samsovning og ny kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Min datter på snart 7 år har noget med monstre og indbrudstyve i øjeblikket, så vi samsover. Hun har sovet for sig selv og målet er, at hun skal igen, når hun er klar, men lige nu er hun for bange. Og så er det sådan, det er. Samsovning er faktisk også ret hyggeligt, selvom der er mindre plads og søvnen til tider forstyrres. 

Jeg forstår dog godt din kæreste. Jeg ville også synes, det var lidt underligt med andres børn i sengen. Kunne I måske prøve at børnene samsover med hinanden, når han er der? Så ligger de trods alt ikke alene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2022

Anonym

Altså nu må jeg tillade mig at være lidt kæk og sige at din kæreste da bare kan sove i sit eget værelse. Synes ikke at han 'bare' sådan kan komme og sige hvad I/du skal/ikke skal. 
Jeg synes ikke det er fair at de mange kommenterer der giver din kæreste ret, kigger på det med deres "eget synspunkt", det er trods alt en beslutning som I er glade for og I har truffet, så selv hvis den ikke stemmer overens med nogle andre menneskers, så er det jo ikke ensbetydende med at det er forkert. Vi er forskellige, og det er også helt ok at din kæreste ikke synes om det, men han må acceptere at han er kommet til bagefter og det lyder til at I ikke har været sammen længe, derfor er hans behov altså ikke vigtigere end jeres. Derudover så synes jeg faktisk det altid er vigtigere at sætte sine børns behov over sin kærestes. Det er sådan det er at være forældre. Og selv hvis det er dit behov at sove med dem, så er det altså også helt ok, ingen grund til at lade dig blive overbevist om det er forkert. Og nej, du skal ikke til at smide børnene ud af sengen bare fordi folk/din kæreste siger det. Gør det du synes er behageligt, og så accepter at din kæreste måske så ikke vil sove i samme seng/værelse.  

Anmeld Citér

7. oktober 2022

B&J

Både ja og nej.

vores dreng ture ikke sove på egen værelse ved ikke om det er tilfældet her? Så vores dreng sov inde ved os fra han var 2-10år også følte han sig tryg på sit eget værelse. Men han sov på en god madres på gulvet ved os. Så længe han var utryk så sov han inde ved os fordi det er vigtigt et barn føler den tryghed

for ja børne skal være der og han må være der men måske have din kæreste lyst til dig i sengen og det er bestemt ikke nemt når der ligger 3 børn.

Anmeld Citér

7. oktober 2022

RB90

Jeg ville blive ved med at samsove, så må kæresten acceptere eller sove et andet sted. Jeg kan slet ikke forstå dem der skriver at de bare skal sendes på eget værelse  Hvis de var ligeglade ja, men da ikke med tvang. 

min datter på næsten 9 sover hver nat i soveværelset, dog i hendes egen seng. Hun er angst for at sove alene. Og her bor vi ikke sammen med hendes far - men bonus. Måske i kan lave lidt om på sengene? 

børnene var der først

Anmeld Citér

7. oktober 2022

RB90

Anonym skriver:

Altså nu må jeg tillade mig at være lidt kæk og sige at din kæreste da bare kan sove i sit eget værelse. Synes ikke at han 'bare' sådan kan komme og sige hvad I/du skal/ikke skal. 
Jeg synes ikke det er fair at de mange kommenterer der giver din kæreste ret, kigger på det med deres "eget synspunkt", det er trods alt en beslutning som I er glade for og I har truffet, så selv hvis den ikke stemmer overens med nogle andre menneskers, så er det jo ikke ensbetydende med at det er forkert. Vi er forskellige, og det er også helt ok at din kæreste ikke synes om det, men han må acceptere at han er kommet til bagefter og det lyder til at I ikke har været sammen længe, derfor er hans behov altså ikke vigtigere end jeres. Derudover så synes jeg faktisk det altid er vigtigere at sætte sine børns behov over sin kærestes. Det er sådan det er at være forældre. Og selv hvis det er dit behov at sove med dem, så er det altså også helt ok, ingen grund til at lade dig blive overbevist om det er forkert. Og nej, du skal ikke til at smide børnene ud af sengen bare fordi folk/din kæreste siger det. Gør det du synes er behageligt, og så accepter at din kæreste måske så ikke vil sove i samme seng/værelse.  

Så enig i din beskrivelse.

Anmeld Citér

7. oktober 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg tror jeg ville have et soveværelse der kun er jeres og så lave en familieseng i et andet værelse som du kan sove med børnene i

Anmeld Citér

7. oktober 2022

Kastanje

Jeg synes det er mere nuanceret end som så.

En mor med en godt kærlighedsliv - en kærlig mand det bidrager med energi og godt humør er også = mere energifyldt mor. 

Det er da også dejligt at børn kan se to voksne i et harmonisk forhold. Det er svært med tre børn i en seng (der ikke er ens egne) i et forhold.

Anmeld Citér

10. oktober 2022

Anonym

RB90 skriver:

Så enig i din beskrivelse.

SÅ Uenig i den beskrivelse

Anmeld Citér

10. oktober 2022

RB90

Anonym skriver:

SÅ Uenig i den beskrivelse

Så du synes en ny kæreste skal citere hvordan man skal leve sit liv i sin etablerede familie 

Anmeld Citér

10. oktober 2022

Anonym

RB90 skriver:

Så du synes en ny kæreste skal citere hvordan man skal leve sit liv i sin etablerede familie 

Det er ikke mit indtryk, at den nye kæreste bare kommer og fortæller, hvordan TS skal leve sit liv. Han fortæller vel bare, hvad han er bekvem med. Skal han så gøre noget, han føler er ubehageligt, fordi det er sådan, de har indrettet sig? Synes det er så fair, han trækker grænsen der. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.