Samsovning eller ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Synes det er super svært at sige han er kold i røven om en man ikke kender. Han vil ikke sammensove. Og det er jo hans valg. Det vil jeg virkelig heller ikke. Men jeg er nu ikke kold i røven af den grund. Vi er bare forskellige. 

Tænker TS yngste må have været nyfødt da de flyttede sammen? Hendes børn er 2 og 4 og kæresten har boet der i 2 år.... Hvad gjorde I dengang med et helt nyfødt barn? Var han med til fødslen etc (du skylder selvfølgelig ikke noget svar på de spørgsmål - prøver bare at forstå jeres situation).

Kold i røven, er baseret på måden han svarer og kommunikerer med ts. Uanset hvad pokker det så handlede om. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Synes det er super svært at sige han er kold i røven om en man ikke kender. Han vil ikke sammensove. Og det er jo hans valg. Det vil jeg virkelig heller ikke. Men jeg er nu ikke kold i røven af den grund. Vi er bare forskellige. 

Tænker TS yngste må have været nyfødt da de flyttede sammen? Hendes børn er 2 og 4 og kæresten har boet der i 2 år.... Hvad gjorde I dengang med et helt nyfødt barn? Var han med til fødslen etc (du skylder selvfølgelig ikke noget svar på de spørgsmål - prøver bare at forstå jeres situation).

Når en “voksen” mand står og stiller ultimatum omkring sit eget ego og børns trivsel. Så er man sq kold i røven. 

ts:  du fortjener bedre end det der. Hvorfor skal du og dine børn føje ham når han ikke selv kan komme med et kompromis der fungerer for jer alle 

Anmeld Citér

21. februar 2023

Anonym

Mor11 skriver:

Kold i røven, er baseret på måden han svarer og kommunikerer med ts. Uanset hvad pokker det så handlede om. 

Vi kender jo ikke hans side. Men Agree to disagree....

Anmeld Citér

21. februar 2023

Anonym

AnoMor skriver:

Når en “voksen” mand står og stiller ultimatum omkring sit eget ego og børns trivsel. Så er man sq kold i røven. 

ts:  du fortjener bedre end det der. Hvorfor skal du og dine børn føje ham når han ikke selv kan komme med et kompromis der fungerer for jer alle 

Stadig ikke enig. Men det behøver jeg jo heller ikke være

Anmeld Citér

21. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Stadig ikke enig. Men det behøver jeg jo heller ikke være

Så hvis du havde en kæreste der ville samsove med sine børn. Så ville du også bare sige til ham at det bare er ærgerligt. Så må han vælge mellem han eller børnene fremfor at finde et kompromis ? 

Anmeld Citér

21. februar 2023

Anonym

AnoMor skriver:

Så hvis du havde en kæreste der ville samsove med sine børn. Så ville du også bare sige til ham at det bare er ærgerligt. Så må han vælge mellem han eller børnene fremfor at finde et kompromis ? 

Det er jo totalt hypotetisk svar det her. Men jeg ville forhåbentligt have afklaret behov for, hvor man sover før, jeg flyttede ind hos en kæreste med en nyfødt og en 2 årig. 

Jeg tænker da ikke man sover super godt med to så små børn i samme seng. 

Selv da mit eget barn var nyfødt sov jeg sammen med hende alene i soveværelset (var på barsel og ammede og min mand skulle på arbejde). 

Anmeld Citér

21. februar 2023

RB90

Anonym skriver:

Nu er der jo altså mindst lige så mange familier der ikke sover med børnene, som der gør.. begge dele er vel “normalt”..

Jeg er bonusmor og skal ikke sove med børn i sengen eller for den sags skyld i soveværelset. Hverken vores fælles barn eller min bonus. Det fungere så fint! Det har aldrig været er problem herhjemme. Personligt havde jeg heller aldrig valgt at gå i et forhold med en der fortrak det og ville blive ulykkelig hvis det skulle ændres. Det kan jo kun gå galt.

Men ligefrem at antyde at alle bonusforældre absolut SKAL ville have børn i sengen for at få den titel. Så er der vidst lige så mange du må håbe der ikke er forældre for der findes mindst lige så mange “rigtige” forældre der ikke samsover

Der er også forskel på børn der har det fint med at sove alene, og så børn der er rædselsslagne for at sove alene. 
har en datter på 9 der har angst for at ligge alene.

Så det er absolut ikke for min skyld vi gør det og hvis en bonus ikke kunne sætte sig ind i det - var det ret hurtig ovre kan man sige  

Anmeld Citér

21. februar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Tak for alle beskeder.
læser alle.

Kæresten har givet et ultimatum, der siger At hvis jeg vil have den Ekstra seng så flytter han han er ikke interesseret i at sove sammen børn. Da vi snakkede om det i dag sagde han at jeg skulle pakke hans ting og han vil komme og hente dem senere, sagde til ham “ok så køber jeg ikke en seng.”
Jeg er rigtig forvirret angående hvad jeg skal gøre, hvad jeg egentlig skal vælge. 

I går sagde han da jeg spurgte hvordan det ville være hvis vi eventuelt have et fælles barn, at barnet skulle sove i egen seng for dag 1. At det ville være det samme..

Han siger at jeg burde tænke på andre mennesker end mig selv og mine børn og at jeg gør noget fuldstændig stort ud af det.

I går spurgte jeg om han har sovet godt dertil svarede han ja han havde sovet dejligt. Mine børn har vågen mange gange jeg endte med at sove på en madras på gulvet med dem. Av i ryggen. 

i morges spurgte jeg igen “godmorgen har du sovet godt”. Han svarede “ikke super godt. Første gang i lang tid”

han spurgte “hvad med dig”

jeg svarede “nej har faktisk ikke sovet særlig godt” (jeg sov på  madrassen med børnene som igen var kede i nattens løb)

han svarede “nå okay, du har da ellers samsovet som du ville”

I har været sammen i over 2 år og er det først et problem nu? Eller har det været sådan i 2 år? Som sagt, den yngste var vel spæd da han flyttede ind.

Havde jeg fået den besked om at pakke hans ting, så havde jeg gjort det. Han opfører sig som et barn. Dine børn har nogle behov lige nu og dem er han skide kold overfor. Det er jo ikke for evigt, de skal sove hos jer. De er bare ikke klar til at sove alene, børn er forskellige og de ser på dine børns behov. 

Og en seng så de IKKE ligger i sengen, er da en god løsning. Ellers må han da hoppe et andet sted hen og sove.

Hvorfor er hans behov vigtigere end deres? Og som sagt de ligger jo ikke i seng med en ekstra seng ved siden af, så han sover jo ikke SAMMEN med dem, men de har stadigvæk trygheden.

Anmeld Citér

22. februar 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg må også sige at jeg ALDRIG vil lade en kæreste have førsteret over for mine børn. 

Han virker desværre meget umoden omkring det emne og virker som om at han faktisk er ret ligeglad med din og børnenes søvn så længe han selv har det godt.

Må være ærlig og sige at hvis jeg havde en kæreste som gik til "angreb" med at true med at slå op fordi han ikke får sin vilje, ville jeg pænt have smidt hans lort ud af hoveddøren.. håber i finder en løsning så det ikke bliver tilfældet for jer.

Men hvem er vigtigst ? 

Anmeld Citér

22. februar 2023

Anonym

Bed kloven pakke sit lort selv,og sig det skal være væk fra din matrikel inden i aften.

Ham der får du aldrig noget godt ud af,då du skal selvfølgelig vælge dine børns trivsel først.

Landet er fyldt med søde dejlige omsorgsfulde mænd,der vil knuselske ikke kun dig,men også dine børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.