En svær situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2023

Krøltop

Pb18 skriver:

Det er fair ikke at ønske at vaccinere men lad være med at sprede forkert information. Vaccinen beskytter mod 7 typer og det er dem der er ansvarlig for 90% af kræfttilfældene. 

Om man så stadig ikke mener at det er risikoen værd, er jo op til en selv. Mine børn får den når de er gamle nok og jeg fik den også selv (selvbetalt) da den kom på markedet. 

Helt enig … lad være med at sprede misinformation.

“Når børn bliver vaccineret mod HPV, er de beskyttet mod næsten 9 ud af 10 tilfælde af analkræft og kønsvorter. Piger er også beskyttet mod 9 ud af 10 tilfælde af livmoderhalskræft og mod nogle tilfælde af kræft i skeden og de ydre kønsorganer.

HPV består af mange undertyper. HPV er årsag til sygdomme som fx kønsvorter, mens andre typer af HPV er årsag til kræfttyper hos både kvinder og mænd. Hos kvinder kan HPV forårsage livmoderhalskræft, kræft i skeden og de ydre kønsorganer, mens det hos begge køn kan give analkræft og mundsvælgkræft samt peniskræft hos mænd.

HPV er hvert år skyld i ca. 810 tilfælde af kræft i Danmark.”

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2023

1518

Jeg er blandt de årgange, der fik den tilbudt gratis, da den blev introduceret. Jeg fik den uden at tøve og har ingen bivirkninger haft. Vi har endnu ikke haft snakken om den herhjemme (den ældste er kun 7), men jeg kan ikke forestille mig, at vi siger nej til den. Jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis en af mine piger fik en kræftform, som jeg havde mulighed for at være med til at beskytte hende imod. 

Anmeld Citér

1. april 2023

Hanspige

Send ham et link til denne tråd

Anmeld Citér

1. april 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Hvorfor skulle han ikke have skylden? Det er jo noget, som han med stor sandsynlighed kunne have afværget ved at oplyse sig selv.

Prøv at forklar ham det Det er umuligt at få ham til at se det…

Anmeld Citér

1. april 2023

Anonym trådstarter

Hanspige skriver:

Send ham et link til denne tråd

Det har jeg virkelig lyst til, men tror han bliver sur og vil føle sig ført bag lyset..

Anmeld Citér

1. april 2023

fehår

Anonym skriver:

Prøv at forklar ham det Det er umuligt at få ham til at se det…

Men har du sagt det ærligt?

Anmeld Citér

4. april 2023

Anonym trådstarter

Vi har lige diskuteret det igen. Dog uden at blive uvenner den her gang. 

Nu vil han lade beslutningen være op til hende Altså når hun bliver 12 skal/må hun selv bestemme om hun vil have den eller ej. Jeg syntes slet ikke, at hun skal have det valg. Det er hun alt for ung til! 

Og han er meget tæt på at gå med til at hun får den, men kun for at gøre mig tilfreds hvilket jeg ikke syntes er fair eller vil gå med til

Anmeld Citér

5. april 2023

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Hold da op, sikke en mand du har! Een ting er at man kan føle sig usikker når det drejer sig om et emne man ingen viden har om, men så ikke at gide at sætte sig ind i det emne, når informationen er tilgængelig med de kæmpestore konsekvenser det kan have til følge er i min optik er åndelig dovenskab og helt utilgiveligt. 

Tag du din datter i hånden uden de store forklaringer når hun bliver 12 og få hende vaccineret. 

Anmeld Citér

5. april 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Vi har lige diskuteret det igen. Dog uden at blive uvenner den her gang. 

Nu vil han lade beslutningen være op til hende Altså når hun bliver 12 skal/må hun selv bestemme om hun vil have den eller ej. Jeg syntes slet ikke, at hun skal have det valg. Det er hun alt for ung til! 

Og han er meget tæt på at gå med til at hun får den, men kun for at gøre mig tilfreds hvilket jeg ikke syntes er fair eller vil gå med til

Hvorfor synes du ikke hun er gammel nok til selv at tage den beslutning som 12-årig? 

synes det lyder som en god løsning for alle partner. 

Anmeld Citér

5. april 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Hvorfor synes du ikke hun er gammel nok til selv at tage den beslutning som 12-årig? 

synes det lyder som en god løsning for alle partner. 

Fordi hun stadig er et barn. 
Et 12 årig barn ved ikke hvad kræft er. Eller det gør vores datter ikke. Og jeg tænker, at hun tænker mere på, at det vil gøre ondt at blive stikket og ikke vil kende til mulige konsekvenser ved at sige nej til vaccinen. Tror bare, at hun vil kunne finde på at sige nej fordi hun ikke vil stikkes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.