En svær situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2023

fehår

Min mormor døde relativt ung af livmoderhalskræft, så ja, selvfølgelig skal mine tre piger vaccineres, når de bliver gamle nok.

Heldigvis er min mand ganske logisk anlagt og sætter sig gerne ind i diverse studier, hvis han føler sig utryg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2023

Anonym

Denne artikel gennemgår ret grundigt og neutralt en række studier af bivirkninger ved hpv vaccinen. Men det kræver så også at man giver sig ordentligt tid til at læse og forstå så man ikke bare leder efter at blive bekræftet i sin egen holdning. Og det gælder jo begge veje kan man sige. Men det kan måske give et godt udgangspunkt til en konstruktiv samtale.  Den er fra 2016. 

https://ugeskriftet.dk/videnskab/bivirkninger-som-formodes-skyldes-hpv-vaccination-i-danmark

Tilføjer lige at jeg selv er vaccineret og vores to piger også skal med mindre de selv nægter. 

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jeg tænker du skal have ham til en læge, for jeres datter skal ikke ligge under for at far kun går ud fra skrækhistorier 

Problemet er bare, at det vil han ikke. Han siger, at man heller ikke altid kan stole på en læge

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Du kan finde links til læsning for ham her:

https://www.ssi.dk/vaccinationer/boernevaccination/vaccination-mod-livmoderhalskraeft/ssi-forskning-i-hpv

Tak. Så må jeg se om jeg kan få ham til det hvilket jeg desværre tvivler på

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Min mormor døde relativt ung af livmoderhalskræft, så ja, selvfølgelig skal mine tre piger vaccineres, når de bliver gamle nok.

Heldigvis er min mand ganske logisk anlagt og sætter sig gerne ind i diverse studier, hvis han føler sig utryg.

Det gør min desværre ikke  Jeg har endda sagt til ham, at jeg nok skal læse op på og undersøge mulige bivirkninger osv. i håb om at han så også vil gøre det modsatte…. Men nej…manden er fandme så stædig

Anmeld Citér

28. marts 2023

fehår

Anonym skriver:

Det gør min desværre ikke  Jeg har endda sagt til ham, at jeg nok skal læse op på og undersøge mulige bivirkninger osv. i håb om at han så også vil gøre det modsatte…. Men nej…manden er fandme så stædig

Det er fandme egoistisk at være stædig på potentiel bekostning af ens børns helbred. Det ville jeg ikke være bleg for at sige direkte til ham.

Anmeld Citér

28. marts 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Problemet er bare, at det vil han ikke. Han siger, at man heller ikke altid kan stole på en læge

Hvem stoler han så på? 

Så han stoler ikke på læger men nyheds stationer?

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Det er fandme egoistisk at være stædig på potentiel bekostning af ens børns helbred. Det ville jeg ikke være bleg for at sige direkte til ham.

Jeg er helt enig

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvem stoler han så på? 

Så han stoler ikke på læger men nyheds stationer?

Ja åbenbart  Og han har endda før sagt at medierne er med til at puste en lille historie op osv.

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym

Hvordan har han det med de andre vacciner ? 
hpv vaccinen er jo en del af børnevaccine programmet. Da de andre vacciner kom frem i sin tid var der også en masse bivirkninger og de er blevet tilpasset med årene. Det samme er sket med hpv vaccinen og alle andre vacciner for den sags skyld. 

Havde forstået ham hvis den stadig var helt ny. Men den er over 10 år gammel nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.