Fødselsdage for klassen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2024

Onboard

Profilbillede for Onboard

Se det fra børnenes synsvinkel. De vil elske en dag i legeland  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er virkelig fedt når klasser slår sig sammen til kvartals-fødselsdage og at de ikke skal afsted flere weekender hver eneste måned. Vi kunne desværre ikke få det gennemført, da min datter startede i skole og det bliver for meget med alle de fødselsdage når man også har et liv ved siden af skolen.

Ja, børn må lærer, at de så skal vente til man holder det sammen med de andre for klasse.

Ja, jeg ville se skævt til en forældre der valgte, at gå udenom det som er blevet besluttet i klassen. Det må man respektere. 

Anmeld Citér

18. marts 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Hold fødselsdag præcis som du har lyst til medmindre der bliver aftalt noget fast i klassen, som det ville være forkert at bryde med. 

Min datter går i 2. klasse. Hos os er det alle eller alle af samme køn og forældrene til fødselaren køber en fælles gave fra klassen.  Nogle holder alene, nogle slår sig sammen, nogle holder derhjemme og andre ude. Nogle kun for samme køn og nogle for alle. Ofte er det, når det holdes ude, at man slår sig sammen, så man deles om udgiften. Kun dejligt, det er forskelligt, og børnene er med på det alt sammen. Maden er nærmest ligegyldigt, for det har de slet ikke tid til. 

Jeg vil egentlig bare sige, at der er en mellemting mellem hjemme og lige legeland, hvis det er for voldsomt eller for stor en udskrivning. I hvert fald her i byen er der et par gymnastikforeninger, der stiller deres faciliteter til rådighed for små penge, men med masser af leg i det. Der er også et par museer, der gør det samme, hvor man også kan bestille mad i pakken. Biblioteket har også et legeområde med borde man kan reservere til fødselsdage. Der er mange muligheder. 

Endelig kan du jo lige lure, hvad børnene i april og maj gør først + du jo kommer til at tale med de andre forældre inden. 

God fødselsdag. 

Anmeld Citér

18. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
BabyIgen2022 skriver:

Hvorfor er det blevet så kompliceret? Jeg har selv et barn, der skal starte i friskole her 2. april og de er 20 i klassen. Vores barn er bare den første i klassen, der har fødselsdag (tror jeg - hun har i maj), så jeg er også lidt nysgerrig på det med fødselsdagene... Den her "slå os sammen" løsning, synes jeg lyder underlig :/

Da jeg selv var barn cyklede vi om til fødselsdagsbarnet efter skole og fik boller og varm kakao. Måske var der en skattejagt, en ballondans, stoledans, stopdans eller limbo og så kom forældrene og hentede deres unger, når det var ved at være aftensmadstid. En helt almindelig skoledag..... og det kostede boller og kakao og lidt slik. Ikke noget med lørdage mig her og der.

Vi var i øvrigt delt op i drenge/piger i de små klasser.

Jeg tvivler på, at nogen vil lade deres 6-årige cykle til fødselsdag hos en klassekammerat … 

Da jeg var barn (slut 70’erne/start 80’erne) blev fødselsdage stort set altid holdt lørdag eller søndag, og da vi kom fra et stort opland, var det ikke en mulighed at cykle. I mine børns klasser var det også typisk lørdage og søndage - oftest med flere, der slog sig sammen. 
Blot for at sige, at der nok altid har været store forskelle fra skole til skole og by til by. Der er jo også stor forskel på mulighederne, alt efter om man bor i en storby, hvor mange bor i lejligheder og ikke synes, de har plads, eller i en mindre by, hvor alle bor i eget hus. Til gengæld er der langt fra svømmehaller, legeland og lign. i alle de mindre byer. Og så er der transporten - på den skole, jeg arbejder på, bor alle elever max 5 km fra skolen, mens der på mine børns skole - friskole - var mange elever fra andre byer, og så er det ikke så let at arrangere noget på en hverdag efter skoletid. 

