Lange dage for en 6 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Morfire skriver:

Eller er indenfor brancher, hvor deltid ikke er en mulighed eller der er arbejdsløshed, så man må tage det man kan få.

Er da glad for at du ikke er mit barns pædagog. Jeg er så heldig, at jeg kun arbejder 25 timer og kan hente tidligt, men er da chokeret over at en pædagog siger som dig om forældre som arbejder fuldtid, uden betalt frokostpause og med transport så deres børn er der længere tid. Føj hvor dømmende!

Undskyld, hvad? Hvad var fordømmende i hendes kommentar?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
BAE skriver:

Nej ALLE HAR IKKE bare mulighed for at få et nyt arbejde. 

Hvis du har dit ønske job,  skal du så bare finde et lorte job? Eller vise børn at man kan hvad man vil? Du ved jo ikke hvor meget de er sammen med børnene.  Nogen børn ELSKER også at komme afsted,  leger med venner og sådan,.

Men alligevel har du en negativ mening,  fordi de ikke gør hvad DU mener hvad man skal gøre når man får børn, og ville da ikke være fedt hvis en af forældrene til børnene så sådan en kommentar fra deres pædagog.

Jo. Det har alle mulighed for! Alle har muligheden. Men ikke alle har råd, lyst, eller overskud til det. Men det handler ikke om mulighed - for mulighed, det har du altid. 

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Der er kæmpe forskel på min personlige holdninger og mine pædagogiske holdninger. Igen hvis barnet trives, så blander jeg mig helt uden om, hvis barnet mistrives, så snakker vi/jeg selvfølgelig med forældrene omkring mulige løsninger

Men derfor kan min personlige holdning da sagtens være at børn i den helt lyserøde verden max skulle være i institution i 6 timer om dagen. I den virkelige verden er det desværre ikke mange som har den mulighed og mine egne børn er der da også nogle dage mere end 6 timer når jeg arbejder, så igen jeg fordømmer ikke folk. Men jeg stiller mig stadig uforstående for at fx to karriere mennesker er gået sammen og tænkt at de skulle have børn selvom de arbejder 40+ timer om ugen begge to. Men igen jeg blander mig da helt udenom hvis barnet trives, som tøjekspidienten som synes kunden har forfærdelig tøjsmag, men selvfølgelig stadig rådgiver med størrelser mm. Eller frisøren som klipper kunden en frisure som kunden vil have, men frisøren ikke synes klæder kunden. Man kan råde og vejlede hvis man bliver spurgt

Her snakker vi alle dage minimum 9 1/2 time. Synes det er meget lang tid. Men igen hvis barnet trives så det vel fint. Men børnene har jo heller ikke rigtig mulighed for at gøre indsigelser alligevel tænker jeg. De spurgte mig og jeg var ærlig i mit svar, jeg tror de blev vrede fordi de inderst inde godt ved det er meget lange dage for en lille purk. Det var ikke noget med at jeg sagde det på en grim måde, jeg svarede bare at jeg synes det ER mange timer for en lille 6 årig dreng. Men hvis det fungerer for dem, jamen så er det fint. Jeg er bare af den overbevisning at når man er afsted så mange timer hver dag, så tror jeg sommetider at barnet kunne have godt af at skippe nogle fritidsinteresser og få lidt ro med mor og far. 6 år er stadig meget lille. 

Anmeld Citér

17. august 2022

AnoMor

Soonmom skriver:

Nu snakker jeg ikke så meget om de børn som er der 7-8 timer, men mere de børn som er der fra åben til luk altså 9+ timer om dagen

Det er efter min personlige mening total forkert priotering, men det er jo folks eget valg og fordømme det ikke, jeg stiller mig bare uforstående 

Det er da noget så fordømmende at skrive at folk prioriterer forkert eller har sat sig for for dyrt. Det er ikke nødvendigvis tilfældet. Ikke alle har den luksus tilværelse at de kan få bedsteforældre til at hente, arbejde deltid osv. nogen har kun en indtægt f.eks.. eller som jrg der studerer. Man skal lade være at blande sig i andres liv uden at kende til det. 

havde været noget andet hvis et barn er i institution fra 7-17 selvom mor er hjemmegående. 

