Anonym skriver:
Jo, men folk er jo heldigvis forskellige og nogle kan klare langt mere end andre kan. Uanset alder. Det er vel også derfor mange bliver på arbejdspladsen til de er over 70 - ikke fordi de skal men fordi de har lyst og evner til det.
Heldigvis er det heller ikke alle teenagere, der går amok og er belastende. De fleste jeg kender inkl. min egen teenager er ganske rolige, søde unge mennesker 
Så tja, du synes det er et anderledes seniorliv. Men hvordan ser det normale seniorliv ud?
Jeg blev nysgerrig og undersøgte, hvor mange +70-årige, der er på arbejdsmarkedet. Det er knap 5 %, og de arbejder gennemsnitligt 15 timer om ugen. Ikke tal, der får mig til at tænke, at 70-årige i almindelighed har energi og overskud - eller lyst - til at fortsætte livet, som da de var i 50’erne eller 60’erne.
Mht. teenagere har jeg ikke skrevet noget om belastende af slagsen. Men teenagere er børn, de kræver og fortjener fortsat deres forældres engagement og overskud og bor stadig hjemme.
Det normale seniorliv findes nok ikke, men for mange omfatter det frihed og ro til at gøre tingene i sit eget tempo. Og for langt, langt de fleste omfatter det ikke hjemmeboende børn.
Jeg har svært ved at forstå, at det tricker dig sådan, når flere påpeger det åbenlyse: Der er forskel på at være 40, 55, 70, og de fleste oplever en gradvis ændring i energi, kræfter, overskud. Det er da ikke så kontroversielt. Derfor bliver TS’ og mandens seniorliv med stor sandsynlighed hårdere og anderledes, end hvis de ikke havde en efternøler - men uden tvivl også med mange glæder over ham/hende. Det er der jo ingen, der anfægter.
Anmeld
Citér