51 og gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2024

Tip!

Når Dennis Knudsen kan, så kan alle andre også Man behøver hverken være slidt i stykker eller medlem af samtlige ting i ældresagen bare fordi man er 51 år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tip! skriver:

Når Dennis Knudsen kan, så kan alle andre også Man behøver hverken være slidt i stykker eller medlem af samtlige ting i ældresagen bare fordi man er 51 år. 

Cameron diaz er også lige blevet mor igen, som 51 årig

Anmeld Citér

26. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Den statistik du refererer til tager jo ikke hensyn til forskellige former for jobs. Klart at der nok er færre der arbejder med tung manuelt arbejde over 70. Men i de ministerier, jeg har arbejdet i er der mange, der er over 70 før, de går på pension.

Jeg har til gengæld svært ved at forstå, du drager den konklusion, at debatten trigger mig . Jeg forsøger såmænd blot at fremhæve, at det ikke nødvendigvis bliver det hårde og anderledes seniorliv, du beskriver.

Hvad er din definition af “anderledes”? For der kan da ikke være tvivl om, at forældrenes seniorliv bliver anderledes, end det ville have været uden et mindreårigt barn, og anderledes end de fleste seniorers. Vil du bestride dét? 
Jeg mener, at jeg selv har brugt ordet “hårdere”, igen sammenlignet med ikke at have et barn, men har jeg skrevet “hårdt”, så står jeg også ved dét. De fleste oplever nu engang, at livet med hjemmeboende børn - udover at være dejligt, hektisk, sjovt etc. - også byder på krævende, hårde, energidrænende opgaver. Og jeg er nu engang ikke den eneste bedstemor, heller ikke blandt os yngre af slagsen, som, efter at have haft barnebarn til overnatning, må konstatere, at afbrudt søvn, vilde lege, dét konstant at skulle være opmærksom og til rådighed er mere udmattende, fysisk og mentalt, end det var, da vi var 25 år yngre. 

Hvis TS var 17 og gravid, ville du så heller ikke anerkende, at hendes ungdomsliv ville blive anderledes og hårdere både end hendes jævnaldrendes og hendes liv før barnets ankomst? 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Hvad er din definition af “anderledes”? For der kan da ikke være tvivl om, at forældrenes seniorliv bliver anderledes, end det ville have været uden et mindreårigt barn, og anderledes end de fleste seniorers. Vil du bestride dét? 
Jeg mener, at jeg selv har brugt ordet “hårdere”, igen sammenlignet med ikke at have et barn, men har jeg skrevet “hårdt”, så står jeg også ved dét. De fleste oplever nu engang, at livet med hjemmeboende børn - udover at være dejligt, hektisk, sjovt etc. - også byder på krævende, hårde, energidrænende opgaver. Og jeg er nu engang ikke den eneste bedstemor, heller ikke blandt os yngre af slagsen, som, efter at have haft barnebarn til overnatning, må konstatere, at afbrudt søvn, vilde lege, dét konstant at skulle være opmærksom og til rådighed er mere udmattende, fysisk og mentalt, end det var, da vi var 25 år yngre. 

Hvis TS var 17 og gravid, ville du så heller ikke anerkende, at hendes ungdomsliv ville blive anderledes og hårdere både end hendes jævnaldrendes og hendes liv før barnets ankomst? 

Jeg definerer jo netop ikke "anderledes" ligesom jeg heller ikke definerer "normalt" i forhold til hverken senior og/eller ungdomsliv. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Jeg definerer jo netop ikke "anderledes" ligesom jeg heller ikke definerer "normalt" i forhold til hverken senior og/eller ungdomsliv. 

Derfor beder jeg dig definere begrebet. Du afviser blankt, at situationen er anderledes, ergo må du have en klar opfattelse af, hvad anderledes betyder, og den er tydeligvis anderledes (tøhø) end min og ordbogens. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Derfor beder jeg dig definere begrebet. Du afviser blankt, at situationen er anderledes, ergo må du have en klar opfattelse af, hvad anderledes betyder, og den er tydeligvis anderledes (tøhø) end min og ordbogens. 

Jeg spørger jo netop dig om det samme. Hvordan ser det normale seniorliv ud ifølge dig (og ordbogen)?

Nej, jeg har netop ikke en klar definition af hverken det normale eller det anderledes seniorliv. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Jeg spørger jo netop dig om det samme. Hvordan ser det normale seniorliv ud ifølge dig (og ordbogen)?

Nej, jeg har netop ikke en klar definition af hverken det normale eller det anderledes seniorliv. 

Adjektivet anderledes. Uden efterfølgende substantiv. Men nu er der vist gået troll i dette. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Adjektivet anderledes. Uden efterfølgende substantiv. Men nu er der vist gået troll i dette. 

Jo jo forstår godt, at anderledes er et adjektiv! Men ja lad os lade den ligge. Vi bliver nok ikke enige. 

Anmeld Citér

23. juni

Dige

Profilbillede for Dige
Anonym skriver:

51 år og gravid i 5 måned.

Baby er sund og rask.

Det var ikke planlagt, troede jeg var i overgangsalderen....

Jeg er bange for folks fordømmelse, sladder og at mine andre store børn vil blive ramt af at deres middelalderen forældre får en baby.

Hvad ville du gøre?  

Søge senabort. ?

Få barnet? 

Vi er sunde og raske men ja 51 . 

Jeg er 46 år og har født en lille datter for snart 4 mdr siden��

så læste jeg dit indlæg og blev nysgerrig på udfaldet??��

Anmeld Citér

23. juni

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ej det er godt nok vildt, at stå med en graviditet som 51-årige! Wow imponerende, hvad kroppen kan. 
hvis du og din mand har lyst til det, så skal I da klart gennemføre! Hvad andre har lyst til eller tænker skal man være ligeglad med. Jeg er dog med på, at det ofte er nemmere sagt end gjort. Folk vil have fordomme - men det har de jo også hvis man får et barn som 19-årige! 
gør hvad du føler er rigtigst  

kæmpe kram 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.