Anonym skriver:
Ja da. https://skat.dk/data.aspx?oid=2060752
Hvis man. f.eks får dansk SU og har bosat sig i Sverige, så betaler man ikke skat af SU'en. Det skyldes de har en dobbeltbeskatningsaftale. Det har tidligere været det samme hvis man bor i Tyskland, skal ikke kunne sige om det stadig er sådan.
Men det korte af det lange er at det altså er meget individuelt hvor meget skat man skal betale hvis man er bosat i udlandet.
Jamen du må da hjertens gerne svare og debattere, men så behøver du måske ikke undre dig så meget over at vi andre gør det samme.
Jamen det stadigvæk ikke relevant i mit tilfælde jo.
Jeg bor jo ikke i Sverige.
Men det jo bare heldigt for dem som ikke betaler skat I dk men benytter sig af muligheden for at få su.
Jeg er ikke en af dem og hvis jeg havde muligheden havde jeg alligevel ikke benyttet mig af det, da jeg personligt mener at alle som modtager en form for ydelse fra staten skal bidrage og betale skat.
Fedt for dem som kan undvære at betale skat. Men nu jeg rigtig glad for at betale skat. Og elsker de ydelser jeg kan benytte mig af fordi jeg netop betaler skat. Netop gratis lægehjælp.
Jeg har forstået dit budskab, det bare ikke noget jeg kan eller vil benytte mig af. (Hvis jeg havde mulighed)
Også lærte jeg noget nyt idag og det bare dejligt. Tak for info
Anmeld
Citér