu er sygemeldt så jeg kan få lidt ro også forhåbentlig kunne klare turen til jeg kommer på hotellet og bare skal have massage og pool  

Vi må se om jeg gør det. Gør det kun hvis jeg kan få lov selvfølgelig ellers bliver ferien aflyst for hele familien

Anmeld Citér

25. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

ja det ved jeg faktisk heller ikke. Men det var ledelsen som sagde dette. Så jeg tænkte jeg bare ville følge det. 

Men ja de får også refusion her. Jeg ved så ikke om det er udbetaling danmark som står for det. Men det må det næsten være så.

Der står følgende på borger.dk: 

Hvis du bliver sygemeldt af din læge på grund af din graviditet, fx med bækkenløsning eller svangerskabsforgiftning, skal du sygemelde dig hos din arbejdsgiver, a-kasse eller Udbetaling Danmark afhængig af, om du er lønmodtager, ledig eller selvstændig.

Hvis du er lønmodtager, skal din arbejdsgiver give Udbetaling Danmark besked om din sygemelding senest 5 uger efter første fraværsdag. 

Så umiddelbart skal du da slet ikke have med kommune og jobcenter at gøre. Jeg var sygemeldt med afbrydelser: vi havde tvungen ferie mellem jul og nytår, så der kunne arbejdspladsen ikke få refusion, så jeg skulle afholde ferie ligesom alle andre af mine kollegaer. Så meldte vi en ny sygeperiode efter det. Og jeg skulle have feriedag til en tur i Lalandia midt i, så det tog jeg også.

Måske skal du kontakte Udbetaling Danmark og evt. fagforening der kan hjælpe dig med at afklare det her. Måske er du ikke blevet vejledt korrekt? Og så kan du også bare bruge dine feriedage på turen?

Anmeld Citér

25. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der står følgende på borger.dk: 

Hvis du bliver sygemeldt af din læge på grund af din graviditet, fx med bækkenløsning eller svangerskabsforgiftning, skal du sygemelde dig hos din arbejdsgiver, a-kasse eller Udbetaling Danmark afhængig af, om du er lønmodtager, ledig eller selvstændig.

Hvis du er lønmodtager, skal din arbejdsgiver give Udbetaling Danmark besked om din sygemelding senest 5 uger efter første fraværsdag. 

Så umiddelbart skal du da slet ikke have med kommune og jobcenter at gøre. Jeg var sygemeldt med afbrydelser: vi havde tvungen ferie mellem jul og nytår, så der kunne arbejdspladsen ikke få refusion, så jeg skulle afholde ferie ligesom alle andre af mine kollegaer. Så meldte vi en ny sygeperiode efter det. Og jeg skulle have feriedag til en tur i Lalandia midt i, så det tog jeg også.

Måske skal du kontakte Udbetaling Danmark og evt. fagforening der kan hjælpe dig med at afklare det her. Måske er du ikke blevet vejledt korrekt? Og så kan du også bare bruge dine feriedage på turen?

Ej ja det kan jeg da godt se. Jeg vil prøve at kontakte udbetaling danmark i stedet for  

Det kan sagtens være jeg er vejledt forkert HR er også kontaktet de har bare ikke vendt tilbage endnu. De plejer at vide mere end den daglige ledelse Det er bare når man søger på Google står der flere gange " Sygemeldte kan efter aftale med kommunen holde ferie under sygeforløbet." 

Såååå troede at kommunen skulle kontaktes i den forbindelse Men kan hører flere ikke har haft kontakt med kommunen men med udbetaling danmark  

Anmeld Citér

25. marts 2024

Anonym

Der er godt nok mange sure damer herinde ja. Jeg ved desværre ingenting om det du spørg om, men vil alligevel lige skrive - Til anonym trådstarter - Jeg håber du kan komme afsted på rejsen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.