Anmeld Citér

19. marts 2024

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Jeg tvivler på, at nogen vil lade deres 6-årige cykle til fødselsdag hos en klassekammerat … 

Da jeg var barn (slut 70’erne/start 80’erne) blev fødselsdage stort set altid holdt lørdag eller søndag, og da vi kom fra et stort opland, var det ikke en mulighed at cykle. I mine børns klasser var det også typisk lørdage og søndage - oftest med flere, der slog sig sammen. 
Blot for at sige, at der nok altid har været store forskelle fra skole til skole og by til by. Der er jo også stor forskel på mulighederne, alt efter om man bor i en storby, hvor mange bor i lejligheder og ikke synes, de har plads, eller i en mindre by, hvor alle bor i eget hus. Til gengæld er der langt fra svømmehaller, legeland og lign. i alle de mindre byer. Og så er der transporten - på den skole, jeg arbejder på, bor alle elever max 5 km fra skolen, mens der på mine børns skole - friskole - var mange elever fra andre byer, og så er det ikke så let at arrangere noget på en hverdag efter skoletid. 

Jeg vil lade min 6 årige cykle til fødselsdag ;-)

Anmeld Citér

19. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Okay - uden voksne og uanset færdselsforholdene hen til fødselarens hjem? 

Anmeld Citér

19. marts 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvis det er mange kilometer og på store veje? 

Anmeld Citér

19. marts 2024

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg ville lade min 6-årige cykle alene til en børnefødselsdag, hvis (trafik)forholdene tillader det. Nu bor vi så også i et meget børnevenligt område med udelukkende 30-40 km. zoner, stier og fortove. 
Da jeg var barn cyklede jeg som 6-årig alene rundt i en mellemstor provinsby. Det var så også på mindre veje og stier. 
Til trådstarter: jeg ville spørge de forældre med nærmeste fødselsdage og høre dem hvad de synes. Og være åben om dine udfordringer og sige ar du egentlig hælder lidt til et legeland pga det. Måske har de bedre fælles forslag og måske vil det ligefrem være en lettelse for dig at I bliver fælles om det. Både nu - og mange år fremover. 

Anmeld Citér

19. marts 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Jeg havde bare smidt foreslaget ud og loddet stemningen af - der er ingen grund til at gøre sig decideret upopulær, hvis man kan undgå det, og hvis alle er for en anden slags fødselsdag end den, man havde planlagt, så bestemmer demokratiet naturligvis - i min optik

Men det kan jo ligeså nemt være at de er super lydhøre og fleksible. Det kan være de tænker “fedt, bare vi må holde noget lowkey i kvartalet, så er vi glade”. 

Jeg havde hvertfald sparet mig gætteriet og bare talt åbent om mine tanker, min problematik og mine ønsker. 
Tænker sagtens der kan være en løsning, hvor det vil kunne lade sig gøre, men jeg havde helt klart inkluderet den pågældende forældregruppe eller blot de forældre jeg skulle holde kvartalsfødselsdag med, for at høre hvad de tænkte, planen var og om de kunne være med på din idé. 

Anmeld Citér

19. marts 2024

Flnad84

Jeg startede I skole i 1990 og kan ikke huske andet end at fødselsdage altid var efter skole og vi gik sammen hjem til fødselsdagen. Boede i Aarhus V. Der var een der boede så langt væk at vi skulle med bus. Ellers kunne vi gå hen til alle - tænker det Max har taget 1/2 t. 

nu bor vi i en mindre by 15 km udenfor Aarhus - de fleste holder hjemme. Meget blandet om det er hverdage eller weekender. vi har selv benyttet os af at leje svømmehallen til fødselsdag. Men ellers har der bl.a. været inviteret ind til dgi huset i Aarhus, gymnastikgården (flying superkids), bowling i Odder, leos legeland ved Ikea - der er 15-20 km til de steder fra vores by - og så arrangerer forældre selv samkørsel. Når man bor herude er man vant til at køre - alle har bil

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.