Jo det lyder som lange dage. Men hvis han går til fodbold 3x om ugen, er det vel fordi han er glad for dette. Hvis forældrene kan mærke at det er for meget, er det vel noget man kan skære fra. Da min søn gik i 0. havde han fritidsinteresser tre gange om ugen efter hans eget ønske, men det trivedes han bare ikke med, og vi droppede to af aktiviteterne.
Hvis begge forældre har job 8-16 og lidt transport oven i, bliver det jo nemt nogle lange dage. Det er jo ikke alle der kan få deltid eller bedsteforældre til at hente. Nu er det heller ikke alle der arbejder i brancher der bare skriger på arbejdskraft, så man 'bare lige' kan skifte job for at kunne give børnene kortere dag. Måske er man mega glad for sine arbejdsopgaver, kolleger, chef og/eller andet. Skal man så opgive dette? Jeg er sikker på at folk prioriterer arbejde, børn og fritid så det giver mest mening for dem.
Hos os møder min mand lidt tidligt, og jeg møder så jeg kan aflevere ved skoletid. Min mand kan så hente tidligt, omkring kl15. Han arbejder hjemme to dage om ugen, og der kan vores store dreng i 1. klasse selv cykle hjem når han har lyst. Nogle dage er det lige efter skole, andre dage vil han gerne i sfo.
Anmeld
Citér