Lange dage for en 6 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2022

AnoMor

Soonmom skriver:

Jeg er selv pædagog og mine børn skal ikke være der så længe.

Pt er de der ca 5 timer fordi jeg har barsel(+fridage) og det kan de selvfølgelig ikke når jeg arbejder. Men min lange dag (8 timer) får vi bedsterne til at hente.

Desværre er der jo folk som arbejder mange timer og ikke ønsker at prioterer anderledes (eller har sat sig for dyrt. Så de ikke kan). Og det er ikke unormalt at nogen børn er der så mange timer

Så det du mener er at jeg har prioritet forkert fordi min søn er i institution i 7-8 tider fordi jeg vælger at tage en uddannelse ? 
Jeg kan ikke bare sige at jeg går tidligt fra skole for at han får kortere dage. For så ryger jeg bagud i undervisningen. 
jeg kan heller ikk afleverer ham senere når jeg møder kl 12. For så misser han sin undervisning. 

Godt nok glad for du ikke er min søns pædagog og vide hvor dømmende du kigger på forældre der ikke har andre muligheder end lange dage. Føj siger jeg bare

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2022

Fnuggi86

Profilbillede for Fnuggi86

Jeg er alene med min søn, og han er 8år.. for det hele passer sammen er han afsted Ca samme tider jeg har først fri 15:30 inden jeg så får skiftet tøj og komme afsted så er den ca 16:10 inden jeg kan være i sfoen, er der meget trafik som jeg ofte ender i, så er den hurtigt 16:20. 

Det er bare de vilkår vi er nogle som har. Kan ikke bare skære ned i tid når det kun er mig som har indtægten her. 

Anmeld Citér

17. august 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Jeg er selv pædagog og mine børn skal ikke være der så længe.

Pt er de der ca 5 timer fordi jeg har barsel(+fridage) og det kan de selvfølgelig ikke når jeg arbejder. Men min lange dag (8 timer) får vi bedsterne til at hente.

Desværre er der jo folk som arbejder mange timer og ikke ønsker at prioterer anderledes (eller har sat sig for dyrt. Så de ikke kan). Og det er ikke unormalt at nogen børn er der så mange timer

Ikke alle har nogen til at hente eller mulighed for at gå på deltid eller gøre at forældrene arbejder forskudt. 

Lidt trist at en pædagog dømmer på den måde.  

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym trådstarter

Det er slet ikke for at dømme nogen jeg spurgte. Jeg har bare ofte tænkt det er nogle meget lange dage. Selv som voksen ville jeg synes det var voldsomt at 2-3 dage i ugen at være hjemmefra fra kl 06.30 til kl 18.15 om aftenen, og så have et par dage hvor jeg først var hjemme over 16. De kunne godt hente før hvis de ville, men det er de ikke interesseret i. Jeg har altid selv fået det skruet sådan sammen at jeg kunne hente lige efter skole, så for mig virker det voldsomt. Men hvis både børn og voksne trives med det så er det jo fint. Det heller ikke fordi han mistrives på nogen måde, jeg var blot nysgerrig på om jeg var helt galt på den med så lange dage. Og det var jeg så.  

Anmeld Citér

17. august 2022

Soonmom

Morfire skriver:

Eller er indenfor brancher, hvor deltid ikke er en mulighed eller der er arbejdsløshed, så man må tage det man kan få.

Er da glad for at du ikke er mit barns pædagog. Jeg er så heldig, at jeg kun arbejder 25 timer og kan hente tidligt, men er da chokeret over at en pædagog siger som dig om forældre som arbejder fuldtid, uden betalt frokostpause og med transport så deres børn er der længere tid. Føj hvor dømmende!

Hvor læser du jeg fordømmer de forældre ? Det er jo et valg de har taget, hvilket jeg også skriver ?

Anmeld Citér

17. august 2022

Soonmom

AnoMor skriver:

Så det du mener er at jeg har prioritet forkert fordi min søn er i institution i 7-8 tider fordi jeg vælger at tage en uddannelse ? 
Jeg kan ikke bare sige at jeg går tidligt fra skole for at han får kortere dage. For så ryger jeg bagud i undervisningen. 
jeg kan heller ikk afleverer ham senere når jeg møder kl 12. For så misser han sin undervisning. 

Godt nok glad for du ikke er min søns pædagog og vide hvor dømmende du kigger på forældre der ikke har andre muligheder end lange dage. Føj siger jeg bare

Nu snakker jeg ikke så meget om de børn som er der 7-8 timer, men mere de børn som er der fra åben til luk altså 9+ timer om dagen

Det er efter min personlige mening total forkert priotering, men det er jo folks eget valg og fordømme det ikke, jeg stiller mig bare uforstående 

Anmeld Citér

17. august 2022

Soonmom

BAE skriver:

Ikke alle har nogen til at hente eller mulighed for at gå på deltid eller gøre at forældrene arbejder forskudt. 

