Anonym skriver:
Den statistik du refererer til tager jo ikke hensyn til forskellige former for jobs. Klart at der nok er færre der arbejder med tung manuelt arbejde over 70. Men i de ministerier, jeg har arbejdet i er der mange, der er over 70 før, de går på pension.
Jeg har til gengæld svært ved at forstå, du drager den konklusion, at debatten trigger mig
. Jeg forsøger såmænd blot at fremhæve, at det ikke nødvendigvis bliver det hårde og anderledes seniorliv, du beskriver.
Hvad er din definition af “anderledes”? For der kan da ikke være tvivl om, at forældrenes seniorliv bliver anderledes, end det ville have været uden et mindreårigt barn, og anderledes end de fleste seniorers. Vil du bestride dét?
Jeg mener, at jeg selv har brugt ordet “hårdere”, igen sammenlignet med ikke at have et barn, men har jeg skrevet “hårdt”, så står jeg også ved dét. De fleste oplever nu engang, at livet med hjemmeboende børn - udover at være dejligt, hektisk, sjovt etc. - også byder på krævende, hårde, energidrænende opgaver. Og jeg er nu engang ikke den eneste bedstemor, heller ikke blandt os yngre af slagsen, som, efter at have haft barnebarn til overnatning, må konstatere, at afbrudt søvn, vilde lege, dét konstant at skulle være opmærksom og til rådighed er mere udmattende, fysisk og mentalt, end det var, da vi var 25 år yngre.
Hvis TS var 17 og gravid, ville du så heller ikke anerkende, at hendes ungdomsliv ville blive anderledes og hårdere både end hendes jævnaldrendes og hendes liv før barnets ankomst?
Anmeld
Citér