En svær situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.164 visninger
71 svar
108 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2023

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg er dybt uenige om vores datter som bliver 12 år skal vaccineres med HPV vaccinen. 

Så jeg vil gerne høre både fra jer der har fået jeres børn vaccineret om hvorfor og fra jer hvor I vælger den fra om hvorfor?? 

Vi kan simpelthen ikke blive enige, så hvad foreslår I at vi gør?? Min kæreste vil ikke engang gå med til at tage til lægen og høre en lægefaglig grund/vurdering osv. Så det er faktisk ikke særlig fedt at være så uenige  Det ender nok med at jeg ikke kan få ham overbevidst om at hun skal vaccineres og så må jeg bare håbe at når hun bliver 18 år, at hun lader sig vaccinere, krydse fingre for at hun lader sig screene jævnligt ����og håbe på, at hun ikke får kræft

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er dybt uenige om vores datter som bliver 12 år skal vaccineres med HPV vaccinen. 

Så jeg vil gerne høre både fra jer der har fået jeres børn vaccineret om hvorfor og fra jer hvor I vælger den fra om hvorfor?? 

Vi kan simpelthen ikke blive enige, så hvad foreslår I at vi gør?? Min kæreste vil ikke engang gå med til at tage til lægen og høre en lægefaglig grund/vurdering osv. Så det er faktisk ikke særlig fedt at være så uenige  Det ender nok med at jeg ikke kan få ham overbevidst om at hun skal vaccineres og så må jeg bare håbe at når hun bliver 18 år, at hun lader sig vaccinere, krydse fingre for at hun lader sig screene jævnligt ����og håbe på, at hun ikke får kræft

Hvad er hans argument for et nej til vaccinen, og følger hun ellers børnevaccinationsprogrammet? 

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym

Nu har jeg ikke selv børn i den alder endnu, men jeg var selv i den generation som fik HPV vaccine som de første og alle pigerne på min årgang fik den. Nu ved jeg ikke hvad er årsagen til at han ikke vil have h7n skal have den, men ud af alle dem jeg kender er der ikke nogen som har fået andet end alm bivirkninger som ondt i armen, og så var der en som var syg ca et døgn efter hver vaccination, men det er det eneste jeg kender til folk med bivirkninger.

Jeg er også selv rigtig glad for at jeg nåede at få den inden jeg blev seksuel aktiv  netop fordi det mindsker risikoen for livmoderhalskræft rimelig betydeligt. Så jeg kan ikke selv se grunden til ikke at få den.

Ved ikke om det kan hjælpe, for ud fra hvad du skriver lyder det til at han bare har taget en beslutning og slet ikke er villig til at lytte til argumenter som ikke støtter han egen holdning. Men håber for dig at du for ham med til at undersøge det nærmere og være villig til at lytte!

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Hvad er hans argument for et nej til vaccinen, og følger hun ellers børnevaccinationsprogrammet? 

Han er blevet skræmt af de grimme bivirkninger man forbandt dengang med vaccinen som man hørte om dengang hvor nogle piger var blevet vaccineret, og kort tid efter blev de syge osv. 

Ja, hun følger ellers vaccinationsprogrammet. Undtagen corona vaccinen. 

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu har jeg ikke selv børn i den alder endnu, men jeg var selv i den generation som fik HPV vaccine som de første og alle pigerne på min årgang fik den. Nu ved jeg ikke hvad er årsagen til at han ikke vil have h7n skal have den, men ud af alle dem jeg kender er der ikke nogen som har fået andet end alm bivirkninger som ondt i armen, og så var der en som var syg ca et døgn efter hver vaccination, men det er det eneste jeg kender til folk med bivirkninger.

Jeg er også selv rigtig glad for at jeg nåede at få den inden jeg blev seksuel aktiv  netop fordi det mindsker risikoen for livmoderhalskræft rimelig betydeligt. Så jeg kan ikke selv se grunden til ikke at få den.

Ved ikke om det kan hjælpe, for ud fra hvad du skriver lyder det til at han bare har taget en beslutning og slet ikke er villig til at lytte til argumenter som ikke støtter han egen holdning. Men håber for dig at du for ham med til at undersøge det nærmere og være villig til at lytte!

Jeg har også sagt til ham, at han ikke engang er villig til at læse op på det, hvilket da er det mindste han kan gøre! 
Vi kom op at diskutere om det i går aftes hvilket resulterer i, at vi nu er uvenner

Anmeld Citér

28. marts 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har også sagt til ham, at han ikke engang er villig til at læse op på det, hvilket da er det mindste han kan gøre! 
Vi kom op at diskutere om det i går aftes hvilket resulterer i, at vi nu er uvenner

Men hvad er hans argument for at hun ikke skal have den? 

Har han kun hørt skrækhistorier omkring piger der har fået den?

Både mig og min søster fik den, min far var aldrig i tvivl om at vi skulle have den. Det er mange år siden og ingen bivirkninger.

Anmeld Citér

28. marts 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Det er så synd, hvad sensationslystne journalister kan gøre for de sager er blevet tilbagevist mange gange siden, men det får jo desværre aldrig den samme pressedækning. Selvfølgelig skal man være påpasselig især med nye vacciner og selvfølgelig skal man reagere ved mulige bivirkninger.

mine piger skal have vaccinen og havde jeg drenge fik de den også.

https://www.information.dk/indland/2018/06/ved-egentlig-omstridte-hpv-vaccine

Anmeld Citér

28. marts 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Generelt - hvis man ikke kan blive enige om at gøre noget, så er status quo det mindst indgribende. Dvs. at man ikke gør noget ændrer mindst, for så er tingene som de altid har været. Har man først gjort noget, så kan det ikke ændres tilbage igen. 
Ud fra det skal I ikke lade hende vaccinere - endnu. Måske hun selv har et ønske om det om et par år, måske din kæreste ændrer mening, måske gør du. Giv det et par år og tag det så op igen. 

Min datter er kun 7 år, men jeg er selv i tvivl. Jeg kender en, som har ladet begge sine piger vaccinere og de har begge fået bivirkninger af det som de aldrig kommer over. Omvendt er det mange år siden og vaccinen er vel blevet videreudviklet siden. Min datter har i øvrigt fulgt børnevaccinationsprogrammet. 

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym

Vores pige er ikke blevet vaccineret,og bliver det heller ikke.

vi synes ikke der har kunne bevises,at det ikke er vaccinen,der er skyld i flere sunde og raske unge piger og kvinder,er blevet meget syge efterfølgende.

kondom er vejen frem,for både graviditet - kønssygdomme og HPV.

Anmeld Citér

28. marts 2023

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men hvad er hans argument for at hun ikke skal have den? 

Har han kun hørt skrækhistorier omkring piger der har fået den?

Både mig og min søster fik den, min far var aldrig i tvivl om at vi skulle have den. Det er mange år siden og ingen bivirkninger.

Ja, han har hørt de der skræk historier og er bange for at vores datter bliver ramt af grimme bivirkninger! Jeg fik den også selv lige da den kom i sin tid og jeg har/fik ingen bivirkninger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.