51 og gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.819 visninger
67 svar
71 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. marts 2024

Anonym trådstarter

51 år og gravid i 5 måned.

Baby er sund og rask.

Det var ikke planlagt, troede jeg var i overgangsalderen....

Jeg er bange for folks fordømmelse, sladder og at mine andre store børn vil blive ramt af at deres middelalderen forældre får en baby.

Hvad ville du gøre?  

Søge senabort. ?

Få barnet? 

Vi er sunde og raske men ja 51 . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Baby er sund og rask.

Jeg er bange for folks fordømmelse, sladder og at mine andre store børn vil blive ramt af at deres middelalderen forældre får en baby.

Hvad ville du gøre?  

Søge senabort. ?

Få barnet? 

Ville skide hul i hvad andre tænker, mener og synes. Hvis i ønsker barnet behold det. 
tror heller ikk en sen abort vil blive godkendt når det er sundt og rask alene på jeres alder. 

Anmeld Citér

9. marts 2024

Anonym

Gør hvad I gerne vil og så op i r***n med hvad andre tænker

min mand var 54 da vi fik vores datter (jeg er dog 31). Folk har så mange fordomme men det skal ikke tage glæden fra andre! Min mands halvvoksne datter elsker sin lillesøster og der er så mange fordele ved den store aldersforskel.

Sådan som jeg ser det vil der være fordomme og meninger fra andre hvis i får barnet og beholder det, og hvis i vælger senabort (hvis muligt) eller bortadoption, ja så er der mindst lige så mange holdninger og meninger fra omverdenen. Så uanset hvad vil der være uønsket opmærksomhed på jeres valg, kunsten er at lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet.

Så sent som i dag da min mand og jeg gik med vores 1 årige i barnevognen var der en beskendt af ham der ikke havde set ham længe, men han troede at min mand havde fået et barnebarn. Vi oplever det så tit, det er bare at vende det til noget positivt i stedet for.

Held og lykke

Anmeld Citér

9. marts 2024

Anonym

Jeg havde personligt fået en abort, jeg skal ikke have børn når jeg er så gammel. Dels fordi jeg synes det er synd for barnet og jeg ville ikke orke at starte forfra. 

Men i skal gøre hvad der er rigtigt for jer

Anmeld Citér

9. marts 2024

Anonym

I forhold til det med jeres andre børn, så er det ikke noget I skal tænke over. Jeg har over 20 år mellem mig og min yngste søster og vi har et rigtig godt forhold. Jeg ser ikke vore forhold som "søster forhold" men nærmere som en meget tæt "niece", hvis det giver mening. Men ja når vi er ude så er jeg da tit kaldt for mor og det synes hun da er mærkeligt, men man lærer hvornår man gider sige noget og da hun nåede 2-3 år så begyndte vi at sige at det var da mærkeligt når vi var væk fra folk igen. (For at gøre det lidt sjovt for hende og hun ikke skulle føle det var hende der var noget galt med).

Generelt set så glem andres holdninger, hvis I er sunde, raske og føler overskud, så behold barnet. Tror egentlig også det bliver svært at få så sen abort når der ikke er andre grunde end alder til det. 

Anmeld Citér

9. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde personligt fået en abort, jeg skal ikke have børn når jeg er så gammel. Dels fordi jeg synes det er synd for barnet og jeg ville ikke orke at starte forfra. 

Men i skal gøre hvad der er rigtigt for jer

Jeg er ikke modstander af abort, men 5 måneder henne?! Det ville da være mere synd for barnet at blive aborteret når det allerede er en baby, end at have forældre der er 51 år.

Anmeld Citér

9. marts 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78

Smid bekymringerne over hvad andre tænker, og mærk efter hvad I selv ønsker. 
Vi fik en overraskelse sidste år, jeg var 44. Jeg har kun mødt positiv og glad respons. Jeg var dog selv noget tvivlende på projektet, men må sige, at det er virkelig fedt at være “gammel” mor. Vi har en ro og overskud vi ikke havde sidst, og det har været meget nemmere. Og med god hjælp fra storesøster. 

Anmeld Citér

9. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Baby er sund og rask.

Hvad ville du gøre?  

Søge senabort. ?

Få barnet? 

Kan ikke sige hvad jeg ville tænke i den situation da jeg ikke har stået i den. 
MEN, jeg kender en hvis to store børn er voksne, og hendes mindste er 6 år. Hun var 54 da hun fik efternøleren, og på trods af fordomme har hun aldrig fortrudt det. De ældre søskende elsker deres lillesøster! Og hun nyder at kunne være mor igen. 
Ud fra hvad jeg har set hos hende - kunne jeg godt finde på at få en efternøler hvis det skete og jeg var sund og rask. 

hvad alle andre tænker og mener er fuldstændig irrelevant. Du lever ikke dit liv for at tilfredsstille andre eller leve op til deres meninger. Hvis du vil det barn, i har det godt/er sunde og raske, så behold det! En senabort er bestemt ikke for sjov (har prøvet det) og det sætter sig dybt i en så det bør absolut kun være en udvej hvis barnet fejler noget. 

Anmeld Citér

9. marts 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvordan skulle man overhovedet få lov at få en abort af et raskt barn i 5. Måned? Så hvorfor overhovedet gå og tænke de tanker? Det må du vel have gjort op med dig selv indenfor abortgrænsen på 12 uger? 

Anmeld Citér

9. marts 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Jeg ville gøre det, jeg selv havde lyst til - ganske enkelt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.