Soonmom skriver:
Jeg er selv pædagog og mine børn skal ikke være der så længe.
Pt er de der ca 5 timer fordi jeg har barsel(+fridage) og det kan de selvfølgelig ikke når jeg arbejder. Men min lange dag (8 timer) får vi bedsterne til at hente.
Desværre er der jo folk som arbejder mange timer og ikke ønsker at prioterer anderledes (eller har sat sig for dyrt. Så de ikke kan). Og det er ikke unormalt at nogen børn er der så mange timer 
Det er ikke alle arbejdspladser, der er interesserede i, at deres medarbejdere arbejder på deltid. På min arbejdsplads (jeg er lærer) er der en del på deltid - men det er bestemt heller ikke optimalt for alle andre. Det lægger bindinger ift. skema og besværliggør møder og andet.
Derudover behøver man ikke at have sat sig "for dyrt". Enlige forældre har ikke nødvendigvis den luksus at kunne arbejde deltid.
Dejligt at dine børns bedsteforældre kan hente én dag om ugen - det er jo heller ikke alle forundt.
For god ordens skyld vil jeg lige sige, at mit barn ikke har voldsomt lange dage. Men han skal dog i morgen-SFO, så jeg kan møde på arbejde 07.45. Hans far vælger så at møde klokken 06.00 om morgenen, så han kan hente ham allerede omkring 14.30.
Anmeld
Citér