Testtråd oktober og november

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2023

mor_til_2_

Bluey skriver:

Tak for dine søde ord

Og du skal SLET ikke undskylde! Jeg kunne jo læse, at mange andre også havde haft vildt gode erfaringer ligesom dig, og det var mit helt eget valg at prøve det også. Og måske er det slet ikke det, der har gjort det skørt, for min cyklus opførte sig også lidt underligt, før jeg prøvede. Så du skal virkelig ikke undskylde, jeg sætter så meget pris på personlige anbefalinger og erfaringer, for når man googler står der bare de samme ting på 100 forskellige hjemmesider

Jeg skal nok give en update, når jeg får fat på lægen i morgen

Årh altså. Det er jeg glad for

jeg glæder mig til at hører hvad lægen siger. Og håber du kan sove i nat

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2023

Sbb1990

mor_til_2_ skriver:

Tusind tusind tak det er bare fantastisk. 

Det er det virkelig. Krydser for, at alt bare gå let og graviditeten ikke bliver hård

Anmeld Citér

15. november 2023

Sbb1990

Love Angel skriver:

Ifølge min app så skal jeg ha ægløsning D. 19 

min ægløsningstest fra idag lignet den fra igår. Jeg ved virkelig ikke om vi skal have sex i aften, hvis nu ægløsningstesten bliver positiv imorgen. Eller om vi skal vente. Ved det virkelig ikke.

hvornår har i været sammen? Og hvilket dag tror du at din æl faldt?

og hvad skal jeg så sige? Min mand kan Aller maks 3 gange på en månede. Vi vil umuligt kunne være sammen mere end de 3 dage på en månede det er pisse træls når man skal lave en baby.

Nåh ja, det nævnte du godt. Ja så skal det virkelig times. Men i følge min app er det høj”sæson” dagen før forventet mens, på dagen og dagen efter. Jeg havde ægløsning d. 12. Vi havde sex d.8 d. 11 og 12., så må vi se. Så måske du skal gå efter de tre dage lige omkring, hvis han kan holde til det så tæt på hinanden. Men jeg har lært, at det er bedst op til ægløsningen, fordi sæden jo kan leve længere tid i kvindens krop, men jeg skal ikke gøre mig klog på det. Men det lever jeg lidt efter, når vi ikke er sammen oftere.

Anmeld Citér

15. november 2023

Sbb1990

__anonym skriver:

Vi fik taget blodprøver (hormoner, kromosomer, blodets evne til at størkne m.m), men jeg fik taget flest. Slutteligt blev jeg scannet. Alle prøverne så fine ud. Dog i forbindelse med udredningen konstaterede min egen læge, at jeg har for lavt stofskifte + antistoffer. Kom straks i behandling. 

Som et forsøg skulle jeg tage Lutinus fra positiv test til 12+ for at se om det kunne hjælpe med at holde på graviditeten

Okay, fedt lige at høre. Afventer nemlig på tredje dagen at en sygeplejerske ringer. Aner ikke om min mand skal med. De skriver intet i indkaldelsen. Men håber alt kan fikses og testes samme dag og det kun er svarene man skal vente på. Hvor længe gik der fra undersøgelse og blodprøver til svaret kom?

Anmeld Citér

15. november 2023

Sbb1990

MortilF skriver:

Åh hvor jeg håber, at du får ret

Det bløder stadig og virker ikke til at aftage. Så nu er jeg blevet henvist til gynækolog. Der skal jeg så hen på fredag, hvor hun bl.a. vil scanne mig og se om hun kan finde en årsag og se hvad der foregår derinde.

Du må lige give lyd, hvad gynækologen siger så. Krydser for dig!

Anmeld Citér

15. november 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Sbb1990 skriver:

Nåh ja, det nævnte du godt. Ja så skal det virkelig times. Men i følge min app er det høj”sæson” dagen før forventet mens, på dagen og dagen efter. Jeg havde ægløsning d. 12. Vi havde sex d.8 d. 11 og 12., så må vi se. Så måske du skal gå efter de tre dage lige omkring, hvis han kan holde til det så tæt på hinanden. Men jeg har lært, at det er bedst op til ægløsningen, fordi sæden jo kan leve længere tid i kvindens krop, men jeg skal ikke gøre mig klog på det. Men det lever jeg lidt efter, når vi ikke er sammen oftere.

