Anonym skriver:
Hold da op en generalisering. Så mine børn lever sundere end mange andre fordi jeg aldrig køber forarbejdet mad. Ej come on.
Jeg er både folkeskole og friskolemor og jeg har ALDRIG slækket på forældreskabet i folkeskolen.
Jeg startede faktisk som folkeskolemor, men valgte at flytte mit ene barn til en friskole, men lade den anden gå. Og jeg oplever ikke anderledes forældreskab i folkeskoleklassen kontra friskoleklassen.
Jeg enig med dig i at der er stor forskel på friskole kontra folkeskole. Og også i forhold til normeringer. Men det er altså ikke alle folkeskoleforældre der er ligeglade med deres børn og ikke engagerer sig.
Det er jo heller ikke det hun skriver. At alle folkeskoleforældre er ligeglade. Det er da at køre ud af en tangent og afspore diskussionen.
Det er min erfaring, at der er en vis sandhed i det, hun skriver - om ikke andet fordi friskoler kan smide barnet ud, såfremt forældrene ikke indordner sig efter reglerne (selvom der selvfølgelig skal mere til end et par dages ferie). En del af mantraet man køber ind på i de fri- og privatskoler, jeg kender, er at man som forældre skal engagere sig en del i forhold til folkeskolen.
Hvad de første par sætninger har af relevans kan jeg ikke helt forstå.
Anmeld
Citér