51 og gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2024

Anonym

Tin skriver:

Jeg er selv 48 år - og med mange fysiske og psykiske diagnoser der er kommet løbene de seneste 8 år.

Den seneste kom i sidste uge; Den stille dræber. Forhøjet blodtryk. 

Vi har 5 børn, hvor de yngste er under 18 et par år endnu.

Da jeg fik beskeden ; forhøjet blodtryk blev jeg virkelig angst. Jeg har mistet så mange til det skidt. Så jeg var bange og virkelig rystet.

Ikke mange for at dø! Men mange for at skulle dø fra 2 børn, der endnu ikke kunne klare sig alene. Altså jeg mener virkelig bange. 

Og lige præsis pga det ville jeg aldrig få børn i sådan en "høj" alder.

Hvad mener vi , spørger du...og du må endelig ikke tage det personligt, men ud fra ovenstående mener jeg , at det er egoistisk,  når man er I den alder, og der er en reel risiko for at man ikke når at kunne være der for barnet gennem hele opvæksten. Jeg ville føle at jeg svigtede mit barn.

På nuværende tidspunkt ville jeg give en halv arm for at mine yngste var ældre, så jeg ikke skulle bekymre mig om dem, om deres sorg, hvis jeg pludselig (gud forbyde det) ikke er her mere. Bare det, at jeg vidste de ville være voksne og selvkørende.

Ja jeg ved det måske er svært helt at forstå hvad jeg mener - men ihvertfald ville jeg aldrig få børn i den alder, men hvad andre gør, må de helt selv styre.

Jeg ville såmænd ikke tænke noget grimt om dig, hvis jeg så dig med barnevognen. Tværtimod- for det viser jo også et stort overskud og ansvar , når man byder et nyt barn velkommen.

Abort er nok ikke en mulighed - men tænk det alligevel godt igennem og gør nogle forberedelser, hvis der skulle ske noget med jer i løbet af barnets opvækst.

Stort tillykke med den lille - og pøj pøj fremover.

Hvordan skulle TS ikke tage det personligt, at du siger, det er egoistisk at få børn i den alder? 

Jeg forstår bestemt, at du i din situation ikke vil have flere børn når du har flere forskellige diagnoser . Men hvis man er sund og rask og ikke har diagnoser - så hvorfor ikke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Fordi alle sønnens venner tænkte, han nok kom med storken

Anmeld Citér

11. marts 2024

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hvordan skulle TS ikke tage det personligt, at du siger, det er egoistisk at få børn i den alder? 

Jeg forstår bestemt, at du i din situation ikke vil have flere børn når du har flere forskellige diagnoser . Men hvis man er sund og rask og ikke har diagnoser - så hvorfor ikke?

Fordi det ikke er for at pege fingre af hende. Det var egentlig mere det jeg mente. 

Det var mere generelt. For sandsynligheden for sygdom stiger trods alt med alderen - derfor føler JEG at det er tanken om at få børn sent der er egoistisk  - men jeg ville aldrig tænke over det hvis jeg mødte en mor oppe i alderen. Jeg ville simpelthen ikke skænke det en tanke, men nærmere beundre vidunderet.

TS spørger efter hvad vores mening om det er , og det er min mening, som dog ikke er rettet mod TS, men er min generelle holdning omkring det emne.

Håber du bedre kan forstå hvad jeg tænker nu.

Anmeld Citér

11. marts 2024

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Det var en joke .

Der var et indlæg, der handlede om, at sønnen ville blive flov over at hans forældre stadig har sex. 

Anmeld Citér

11. marts 2024

Anonym

Tin skriver:

Fordi det ikke er for at pege fingre af hende. Det var egentlig mere det jeg mente. 

Det var mere generelt. For sandsynligheden for sygdom stiger trods alt med alderen - derfor føler JEG at det er tanken om at få børn sent der er egoistisk  - men jeg ville aldrig tænke over det hvis jeg mødte en mor oppe i alderen. Jeg ville simpelthen ikke skænke det en tanke, men nærmere beundre vidunderet.

TS spørger efter hvad vores mening om det er , og det er min mening, som dog ikke er rettet mod TS, men er min generelle holdning omkring det emne.

Håber du bedre kan forstå hvad jeg tænker nu.

Selvfølgelig. Tak for at gør det mere klart . Altid svært på skrift. 

Jeg er ikke uenig med dig i den generelle holdning til emnet. Omvendt ser jeg jo også kvinder og ikke mindst mænd, der er langt over 50 og har små børn. Og her beundrer man jo også blot junior

Anmeld Citér

11. marts 2024

Anonym

Jeg ville personligt søge om en senabort,hvis jeg var blevet gravid så sent.

Jeg ville ikke kunne forsvare,at være i slut 60’erne med en teenager,for ikke at tale om,der er forhøjet ridiko for slet ikke at opleve sit barn blive voksent.

Men det jo mine personlige følelser omkring det.

Du skal gøre det der føleles rigtig for dig,og kun dig.

Hvad andre tænker og mener,kommer ikke dig ved,det skal du ikke tænke på.

Når man er 5 måneder henne,er man mellem 20-24 uger henne,og der kan man stadig få bevilliget en senabort her i dk.

Anmeld Citér

12. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ville ikke kunne forsvare,at være i slut 60’erne med en teenager,for ikke at tale om,der er forhøjet ridiko for slet ikke at opleve sit barn blive voksent.

Når man er 5 måneder henne,er man mellem 20-24 uger henne,og der kan man stadig få bevilliget en senabort her i dk.

Vel ikke hvis barnet er rask?

Er egentlig lidt nysgerrig. Er det både mænd og kvinder du tænker sådan om mht alder? At man ikke kan forsvare at være slut 60'erne med en teenager. 

Anmeld Citér

12. marts 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Det er ganske enkelt noget gevaldigt sludder, det du skriver. Man får ganske enkelt ikke bevilget en senabort under de beskrevne vilkår. Det er på ingen måder praksis. 

Anmeld Citér

13. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Vel ikke hvis barnet er rask?

Er egentlig lidt nysgerrig. Er det både mænd og kvinder du tænker sådan om mht alder? At man ikke kan forsvare at være slut 60'erne med en teenager. 

Jo det kan du godt,i dette tilfælde pga ‘høj’ alder hos mor.

Ja selvfølgelig gælder det begge køn,mænd skal vel være lige så meget far,som kvinderne skal være mor,og statistisk set dør mænd før kvinder,så synes bestemt fars alder også er relevant.

Anmeld Citér

13. marts 2024

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Det er ganske enkelt noget gevaldigt sludder, det du skriver. Man får ganske enkelt ikke bevilget en senabort under de beskrevne vilkår. Det er på ingen måder praksis. 

Selvfølgelig kan man da det,det kender jeg nu flere tilfælde af.

Både ung og høj alder hos mor,kan der gives tilladelse til senabort.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.