Lange dage for en 6 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.163 visninger
62 svar
138 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2022

Anonym trådstarter

Hvad tænker I hvis i hører en dreng på næsten 7 år bliver afleveret kl 6.30 om morgenen og er hjemme kl 16.00, 3 dage om ugen. De resterende dage er han først hjemme kl 18.15 grundet fodbold. Er det ikke meget meget lange dage? Eller tænker i at det er hans vilkår og ikke skader? Han virker ikke til at mistrives på nogen måde må jeg hellere sige. Jeg ville ikke selv kunne holde til det, så derfor er jeg nysgerrig på jeres tanker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Det lyder meget normalt, de fleste har jo et arbejde der skal passes også. Man kan have holdninger til hvor lange børns dage bør være, men det er familiens valg hvad der passer bedst for dem og deres børn.

Anmeld Citér

17. august 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det ville være for meget for vores på 7, men børn er jo forskellige og familiens omstændigheder er forskellige. Vi har heldigvis mulighed for at aflevere ved skolestart og hente ved 15 tiden. 

Anmeld Citér

17. august 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Når man er på fuldtid kan det ikke være anderledes. Vores børn blev afleveret omkring kl. 7 og hentet omkring kl. 16-16.30 Hvordan skulle det kunne være anderledes?

Begge vores børn har også dyrket sport. De er i dag 13 og 15 år og de er 2 helt normale børn som i dag dyrker sport på eliteplan. 

Dem som først aflevere ved skolen og henter måske allerede fra skolen af eller kl. 15 de er helt sikkert ikke på fuldtid. Samtidig så hygger børnene sig i SFO - mine gjorde og blev pisse sure de dage de blev hentet tidligt. 

Anmeld Citér

17. august 2022

Lje

MoarHvidovre skriver:

Når man er på fuldtid kan det ikke være anderledes. Vores børn blev afleveret omkring kl. 7 og hentet omkring kl. 16-16.30 Hvordan skulle det kunne være anderledes?

Begge vores børn har også dyrket sport. De er i dag 13 og 15 år og de er 2 helt normale børn som i dag dyrker sport på eliteplan. 

Dem som først aflevere ved skolen og henter måske allerede fra skolen af eller kl. 15 de er helt sikkert ikke på fuldtid. Samtidig så hygger børnene sig i SFO - mine gjorde og blev pisse sure de dage de blev hentet tidligt. 

Ahhh - ellers har de mulighed for at planlægge deres arbejde alternativt, og har måske ganske kort på arbejde, så man både kan aflevere kl. 8 og hente kl. 15. 

Vi prioriterer, at den ene forælder kommer tidligt ud af klappen og den anden afleverer i skole kl. 8 og i vuggestuen 8:20/8:30 mens der så hentes i vuggestuen/SFO kl. 14:45-15:15 alt efter cykeltur eller metro og hvordan dagen lige arter sig. 

I dag afleverede jeg kl. 8 og 8:20 og henter igen kl. 15. Tog min frokost foran PCen til et møde og og napper 1 time i aften. 

Velvidende det ikke er alle, der kan det ifht typen af arbejde, så kan nogen godt få det til at lykkedes med fuldtid (og mere) uden det hedder 7-17 i institution. 

Vh.

Anmeld Citér

17. august 2022

Carina:-)

Mine ville ikke kunne holde til det - så vi passer vores arbejde ind efter at vores børn ikke skal være så længe i institutionen. 

Men vi har venner der har børn der kommer afsted fra åben til luk- og så har de max en time med deres børn fordi de skal tidligt i seng....

Det kunne jeg slet ikke klare.... har brug for tid med mine børn . 

Anmeld Citér

17. august 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hvad tænker I hvis i hører en dreng på næsten 7 år bliver afleveret kl 6.30 om morgenen og er hjemme kl 16.00, 3 dage om ugen. De resterende dage er han først hjemme kl 18.15 grundet fodbold. Er det ikke meget meget lange dage? Eller tænker i at det er hans vilkår og ikke skader? Han virker ikke til at mistrives på nogen måde må jeg hellere sige. Jeg ville ikke selv kunne holde til det, så derfor er jeg nysgerrig på jeres tanker.

Lyder som min søn i de uger han er hos sin far. Med undtagelse af fodbolden. Men han afleveres i skole mellem 6:30-7:00 og hentes igen mellem 15-16 afhængig af fars arbejde. Nogle dage kan hans farmor eller farfar hente ham tidligere. 
han mistrives ikke. Det er bare vilkårene som enlig forælder. 

når han er hos mig afleveres han så kl 8 når skolen starter og hentes mellem 15 og 15:45 afhængig sf hvornår jeg har fri. 

Anmeld Citér

17. august 2022

Soonmom

Jeg er selv pædagog og mine børn skal ikke være der så længe.

Pt er de der ca 5 timer fordi jeg har barsel(+fridage) og det kan de selvfølgelig ikke når jeg arbejder. Men min lange dag (8 timer) får vi bedsterne til at hente.

Desværre er der jo folk som arbejder mange timer og ikke ønsker at prioterer anderledes (eller har sat sig for dyrt. Så de ikke kan). Og det er ikke unormalt at nogen børn er der så mange timer

Anmeld Citér

17. august 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire
Soonmom skriver:

Pt er de der ca 5 timer fordi jeg har barsel(+fridage) og det kan de selvfølgelig ikke når jeg arbejder. Men min lange dag (8 timer) får vi bedsterne til at hente.

Desværre er der jo folk som arbejder mange timer og ikke ønsker at prioterer anderledes (eller har sat sig for dyrt. Så de ikke kan). Og det er ikke unormalt at nogen børn er der så mange timer

Eller er indenfor brancher, hvor deltid ikke er en mulighed eller der er arbejdsløshed, så man må tage det man kan få.

Er da glad for at du ikke er mit barns pædagog. Jeg er så heldig, at jeg kun arbejder 25 timer og kan hente tidligt, men er da chokeret over at en pædagog siger som dig om forældre som arbejder fuldtid, uden betalt frokostpause og med transport så deres børn er der længere tid. Føj hvor dømmende!

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym

Soonmom skriver:

Det er ikke alle arbejdspladser, der er interesserede i, at deres medarbejdere arbejder på deltid. På min arbejdsplads (jeg er lærer) er der en del på deltid - men det er bestemt heller ikke optimalt for alle andre. Det lægger bindinger ift. skema og besværliggør møder og andet.

Derudover behøver man ikke at have sat sig "for dyrt". Enlige forældre har ikke nødvendigvis den luksus at kunne arbejde deltid.

Dejligt at dine børns bedsteforældre kan hente én dag om ugen - det er jo heller ikke alle forundt.

For god ordens skyld vil jeg lige sige, at mit barn ikke har voldsomt lange dage. Men han skal dog i morgen-SFO, så jeg kan møde på arbejde 07.45. Hans far vælger så at møde klokken 06.00 om morgenen, så han kan hente ham allerede omkring 14.30. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.