En svær situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2023

Anonym

Men flere af de sygdomme som der går historier om skyldes vaccinen, kan debutere omkring den alder hvor vaccinen gives. Det gør jo ikke at der er en sammenhæng…. Tænker virkelig at jer der spreder de der historier skal have rigtig godt belæg for det. Har i nogle studier, der kan bekræfte de ting eller er det bare rygter og skræmmehistorier? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2023

Anonym

Men flere af de sygdomme som der går historier om skyldes vaccinen, kan debutere omkring den alder hvor vaccinen gives. Det gør jo ikke at der er en sammenhæng…. Tænker virkelig at jer der spreder de der historier skal have rigtig godt belæg for det. Har i nogle studier, der kan bekræfte de ting eller er det bare rygter og skræmmehistorier? 

Når man bliver ramt af en sygdom kort til efter at været blevet vaccineret, så er der med høj sandsynlighed en sammenhæng mellem de to. Det kan fx være, at der har været noget i vaccinen, som har aktiveret en sygdom i kroppen, der har været i dvale.

Der er masser af studier omkring det. Søg evt. på Google.

Mit barn skal i hvertfald aldrig have den vaccine.

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Når man bliver ramt af en sygdom kort til efter at været blevet vaccineret, så er der med høj sandsynlighed en sammenhæng mellem de to. Det kan fx være, at der har været noget i vaccinen, som har aktiveret en sygdom i kroppen, der har været i dvale.

Hvis du kan finde en ordentlig kilde der kan bekræfte din påstand så kom med den? Jeg har allerede lagt et link til en artikel der gennemgår flere studier og de understøtter ikke det du siger. 

Anmeld Citér

29. marts 2023

Pb18

Anonym skriver:

Mine har også fået alle de almindelige i børneprogrammet minus corona. 

De har heller ikke fået HPV, og skal bestemt ikke have den. Når man gør det op, så kan det ikke "betale" sig. Alt for stor risiko og for mange piger og kvinder har fået ødelagt deres liv. Når man i denne vaccine kun er "dækket" (hvilket man ikke helt er) ind over for 2 ud af, var det 14 eller 17 kræftformer, man kan få dernede, så er det SIMPELTHEN ikke godt nok. Jeg TØR ikke. Hvis de en dag kommer op med en, som dækker langt over halvdelen, og bivirkningsraten er langt lavere, så vil jeg overveje den. Måske

Men jeg kan godt forstå jer, det må ikke være sjovt at være uenige på et sådanne vigtigt område. Min x og jeg er heldigvis enige, og min mand og jeg, som ofte ser forskelligt på tingene, er også her enige (ikke at han har noget at skulle have sagt, men selv her har vi samme syn på sagen). Jeg kender personligt kun til én, som har fået den, og hun kæmper med celleforandringer trods vaccinen, hun fik at vide, den ikke havde effekt på hende, så det er også en faktor at tage med i ligningen foruden alt det andet

Det er fair ikke at ønske at vaccinere men lad være med at sprede forkert information. Vaccinen beskytter mod 7 typer og det er dem der er ansvarlig for 90% af kræfttilfældene. 

Om man så stadig ikke mener at det er risikoen værd, er jo op til en selv. Mine børn får den når de er gamle nok og jeg fik den også selv (selvbetalt) da den kom på markedet. 

Anmeld Citér

29. marts 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har lige set en dokumentar om en ung pige, der blev ramt af sclerose kort tid efter at have fået HPV vaccinen, og hun kan dårligt nok gå den dag i dag. Hun er desværre langt fra den eneste, der er blevet ramt af slemme bivirkninger pga. vaccinen.

Jeg er ikke vaccine modstander, men lige præcis den her vil jeg ikke give min datter.

Sclerose er ikke en bivirkning af HPV-vaccinen. Flere studier, bl.a. et stort dansk, tilbageviser, at der er nogen sammenhæng. 

Sclerose rammer primært kvinder (2/3), og en del af dem er unge - med eller uden HPV-vaccine. At nogle får sygdommen kort efter deres vaccine er statistisk uundgåeligt - ligesom nogle får den kort efter et tandlægebesøg, deres første kys eller et besøg på Burger King. 

Anmeld Citér

29. marts 2023

Pb18

Mor og meget mere skriver:

Sclerose er ikke en bivirkning af HPV-vaccinen. Flere studier, bl.a. et stort dansk, tilbageviser, at der er nogen sammenhæng. 

Sclerose rammer primært kvinder (2/3), og en del af dem er unge - med eller uden HPV-vaccine. At nogle får sygdommen kort efter deres vaccine er statistisk uundgåeligt - ligesom nogle får den kort efter et tandlægebesøg, deres første kys eller et besøg på Burger King. 

Nemlig og der kan tilføjes at Danmark  jo er desværre blandt de lande hvor risikoen for at få sclerose er højest - og sådan har det været længe før der var noget der var en hpv vaccine. 

Anmeld Citér

29. marts 2023

Anonoda

WOW hvor er der meget misinformation i denne tråd. Den første vaccine mod kræft og så kan man være i tvivl.. Selv de læger, som mener, at vaccinen skal undersøges nærmere, anbefaler stadig, at man vaccinerer sine døtre! F.eks. Jesper Mehlsen. 
Jeg synes virkelig, man er helt i hegnet, hvis man ikke vaccinerer sin datter mod denne kræftform. 

Anmeld Citér

29. marts 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har en pige og en dreng som begge har fået den og begge dyrker sport på højt plan. De har ingen bivirkninger haft. Jeg kunne ikke drømme om, at de ikke fik den. Jeg vil på ingen måder være med til, at øge risikoen for, at de ville kunne få kræft velvidende om, at der faktisk er en vaccine som hjælper dem. 

Når hun er 18 år skal hun selv betale for den og det afholder rigtig mange for, at få den. Men hun kan gå til lægen uden din kæreste (og din) viden når hun er 15 år og få den. Så må man håbe på, at hun ikke har være seksuelt aktiv inden. 

Anmeld Citér

29. marts 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Nej, der er IKKE nødvendigvis en høj sandsynlighed for sammenhæng. Jeg kan anbefale at google fænomenet korrelation mod kausalitet. Der skal meget mere til end sammenfald i tid.

https://videnskab.dk/kultur-samfund/korrelation-eller-kausalitet-hvornaar-er-der-en-aarsagssammenhaeng/

Anmeld Citér

29. marts 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Må jeg spørge, hvilke bivirkninger?

Ja, de har hovedpine og føler generel ubehag i kroppen, nogle dage mere end andre. De er bare ikke dem selv mere. 
Men det er som sagt en del år siden at de fik vaccinen, så den er jo videreudviklet siden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.