51 og gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg synes ikke, at det er en god idé at planlægge en graviditet i den alder. 

Men det har I heller ikke gjort. Nu er den lille på vej, og så skal du og din mand møde jeres søn og omverdenen med oprejst pande, for jeres barn er ikke noget at skamme sig også, og det må han eller hun aldrig føle sig som. 

Det bliver hårdt og et anderledes seniorliv, men livet er uforudsigeligt, og man må spille de kort, man får på hånden. 

Forsøg at planlæg alt det praktiske (alt fra testamenter til eventuelle værger), HVIS I ikke bliver 100 år, så der er styr på sagerne for et ungt menneske og dets bror. 

Kæmpe tillykke. 

Enten er familie og venner bag jer, eller også er de hverken familie eller venner.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2024

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Jeg er usikker på, hvorfor så mange i tråden er inde på abort, når TS nu er i 5. måned. Et samråd vil aldrig nogensinde bevilge en senabort af et sundt og raskt barn hos en sund og rask mor, alene på baggrund af alder. Så med mindre TS kunne være interesseret i at søge abort i udlandet, er det unødvendigt at diskutere.

Kære TS. Jeg ved ikke om det giver mening at ønske tillykke, nu du er i tvivl. Kun du og din partner kan sammen vurdere hvad der er det rigtigste - eller mindst dårlige - at gøre. 

Hvis I ender med at beslutte at I ikke magter opgaven er bortadoption vel nok en mulighed. Men det hører jeg ikke er en del af dine overvejelser. Jeg vil tro, at den største fortrydelse vil ligge i at lade frygten for andres holdninger være det som bestemmer. Selv ville jeg tage barnet som den overraskelse det var og forsøge at arbejde med at det var okay at alt var overvældende og anderledes nu man uventet skulle være mor i en sen alder. 

Måske skal I opsøge støtte og rådgivning, en psykolog eller Mødrehjælpen kunne være bud?

Jeg ønsker jer alt det bedste!

Så prøv at læs opslaget igen! TS nævner selv senabort.

Folk er jo ikke idioter og ved da godt at man højst sandsynligt ikke ville bevilge en senabort i 5 måned.

Der er jo ingen der opfordrer til abort, så din stigmatiserende kommentar er vidst den der er unødvendig.

Anmeld Citér

10. marts 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Så prøv at læs opslaget igen! TS nævner selv senabort.

Folk er jo ikke idioter og ved da godt at man højst sandsynligt ikke ville bevilge en senabort i 5 måned.

Der er jo ingen der opfordrer til abort, så din stigmatiserende kommentar er vidst den der er unødvendig.

Nu ved jeg ikke hvorfor mit skriv gør dig så aggressiv (eller om du helt har styr på begrebet stigmatisering), men jeg tænker at det er et følsomt emne for både dig og andre.

Derfor skriver jeg egentlig også tingene i en pæn tone, synes jeg.

At TS nævner senabort gør det ikke mindre irrelevant eller urealistisk jf. de nuværende danske regler - med mindre TS vil mod udlandet, hvilket måske kan være en mulighed alt efter hvor langt hun er.

Til Ts: Jeg håber at du finder den beslutning, som er rigtig for dig

Anmeld Citér

10. marts 2024

Anonym

Hvad med adoption? Hvad siger din mand til det? Men hvis I har overskuddet til endnu en baby, så skal I da gøre det ☺️

Anmeld Citér

10. marts 2024

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg vil bare sige stort tillykke til jer ����❤️��

Anmeld Citér

10. marts 2024

Onboard

Profilbillede for Onboard

Over 50 og gravid lyder virkelig gammelt, for det ER det På samme måde, som at være under 18, og gravid ER virkelig ungt. Men nu er det sket Så hvis du har energien, overskuddet og lysten, så go for it Jeg har søskende med over 20 års forskel, og vi vil aldrig blive søskende, som jævnaldrende, der vokser op sammen. Det ER noget andet. Det eneste din søn sikkert vil skamme sig over, er at alle nu ved, at hans forældre stadig har sex Tillykke med din summer surprise!

Anmeld Citér

11. marts 2024

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

51 år og gravid i 5 måned.

Baby er sund og rask.

Det var ikke planlagt, troede jeg var i overgangsalderen....

Jeg er bange for folks fordømmelse, sladder og at mine andre store børn vil blive ramt af at deres middelalderen forældre får en baby.

Hvad ville du gøre?  

Søge senabort. ?

Få barnet? 

Vi er sunde og raske men ja 51 . 

Jeg er selv 48 år - og med mange fysiske og psykiske diagnoser der er kommet løbene de seneste 8 år.

Den seneste kom i sidste uge; Den stille dræber. Forhøjet blodtryk. 

Vi har 5 børn, hvor de yngste er under 18 et par år endnu.

Da jeg fik beskeden ; forhøjet blodtryk blev jeg virkelig angst. Jeg har mistet så mange til det skidt. Så jeg var bange og virkelig rystet.

Ikke mange for at dø! Men mange for at skulle dø fra 2 børn, der endnu ikke kunne klare sig alene. Altså jeg mener virkelig bange. 

Og lige præsis pga det ville jeg aldrig få børn i sådan en "høj" alder.

Hvad mener vi , spørger du...og du må endelig ikke tage det personligt, men ud fra ovenstående mener jeg , at det er egoistisk,  når man er I den alder, og der er en reel risiko for at man ikke når at kunne være der for barnet gennem hele opvæksten. Jeg ville føle at jeg svigtede mit barn.

På nuværende tidspunkt ville jeg give en halv arm for at mine yngste var ældre, så jeg ikke skulle bekymre mig om dem, om deres sorg, hvis jeg pludselig (gud forbyde det) ikke er her mere. Bare det, at jeg vidste de ville være voksne og selvkørende.

Ja jeg ved det måske er svært helt at forstå hvad jeg mener - men ihvertfald ville jeg aldrig få børn i den alder, men hvad andre gør, må de helt selv styre.

Jeg ville såmænd ikke tænke noget grimt om dig, hvis jeg så dig med barnevognen. Tværtimod- for det viser jo også et stort overskud og ansvar , når man byder et nyt barn velkommen.

Abort er nok ikke en mulighed - men tænk det alligevel godt igennem og gør nogle forberedelser, hvis der skulle ske noget med jer i løbet af barnets opvækst.

Stort tillykke med den lille - og pøj pøj fremover.

Anmeld Citér

11. marts 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Stort tillykke med den lille spire. Det er bare fantastisk, hvad kroppen er istand til. Nyd det

Anmeld Citér

11. marts 2024

Anonym

Jeg havde personligt fået en abort, jeg skal ikke have børn når jeg er så gammel. Dels fordi jeg synes det er synd for barnet og jeg ville ikke orke at starte forfra. 

Men i skal gøre hvad der er rigtigt for jer

Blot nysgerrig - hvorfor er det synd for barnet?

Anmeld Citér

11. marts 2024

Anonym

Onboard skriver:

Over 50 og gravid lyder virkelig gammelt, for det ER det På samme måde, som at være under 18, og gravid ER virkelig ungt. Men nu er det sket Så hvis du har energien, overskuddet og lysten, så go for it Jeg har søskende med over 20 års forskel, og vi vil aldrig blive søskende, som jævnaldrende, der vokser op sammen. Det ER noget andet. Det eneste din søn sikkert vil skamme sig over, er at alle nu ved, at hans forældre stadig har sex Tillykke med din summer surprise!

Fordi alle sønnens venner tænkte, han nok kom med storken

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.