Fødselsdage for klassen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Jeg vil lade min 6 årige cykle til fødselsdag ;-)

En 6 årig kan ikke ordentlig læse trafikken eller vurdere fart helt korrekt endnu. … men ja det er lovligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2024

Hanspige

Mor og meget mere skriver:

Jeg tvivler på, at nogen vil lade deres 6-årige cykle til fødselsdag hos en klassekammerat … 

Da jeg var barn (slut 70’erne/start 80’erne) blev fødselsdage stort set altid holdt lørdag eller søndag, og da vi kom fra et stort opland, var det ikke en mulighed at cykle. I mine børns klasser var det også typisk lørdage og søndage - oftest med flere, der slog sig sammen. 
Blot for at sige, at der nok altid har været store forskelle fra skole til skole og by til by. Der er jo også stor forskel på mulighederne, alt efter om man bor i en storby, hvor mange bor i lejligheder og ikke synes, de har plads, eller i en mindre by, hvor alle bor i eget hus. Til gengæld er der langt fra svømmehaller, legeland og lign. i alle de mindre byer. Og så er der transporten - på den skole, jeg arbejder på, bor alle elever max 5 km fra skolen, mens der på mine børns skole - friskole - var mange elever fra andre byer, og så er det ikke så let at arrangere noget på en hverdag efter skoletid. 

Gjorde mit barn nok 5 eller 7 gange da han var 6.. 

Gør de også i den by jeg bor i nu.. kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne det. 

Anmeld Citér

20. marts 2024

Anonym

Hanspige skriver:

Gør de også i den by jeg bor i nu.. kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne det. 

Jeg bor i København i et meget trafikeret område. Mit barn får ikke lov at cykle. Ungerne må gerne gå til skole om morgenen, da der er lyssignaler, men da der ikke er cykelsti og bilerne kører meget hurtigt og har travlt ville de ikke få lov til at cykle. Mine drenge er 6 og 9. 

Anmeld Citér

20. marts 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hanspige skriver:

Tænker det kommer an på hvor du bor henne. Hvor langt der er til ting. Vejene.. 

Anmeld Citér

20. marts 2024

Hanspige

Anonym skriver:

Jeg bor i København i et meget trafikeret område. Mit barn får ikke lov at cykle. Ungerne må gerne gå til skole om morgenen, da der er lyssignaler, men da der ikke er cykelsti og bilerne kører meget hurtigt og har travlt ville de ikke få lov til at cykle. Mine drenge er 6 og 9. 

Absolut. 

Men personen starter med at skrive tvivler på at NOGEN vil. 

Anmeld Citér

20. marts 2024

Hanspige

BAE skriver:

Tænker det kommer an på hvor du bor henne. Hvor langt der er til ting. Vejene.. 

Absolut. 

Men personen skriver tvivler på at NOGEN vil. 

Anmeld Citér

20. marts 2024

Anonym

Hanspige skriver:

Absolut. 

Men personen starter med at skrive tvivler på at NOGEN vil. 

Præcis. Det kommer jo an på så mange ting. 

Anmeld Citér

20. marts 2024

Anonym

Tullebadulle skriver:

En 6 årig kan ikke ordentlig læse trafikken eller vurdere fart helt korrekt endnu. … men ja det er lovligt. 

Det kan mit barn nu godt. Men fair hvis andre vælger noget andet.

Anmeld Citér

20. marts 2024

Tullebadulle

Det kan mit barn nu godt. Men fair hvis andre vælger noget andet.

Dybdesynet og dermed fartberegning er ikke helt på plads i den alder. Det handler om hjernes udvikling og alder. På samme måde som som man først kan børste ordentlig tænder fuldstændigt, når man er cirka 12 år pga finmotorikken. 
Men ja - der er mange faktorer der har indflydelse. Her er der tæt trafik og jeg ville aldrig gøre det i mit område. 

Anmeld Citér

20. marts 2024

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg synes det er helt fint hvis du holder dit barns  fødselsdag i et legeland. 
Ikke alle familier har plads/overskud til at holde fødselsdag hjemme. Så jeg synes bare du skal invitere ungerne derud og så håber jeg, at i får en dejlig dag derude.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.