Jeg er usikker på, hvorfor så mange i tråden er inde på abort, når TS nu er i 5. måned. Et samråd vil aldrig nogensinde bevilge en senabort af et sundt og raskt barn hos en sund og rask mor, alene på baggrund af alder. Så med mindre TS kunne være interesseret i at søge abort i udlandet, er det unødvendigt at diskutere.
Kære TS. Jeg ved ikke om det giver mening at ønske tillykke, nu du er i tvivl. Kun du og din partner kan sammen vurdere hvad der er det rigtigste - eller mindst dårlige - at gøre.
Hvis I ender med at beslutte at I ikke magter opgaven er bortadoption vel nok en mulighed. Men det hører jeg ikke er en del af dine overvejelser. Jeg vil tro, at den største fortrydelse vil ligge i at lade frygten for andres holdninger være det som bestemmer. Selv ville jeg tage barnet som den overraskelse det var og forsøge at arbejde med at det var okay at alt var overvældende og anderledes nu man uventet skulle være mor i en sen alder.
Måske skal I opsøge støtte og rådgivning, en psykolog eller Mødrehjælpen kunne være bud?
Jeg ønsker jer alt det bedste!
Anmeld
Citér