Anmeld Citér

17. august 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Og til TS - jeg ville som voksen dø langsomt med sådan en lang dag - og derfor tænker jeg som dig: ja det er en mega lang dag….. min datter på 9, går til gymnastik 2 gange om ugen fra 17.30-20. Og pga det gør jeg alt hvad jeg kan for at hun kan få korte dage de andre dage. Bedsteforældre, min mand arbejder hjemmefra, jeg afspadsere eller whatever. 
6.30-16? jeg sku ikke bede om det og så med fritids aktiviteter 

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym

Morfire skriver:

Eller er indenfor brancher, hvor deltid ikke er en mulighed eller der er arbejdsløshed, så man må tage det man kan få.

Er da glad for at du ikke er mit barns pædagog. Jeg er så heldig, at jeg kun arbejder 25 timer og kan hente tidligt, men er da chokeret over at en pædagog siger som dig om forældre som arbejder fuldtid, uden betalt frokostpause og med transport så deres børn er der længere tid. Føj hvor dømmende!

Hvorfor er der vigtigt med denne "uden betalt frokostpause" som pædagoger står vi til rådighed i vores pause...eller vil du ha jeg skal sige ej Anna du har lavet lort i din ble du må li ventet 30 minutter for jeg har pause nu ? Eller nååårh Sofie er vågn. Du må li vente til jeg er færdig med pause. Og der er kun 2 voksne til 15 børn nu ?

I går holdt jeg ikke pause. Hvor jeg skulle spise min mad frokost...for vi havde et barn med næseblod. 3 ansætte var på legepladsen til 41 børn...

Jeg selv er pædagog og stolt af være det. Men hold nu kæft det er hårdt. At være afsted i institutionen alle ugens dage 8 timer. Det er der børn der er faktisk har vi børn i institution op til 49 timer om ugen...og vi voksne har en arbejdes uge på 37 timer? Alt fra arbejdeløst forældre til højt uddannede/i job forældre i alle "klasser'

Alle familier har perioder hvor børn er længer i institutioner også er det i dagens Danmark. 

Vores barn vil hentes fra børnehaven senest kl.14.30. Det har ikke altid været muligt for os. I perioden. Kun. Og det var fordi der blev for få voksne der efter.  Også var det ikke rart at være af i børnehaven merer...

Nu er hun i skolen og vi aflever Ca. 7.40 og henter ved 15.00. Og 2 gang om ugen har de fodbold li efter skolen og der kan vi først hentet kl. 16.45 . 

Vores datter vil ikke hentes tidligt især nu hvor hun er i skole og dus derefter 

Anmeld Citér

17. august 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Hvorfor er der vigtigt med denne "uden betalt frokostpause" som pædagoger står vi til rådighed i vores pause...eller vil du ha jeg skal sige ej Anna du har lavet lort i din ble du må li ventet 30 minutter for jeg har pause nu ? Eller nååårh Sofie er vågn. Du må li vente til jeg er færdig med pause. Og der er kun 2 voksne til 15 børn nu ?

I går holdt jeg ikke pause. Hvor jeg skulle spise min mad frokost...for vi havde et barn med næseblod. 3 ansætte var på legepladsen til 41 børn...

Jeg selv er pædagog og stolt af være det. Men hold nu kæft det er hårdt. At være afsted i institutionen alle ugens dage 8 timer. Det er der børn der er faktisk har vi børn i institution op til 49 timer om ugen...og vi voksne har en arbejdes uge på 37 timer? Alt fra arbejdeløst forældre til højt uddannede/i job forældre i alle "klasser'

Alle familier har perioder hvor børn er længer i institutioner også er det i dagens Danmark. 

Vores barn vil hentes fra børnehaven senest kl.14.30. Det har ikke altid været muligt for os. I perioden. Kun. Og det var fordi der blev for få voksne der efter.  Også var det ikke rart at være af i børnehaven merer...

Nu er hun i skolen og vi aflever Ca. 7.40 og henter ved 15.00. Og 2 gang om ugen har de fodbold li efter skolen og der kan vi først hentet kl. 16.45 . 

