Kære fartil2banditter
Jeg er kvinde, har børn, har været i fast forhold 20+ år, er rund og er umiddelbart ikke vild med træning.
Jeg har været der hvor jeg tabte en masse kilo, løb og spiste sundt og fandt i øvrigt glæden over at jeg faktisk kunne gøre alt det gode for mig selv, men så snart mit overskud var væk og jeg stod sidst i køen til "mig-tid" ja så kom kiloene tilbage. Mit overskud til sund kost og motion er så præget af hvor meget der kræves af mig i forhold til børnenes aktiviteter, min egen arbejdstid, fester og andre arrangementer. Overskud (hos mig) kommer ikke fordi jeg lige har en uge med færre pligter...der skal mere til. Jeg skal derhen hvor jeg ikke skal klemme tingene ind i et stramt program...men har reelt har tid til overs...har fri om eftermiddagen fordi jeg ikke ræser rundt og lander hjemme sent og aftensmaden er igen en sur pligt.
Så jeg tror at du skal spørge din kone - Hvad kan jeg gøre for dig og uden at du så forventer hun tager ud og træner eller gnaver grøntsager med det samme. Måske hun skal til en diætist der kan give hende små fif uden at hun skal på slankekur, men bare retter lidt ind på en overskuelig måde. Måske hun slet ikke ved hvor meget hun faktisk spiser over en dag. Måske i sammen kan finde ud af hvad det er der gør at hun tager på, er det fordi hun spiser for meget mad, snacker hver aften, sodavand eller?
En simpel øvelse er at skrive ned hver gang man spiser, man behøver ikke veje det, men når man så tager sedlen frem IGEN og tænker nå jeg har faktisk lige spist - så bliver det bare synligt.
Her i huset havde vi en aftale om at min mand IKKE skulle diktere hvad jeg skulle spise og gøre - det kunne jeg snakke med diætisten om - det skulle vi ikke blive uvenner over. Så han skulle ikke lege politi og det var super.
Jeg håber i finder den gode løsning som passer jer begge.
Kram
Anmeld
Citér