Du skrev dagen før forventet mens men ved godt at du mener ægløsning

Og jeg prøver også at gå ud efter de dage før ægløsning. 
Nu har vi været sammen igår så må jeg se hvad testen siger også tar vi det derfra og ser hvor de 2 gange mere hvor de kommer til at ligge.

Anmeld Citér

15. november 2023

Bluey

Årh altså. Det er jeg glad for

jeg glæder mig til at hører hvad lægen siger. Og håber du kan sove i nat

Jeg fik da sovet lidt

Nu har jeg både været hos læge og efterfølgende gynækolog, og jeg er ikke rigtig blevet klogere. Gynækologen sagde, at hvis jeg er gravid, er det stadig for tidligt til at kunne se på en scanning (det vidste jeg egentlig godt), så jeg har fået en tid igen om 14 dage. Hun sagde, at hun mere syntes, at det ligner, jeg er ved ÆL-tidspunktet, og jeg fatter absolut ingenting af det. Og så tog hun en blodprøve, som jeg får svar på i morgen eller fredag.

Så alt i alt en forvirrende omgang, og det har jeg nu både lægens og gynækologens ord for også

Anmeld Citér

15. november 2023

mor_til_2_

Bluey skriver:

Jeg fik da sovet lidt

Nu har jeg både været hos læge og efterfølgende gynækolog, og jeg er ikke rigtig blevet klogere. Gynækologen sagde, at hvis jeg er gravid, er det stadig for tidligt til at kunne se på en scanning (det vidste jeg egentlig godt), så jeg har fået en tid igen om 14 dage. Hun sagde, at hun mere syntes, at det ligner, jeg er ved ÆL-tidspunktet, og jeg fatter absolut ingenting af det. Og så tog hun en blodprøve, som jeg får svar på i morgen eller fredag.

Så alt i alt en forvirrende omgang, og det har jeg nu både lægens og gynækologens ord for også

Hvor er det underligt ? og ægløsning ? altså sagde du at du testede positiv på en graviditets test ? for så du jo som udgangspunkt gravid ? og derfor får man ikke ægløsning ? eller er jeg helt forkert på den

Det bliver spændene hvad blodprøven siger imorgen hvor langt ville du være ud fra dine egne beregninger hvis man ikke tænker blødningen som en mens

Anmeld Citér

15. november 2023

Bluey

mor_til_2_ skriver:

Hvor er det underligt ? og ægløsning ? altså sagde du at du testede positiv på en graviditets test ? for så du jo som udgangspunkt gravid ? og derfor får man ikke ægløsning ? eller er jeg helt forkert på den

Det bliver spændene hvad blodprøven siger imorgen hvor langt ville du være ud fra dine egne beregninger hvis man ikke tænker blødningen som en mens

Ja, og jeg viste hende billeder af den positive graviditetstest og det hele

Og ja, jeg har præcis samme tanke som dig, og derfor er jeg endnu mere forvirret efter den kommentar Hun kunne se en ægblære - aner ikke hvad det betyder.

Men altså mine tests bliver mere og mere positive - den første jeg tog i går var lidt svag, den i morges var meget tydeligere, og den her til eftermiddag (på tynd urin) var samme styrke som den i morges. Så et eller andet sker der i hvert fald. Jeg havde sidste positive ÆL-test den 25. oktober, så hvis jeg regner med, at jeg var 2+0-ish der, må jeg være omkring 4+6 i dag, måske lidt kortere. 

Nu må jeg bare vente på prøvesvar og ny scanning om 14 dage, og så følger jeg selv lidt med på tests indtil da for at se, om de bliver svagere eller tydeligere

Er alt stadig fint hos dig?

Anmeld Citér

15. november 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Sbb1990 skriver:

Du må lige give lyd, hvad gynækologen siger så. Krydser for dig!

Tak. Det skal jeg nok.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.