Hjælp, søger råd og vejledning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2023

Krøltop

Anonym skriver:

Nej jeg får intet udover de 18 enheder. Skal ind til opfølgning imorgen el onsdag afventer opkald fra dem. De talte om det i tlf at det ikke var nok det jeg fik og at der skulle gives insulin til dagen og mellem måltiderne.

Ok … mål dit antal af ketoner. Du bruger blot nogle andre strimler. Måske har din mor nogle liggende. Ellers kan de hjælpe på et apotek. 
Man skal måle ketoner hvis blodsukkeret har været højt i cirka 5-6 timer. 
Vær opmærksom på om du får det dårligt. 
Hvis de siger du skal have insulin til måltidenerne … forventer de så at du ikke spiser inden i morgen. De må da sige hvad du skal gøre..? Det er først i morgen du skal ind og tale med lægen..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2023

Anonym trådstarter

Krøltop skriver:

Ok … mål dit antal af ketoner. Du bruger blot nogle andre strimler. Måske har din mor nogle liggende. Ellers kan de hjælpe på et apotek. 
Man skal måle ketoner hvis blodsukkeret har været højt i cirka 5-6 timer. 
Vær opmærksom på om du får det dårligt. 
Hvis de siger du skal have insulin til måltidenerne … forventer de så at du ikke spiser inden i morgen. De må da sige hvad du skal gøre..? Det er først i morgen du skal ind og tale med lægen..?

Har ringet ind i morges, og afventer opkald fra lægen. Jeg presser så meget jeg kan. 

Anmeld Citér

8. maj 2023

Carina:-)

Anonym skriver:

Høre lige her alle sammen! Jeg er godt træt af mange af jer tror at folk lyver herinde! Jeg er ikke en af dem. 

Hvad der kommer til min diabetes så skal jeg til opfølgning på tirsdag el onsdag med en diabetes læge. Det jeg har er ikke en graviditet sukkersyge. 

Og krøltop har ret i hvad hun skriver. Lægen sagde nemlig at det var helt forkert det jeg har fået. Og der skulle suspenderes med insulin mellem måltiderne.

Min sukker falder ikke, heller ikke på de 18 enheder. Den steg til 20,0 halvanden time efter jeg havde skudt det ind.

Det ret trættende at skulle forklare sig selv om og om igen. 

Dette opslag handlede jo ikke om min skat. Men om min behandling, som der nu er kommet styr på.

Bare lige for at berolige dig.

Så er det helt normalt at du ikke kan se  et fald i blodsukker. 

Der går lige nogle dage  med regelmæssig indtag af insulin inden det har effekt.

Jeg har slettet dit billede.

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Bare lige for at berolige dig.

Så er det helt normalt at du ikke kan se  et fald i blodsukker. 

Der går lige nogle dage  med regelmæssig indtag af insulin inden det har effekt.

Jeg har slettet dit billede.

Okay men den stiger jo. Den gik fra at være 16 til 18 og 20 i nat og hertil morgen var den faldet til 12,8.

Jeg må afvente svar fra lægen.

Anmeld Citér

8. maj 2023

Carina:-)

Anonym skriver:

Okay men den stiger jo. Den gik fra at være 16 til 18 og 20 i nat og hertil morgen var den faldet til 12,8.

Jeg må afvente svar fra lægen.

Du er " i bund" depoterne skal fyldes op . Og det hele skal spille . Det tager lidt tid. 

Hvis du er meget utryg - synes jeg du skal ringe . 

Men det er helt normalt.  Og skal nok blive bedre.

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Du er " i bund" depoterne skal fyldes op . Og det hele skal spille . Det tager lidt tid. 

Hvis du er meget utryg - synes jeg du skal ringe . 

Men det er helt normalt.  Og skal nok blive bedre.

Det vidste jeg ikke, men det giver mening.

Jeg slår koldt vand i blodet

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Så du påstår jeg jeg lyver! Her er dokumenteret jeg betaler faktisk 55 procent.

Syntes du skal lære og læse den danske lovgivning

Frækt at jeg skal "bevise" jeg taler sandt!

Jeg siger såmænd ikke, at du lyver.  Men du siger at reglen er at alle der er bosat i udlandet betaler minimim 50% i skat, og det er ikke reglen. Så du er fejlinformeret. Sikke dog en forsvarsposition at stille sig i....

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Tak

Har skrevet det skal slettes. I frustration så jeg ikke mit cpr nr. Blev bare ked og gal når jeg bliver udstillet som løgner. 

Ej stop lige dig selv. Mht skatteprocent har ingen sagt at du lyver. Vi er flere der informerer dig om at ikke alle betaler 50% i skat når man får Su i udlandet.  Det er ganske simpel information.  Ingen har bedt dig om at bevise noget. Det er dig selv der får pisket den stemning op. 

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ej stop lige dig selv. Mht skatteprocent har ingen sagt at du lyver. Vi er flere der informerer dig om at ikke alle betaler 50% i skat når man får Su i udlandet.  Det er ganske simpel information.  Ingen har bedt dig om at bevise noget. Det er dig selv der får pisket den stemning op. 

Hvad snakker du om? 

Det er den danske lovgivning som siger at hvis du bor permanent i udlandet og har indtjening i dk skal du mindst betale 50 procent.

Når i skriver at i selv har betalt 39 procent og blot til info! Ja så er det som at sige at jeg lyver! 

Jeg pisker ikke en unødvendig stemning op. 

Jeg ved ikke hvad i/du forventer fra mig. Og hvorfor gå op i hvor meget skat jeg betaler? 

Jeg spørger ikke dig hvad du betaler. Jeg fortæller hvor meget jeg selv betaler og mener så jeg har ret til gratis lægehjælp som nu er blevet bekræftet af lægen, så hvorfor blive ved med at tale om skat? Mit opslag handler jo ikke om skat. 

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad snakker du om? 

Det er den danske lovgivning som siger at hvis du bor permanent i udlandet og har indtjening i dk skal du mindst betale 50 procent.

Når i skriver at i selv har betalt 39 procent og blot til info! Ja så er det som at sige at jeg lyver! 

Jeg pisker ikke en unødvendig stemning op. 

Jeg ved ikke hvad i/du forventer fra mig. Og hvorfor gå op i hvor meget skat jeg betaler? 

Jeg spørger ikke dig hvad du betaler. Jeg fortæller hvor meget jeg selv betaler og mener så jeg har ret til gratis lægehjælp som nu er blevet bekræftet af lægen, så hvorfor blive ved med at tale om skat? Mit opslag handler jo ikke om skat. 

Vil også lige hvis i ikke har læst alle kommentarer så bor jeg uden for Europa. Så nytter det jo ikke i nævner lande der er i Europa. Det kan være man kan nøjes med 39 procent når man er i Europa, det kan jeg ikke udtale mig om.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.