Vores datter vil ikke hentes tidligt især nu hvor hun er i skole og dus derefter 

Jeg tror ikke der er andet i det, end at hvis man selv betaler sin frokost, har man en arbejdsuge der er 2,5 timer længere og dermed må hente sine børn senere

Anmeld Citér

18. august 2022

Anonym

CKJ skriver:

Jo. Det har alle mulighed for! Alle har muligheden. Men ikke alle har råd, lyst, eller overskud til det. Men det handler ikke om mulighed - for mulighed, det har du altid. 

Ej man kan da ikke bare finde noget nyt som man lyster - det kommer da helt an på hvilken branche man er i. Jeg kan godt skifte, og har også mulighed for deltid pga der er mangel på arbejdskraft indenfor mit område.

Min mand derimod - han har ønsket at skifte job i en årrække, har søgt intensivt, har et godt CV - men der bare ikke et ton af jobs indenfor hans område. Og han kan i øvrigt ikke selv vælge arbejdstid, arbejde hjemmefra eller flexe, det er bare som det er.

Jeg tænker såmænd ikke engang han ville kunne få sig et ufaglært arbejde - en arbejdsgiver kigger jo også på om man er overkvalificeret, og der derfor er risiko for at man skrider igen efter 3 mdr.

Anmeld Citér

18. august 2022

Anonym

BAE skriver:

Nej ALLE HAR IKKE bare mulighed for at få et nyt arbejde. 

Hvis du har dit ønske job,  skal du så bare finde et lorte job? Eller vise børn at man kan hvad man vil? Du ved jo ikke hvor meget de er sammen med børnene.  Nogen børn ELSKER også at komme afsted,  leger med venner og sådan,.

Men alligevel har du en negativ mening,  fordi de ikke gør hvad DU mener hvad man skal gøre når man får børn, og ville da ikke være fedt hvis en af forældrene til børnene så sådan en kommentar fra deres pædagog.

Jeg er også pædagog og jeg er nu enig. Kan slet ikke se hvorfor man er en dårlig pædagog fordi man har en holdning om at,børn i de danske institioner har for lange dage. Det må fordi der bliver ramt et ømt sted, når man reagere sådan på et opslag.

man har altid et valg på den ene eller anden måde. 
ja måske skulle man tage et lorte job, ihverfald mens børnene er små…synes ungerne betaler en høj pris nogle gange… det handler jo i det store hele om prioriteringer. 
jeg ved godt det er et ømt emne, men synes nu alligevel at det er dejligt at der er kommet mere og mere fokus på børn og den institutions verden vi lever i.

Anmeld Citér

18. august 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg er også pædagog og jeg er nu enig. Kan slet ikke se hvorfor man er en dårlig pædagog fordi man har en holdning om at,børn i de danske institioner har for lange dage. Det må fordi der bliver ramt et ømt sted, når man reagere sådan på et opslag.

man har altid et valg på den ene eller anden måde. 
ja måske skulle man tage et lorte job, ihverfald mens børnene er små…synes ungerne betaler en høj pris nogle gange… det handler jo i det store hele om prioriteringer. 
jeg ved godt det er et ømt emne, men synes nu alligevel at det er dejligt at der er kommet mere og mere fokus på børn og den institutions verden vi lever i.

Ikke alle kan bare tage et lorte job, ikke alle kan bare tage hvilket som helst job. 

Og hvis du har studeret i 10år for dit drømmejob, må man så ikke få børn? Du ved ikke hvordan de priotere deres hjemmeliv... Hvordan deres weekender er.. har de mere ferie tid ? 

Ikke alle har netværk men det betyder vel ikke at man ikke må få børn og så drømme job?

Så nej alle kan ikke bare finde et lorte job, som du kalder det. 

Det fordømmende var at det er fordi HUN mener de priotere forkert eller de har sat sig dyrt..

Ja men så må vi bare lade vær med at uddanne dem der arbejder mange eller skæve tider.. der er jo også familier hvor den ene forældre rejser , eller bare er væk længere tid af gangen med arbejde. Eller som soldat. 

Jeg er enig i at mange børn er af sted mange timer, og det er f.. hårdt, men vi kender bare ikke til andres liv, hvorfor det er sådan. Så at sige de ikke prioriterer deres børn, nej det vil jeg ikke sige, medmindre jeg vidste 100 % at de ikke gjorde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.