Lidt trist at en pædagog dømmer på den måde.  

Igen jeg har ikke dømt, men alle har mulighed for at finde et andet job og sætte sig anderledes økonomisk.

Og nej det er selvfølgelig ikke noget man kan gøre over natten, men mange har planlagt at skulle have børn på et tidspunkt så at man har tænkt at ens børn skulle være institutions børn, det forstår jeg ikke.

Men det har nu intet med mine pædagogiske kvalifikationer at gøre, for så længe børnene ikke direkte mistrives rager det slet ikke mig

Det er blot min personlige holdning 

Anmeld Citér

17. august 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Igen jeg har ikke dømt, men alle har mulighed for at finde et andet job og sætte sig anderledes økonomisk.

Og nej det er selvfølgelig ikke noget man kan gøre over natten, men mange har planlagt at skulle have børn på et tidspunkt så at man har tænkt at ens børn skulle være institutions børn, det forstår jeg ikke.

Men det har nu intet med mine pædagogiske kvalifikationer at gøre, for så længe børnene ikke direkte mistrives rager det slet ikke mig

Det er blot min personlige holdning 

Nej ALLE HAR IKKE bare mulighed for at få et nyt arbejde. 

Hvis du har dit ønske job,  skal du så bare finde et lorte job? Eller vise børn at man kan hvad man vil? Du ved jo ikke hvor meget de er sammen med børnene.  Nogen børn ELSKER også at komme afsted,  leger med venner og sådan,.

Men alligevel har du en negativ mening,  fordi de ikke gør hvad DU mener hvad man skal gøre når man får børn, og ville da ikke være fedt hvis en af forældrene til børnene så sådan en kommentar fra deres pædagog.

Anmeld Citér

17. august 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jo det lyder som lange dage. Men hvis han går til fodbold 3x om ugen, er det vel fordi han er glad for dette. Hvis forældrene kan mærke at det er for meget, er det vel noget man kan skære fra. Da min søn gik i 0. havde han fritidsinteresser tre gange om ugen efter hans eget ønske, men det trivedes han bare ikke med, og vi droppede to af aktiviteterne. 

Hvis begge forældre har job 8-16 og lidt transport oven i, bliver det jo nemt nogle lange dage. Det er jo ikke alle der kan få deltid eller bedsteforældre til at hente. Nu er det heller ikke alle der arbejder i brancher der bare skriger på arbejdskraft, så man 'bare lige' kan skifte job for at kunne give børnene kortere dag. Måske er man mega glad for sine arbejdsopgaver, kolleger, chef og/eller andet. Skal man så opgive dette? Jeg er sikker på at folk prioriterer arbejde, børn og fritid så det giver mest mening for dem. 

Hos os møder min mand lidt tidligt, og jeg møder så jeg kan aflevere ved skoletid. Min mand kan så hente tidligt, omkring kl15. Han arbejder hjemme to dage om ugen, og der kan vores store dreng i 1. klasse selv cykle hjem når han har lyst. Nogle dage er det lige efter skole, andre dage vil han gerne i sfo. 

Anmeld Citér

17. august 2022

Soonmom

BAE skriver:

Nej ALLE HAR IKKE bare mulighed for at få et nyt arbejde. 

Hvis du har dit ønske job,  skal du så bare finde et lorte job? Eller vise børn at man kan hvad man vil? Du ved jo ikke hvor meget de er sammen med børnene.  Nogen børn ELSKER også at komme afsted,  leger med venner og sådan,.

Men alligevel har du en negativ mening,  fordi de ikke gør hvad DU mener hvad man skal gøre når man får børn, og ville da ikke være fedt hvis en af forældrene til børnene så sådan en kommentar fra deres pædagog.

Der er kæmpe forskel på min personlige holdninger og mine pædagogiske holdninger. Igen hvis barnet trives, så blander jeg mig helt uden om, hvis barnet mistrives, så snakker vi/jeg selvfølgelig med forældrene omkring mulige løsninger

Men derfor kan min personlige holdning da sagtens være at børn i den helt lyserøde verden max skulle være i institution i 6 timer om dagen. I den virkelige verden er det desværre ikke mange som har den mulighed og mine egne børn er der da også nogle dage mere end 6 timer når jeg arbejder, så igen jeg fordømmer ikke folk. Men jeg stiller mig stadig uforstående for at fx to karriere mennesker er gået sammen og tænkt at de skulle have børn selvom de arbejder 40+ timer om ugen begge to. Men igen jeg blander mig da helt udenom hvis barnet trives, som tøjekspidienten som synes kunden har forfærdelig tøjsmag, men selvfølgelig stadig rådgiver med størrelser mm. Eller frisøren som klipper kunden en frisure som kunden vil have, men frisøren ikke synes klæder kunden. Man kan råde og vejlede hvis man bliver spurgt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.