Anonym skriver:
Dilemma.
Min datter skal starte i førskole 2 april. På en friskole.
Der er ved forældremøde "aftaltø/snakket" lidt low-key fødseldag osv. Og at hvis det var muligt så slog man sig sammen om fødselsdage så der ikke var 21 om året man var inviteret til. Dette er kunne fastsat, men snakket om. Men ingen kan jo selvfølgelig diktere hvad man skal.
Men, min datter har fødselsdag 1 august. Og den sidste før min datter er 8 maj. Og den næste efter min datter er 28 september.
Dvs hvis vi skal slå os sammen så bliver det enormt svært da min datter også falder midt i sommerferien og uanset altid skal vente til skolen starter igen.
Jeg er ærligt mest til feks at invitere i legeland hvor stedet sørger for drikke og spise, da jeg ikke er en som går forrest med aktiviteter osv, pga. Egne udfordringer socialt. Derfor er denne løsning for mig genial.
Ville i som forældre se skævt til at der blev inviteret i legeland når nu ellers min datter skla vente helt til september med at kunne holde sammen med en anden (og ingen garanti for den næste vil slå sig sammen).
Eller ville i tænke, fedt, de får en fed dag o legeland alle sammen. Vi har ikke hus eller have så vi kunne holde det hjemme. Og igen, så vil jeg skulle stå for at styre aktiviteter, mad osv selv.
Kom med jeres syn på sagen.
Når I ikke har faste aftaler ville jeg ikke se skævt til det. var der en fast aftale, ville jeg synes det var ærgeligt at ligge baren efter legeland, som ikke alle har råd til.
I mine børns skole har vi 4 fødselsdagsgrupper (efter årstid). De er faste og det er typisk noget med i haven, på en legeplads, låne gymnastiksal/sfo eller lign. på skolen. Det er low key men børnene hygger sig helt vildt og alle kan økonomisk være med samtidig med at alle bliver fejret.